Σε τροχιά υλοποίησης σημαντικά αναπτυξιακά έργα στην Λάρνακα

Σε τροχιά υλοποίησης βαίνουν σημαντικά αναπτυξιακά έργα στην Λάρνακα όπως η διαμόρφωση του παραλιακού μετώπου μετά και την μετακίνηση των δεξαμενών υγραερίου, η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και η αναβάθμιση των στεγάστρων στις στάσεις λεωφορείων.

Το κόστος των αναπτυξιακών αυτών έργων αναλαμβάνει το Υπουργείο Μεταφορών και στο πλαίσιο αυτό, ο Υπουργός, Γιάννης Καρούσος, συναντήθηκε την Δευτέρα, στη Λάρνακα, με τον Δήμαρχο της πόλης Ανδρέα Βύρα.

Μετά τη συνάντηση ο Δήμαρχος Λάρνακας είπε ότι με τον Υπουργό Μεταφορών «είδαμε διάφορα σημαντικά θέματα που αφορούν τον Δήμο Λάρνακας και έχουν σχέση με το Υπουργείο Μεταφορών» εκφράζοντας ευαρέσκεια για το γεγονός ότι «σχεδόν σε όλα τα ζητήματα βρήκαμε απόλυτη ανταπόκριση κι έχουν ικανοποιηθεί τα αιτήματά μας».

Ο κ. Βύρας αναφέρθηκε στη μελέτη της ανάκτησης μεγάλου μέρους του παραλιακού μετώπου που επιτυγχάνεται με την μετακίνηση των δεξαμενών υγραερίου σημειώνοντας ότι όπως είναι ήδη γνωστό έχει παρατηρηθεί μεγάλη διάβρωση στην περιοχή και για να μπορέσουν να υλοποιηθούν τα σχέδια τόσο των ιδιωτών όσο και του δήμου για πεζόδρομους που θα ενώσουν το παραλιακό μέτωπο της Λάρνακας καθώς και για δημόσια παραλία και χώρους πρασίνου πρέπει οπωσδήποτε να γίνει αυτό το έργο με το οποίο θα ανακτηθεί μεγάλο μέρος της γης πίσω από την θάλασσα το οποίο υπέστη διάβρωση.

Εξέφρασε ικανοποίηση, γιατί, όπως είπε, «έχουμε ακούσει από τον Υπουργό Μεταφορών ότι το κόστος θα αναληφθεί από το Υπουργείο και θα προχωρήσει άμεσα η μελέτη και οι όροι προσφοράς για κατασκευαστικές εργασίες για διαμόρφωση του χώρου των δεξαμενών, ένα σημαντικό έργο για το μέλλον της Λάρνακας».

Ο Δήμαρχος Λάρνακας εξήγησε ότι η μελέτη αυτή θα βρει τις μεθόδους για να πετύχουμε το στόχο στον οποίο έχουμε συμφωνήσει όλοι εμπλεκόμενοι.

Πρόσθεσε ότι έχει ήδη σχεδιαστεί το πώς θέλουμε το παραλιακό μέτωπο και ακριβώς η μελέτη αυτή θα δείξει πώς θα πετύχουμε τον στόχο αυτό με όλες τις σύγχρονες μεθόδους που υπάρχουν σήμερα.

Ο κ. Βύρας είπε ότι υπάρχουν επιλογές πέραν από τους κυματοθραύστες οι οποίοι δεν είναι ο πλέον όμορφος ή κατάλληλος τρόπος για αντιμετώπιση της διάβρωσης και διαμόρφωση του χώρου.

«Υπάρχουν νέες μέθοδοι τις οποίες θα καταδείξει η μελέτη έτσι ούτως ώστε σε δύο χρόνια από σήμερα να είμαστε έτοιμοι να βγούμε σε προσφορές ούτως ώστε να υλοποιηθεί αυτό το μεγάλο έργο», σημείωσε ο Δήμαρχος Λάρνακας.

Βύρας και Καρούσος συζήτησαν επίσης την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Λάρνακας, δηλαδή του Αρχαίου Λιμανιού, του μουσείου της πόλης και του ψηφιδωτού του Ηρακλή.

Όπως είπε ο Δήμαρχος Λάρνακας  «θα γίνει ένα πολύ σημαντικό έργο ανάδειξης αυτών των τριών σημαντικών αρχαιολογικών χώρων της Λάρνακας με πεζογέφυρες και ενιαίο σχεδιασμό ενώ έχουμε και την επιβεβαίωση του Υπουργού ότι ισχύουν τα όσα έχουμε συμφωνήσει, ότι δηλαδή, το κόστος για τις μελέτες και η υλοποίηση των έργων είναι στα σχέδια του Υπουργείου Μεταφορών επομένως απρόσκοπτα μπορούμε να συνεχίσουμε με την υλοποίηση αυτού του πολύ σημαντικού έργου.

Σε σχέση με τις στάσεις λεωφορείων εντός των δημοτικών ορίων του Δήμου Λάρνακας, ο Ανδρέας Βύρας είπε ότι «και αυτό το έργο είναι στο στάδιο των προσφορών, ωστόσο εκεί και όπου υπάρχουν προβλήματα, ως Δήμος, είμαστε υπόχρεοι και με τη βοήθεια του Υπουργείου, να δίνουμε λύσεις και να μην λέμε στον κόσμο ότι όλα θα γίνουν με την κεντρική προσφορά. Έτσι θα προχωρήσουμε και θα διορθώσουμε στάσεις λεωφορείων που χρήζουν άμεσης επιδιόρθωσης.

Ανέφερε επίσης ότι με τον  Υπουργό Μεταφορών συζήτησαν και για το Μουσείο Ενάλιας Αρχαιολογίας και συγκεκριμένα σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο και πώς θα βοηθήσουμε την επισκεψιμότητα και εκεί και γενικά και στους αρχαιολογικούς χώρους της Λάρνακας.

Ο Υπουργός Μεταφορών χαρακτήρισε τη συνάντηση με τον Δήμαρχο Λάρνακας, εποικοδομητική, σημειώνοντας ότι στην πόλη του Ζήνωνα βρίσκεται το μεγαλύτερο έργο του σήμερα που είναι η επένδυση στο λιμάνι και στη μαρίνα αξίας 1.2δις

Για την περιοχή των δεξαμενών υγραερίου ο κ. Καρούσος είπε ότι «η μελέτη θα εξετάσει διάφορα σενάρια επίλυσης του ζητήματος της διάβρωσης». Πρόσθεσε ότι «δεν είναι μόνο ο κυματοθραύστης υπάρχουν και άλλοι τρόποι που δεν θα επηρεάζουν οπτικά μια περιοχή που θέλουμε να αναπτυχθεί δεδομένου και της μετακίνησης των δεξαμενών».

Για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι θα επιτευχθεί μέσω της δημιουργίας πεζογέφυρας και δεδομένου του σχεδιασμού αυτού, «έχουμε προχωρήσει στη διαδικασία απαλλοτρίωσης όλων των τεμαχίων που βρίσκονται ενδιάμεσα».

Σημείωσε ότι σε συνεργασία με τον Δήμο Λάρνακας θα χρηματοδοτήσουμε την μελέτη και την εκτέλεση τα οποία θα υλοποιήσει εκ μέρους μας ο Δήμος, ο οποίος «τρέχει» πιο ζεστά τα θέματα που τον ενδιαφέρουν και τον αφορούν.

Για τις στάσεις λεωφορείων ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι στις 7 του Οκτώβρη θα έχουμε τις οικονομικές προσφορές με στόχο στα τέλη του χρόνου να μπει η τελική υπογραφή και να αρχίσει η εγκατάσταση.

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι «μέχρι να ξεκινήσει η εγκατάσταση του νέου τύπου στεγάστρων και στάσεων υπάρχει κονδύλι από το Υπουργείο Μεταφορών που όλοι οι δήμοι και κοινότητες μπορούν να αξιοποιήσουν για να αγοράσουν ή να δημιουργήσουν κάποια στέγαστρα προς εξυπηρέτηση των πολιτών», τα οποία θα εκμεταλλευτούμε και μετά.

Δειτε Επισης

65% πληρότητα για το Neocleous Tower-Το νέο επιχειρηματικό κέντρο της Λεμεσού
Μ. Αντώνιου: Αυξάνονται καθημερινά οι πιέσεις στην οικονομία λόγω της απεργίας στον κλάδο σκυροδέματος
Οι ντόπιοι αγοραστές κάλυψαν την… τρύπα που δημιούργησε η μείωση των πωλήσεων ακινήτων σε ξένους
Land of Tomorrow: H γέφυρα που ενώνει τη Λάρνακα και το μέλλον
Ανένδοτες οι συντεχνίες στο σκυρόδεμα... Ο όρος που θέτουν για να τερματίσουν την απεργία
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία