Powered by

Γ. Καρούσος: Θεμιτός ο ανταγωνισμός μεταξύ των λιμανιών της χώρας

Με την εμπορικοποίηση των λιμανιών, η Αρχή Λιμένων Κύπρου επικεντρώνεται σε έναν επιχειρησιακό, ρυθμιστικό και εποπτικό ρόλο, ο οποίος παραμένει σημαντικός, ιδιαίτερα για την επίτευξη των στόχων που θέτει η ΕΕ για μείωση των ρύπων κατά 55% μέχρι το 2030 (Fit for 55), ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος.

Ο κ. Καρούσος μιλούσε το βράδυ της Παρασκευής, σε διάσκεψη Τύπου που οργάνωσε εν πλω, στη θαλάσσια περιοχή Λεμεσού, το Διοικητικό Συμβούλιο της Αρχής, με αφορμή την παρουσίαση της ετήσιας αναφοράς του για την περίοδο 2021-2022.

Στο χαιρετισμό του, ο Υπουργός είπε, μεταξύ άλλων, ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε όλοι μας τα επόμενα χρόνια, θα είναι η Πράσινη Συμφωνία και το Fit for 55, υποδεικνύοντας ότι περίπου το 50% των ρύπων της Κύπρου προέρχεται από τις μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων και των λιμανιών.

«Επομένως η Αρχή Λιμένων Κύπρου θα έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει για να πετύχουμε τους στόχους μας», ανέφερε και υπενθύμισε ότι ήδη έχει προγραμματιστεί η ανάπτυξη του λιμανιού του Λατσιού, ως το πρώτο πράσινο λιμάνι στην Κύπρο.

Η Αρχή Λιμένων Κύπρου, συνέχισε, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό για ανάπτυξη του λιμανιού του Λατσιού με προσυπολογιζόμενο κόστος €45  εκατομμύρια, που περιλαμβάνει επέκταση, με προσθήκη ακόμα 350 νέων θέσεων ελλιμενισμού και ταυτοχρόνως το σχεδιασμό δημιουργίας χερσαίων υποστηρικτικών υποδομών, της Λιμενικής και Ναυτικής Αστυνομίας, του Τελωνείου, του Τμήματος Αλιείας και Θαλάσσιων Ερευνών κ.ά.

Επιπρόσθετα, ανέφερε ο κ. Καρούσος, το λιμάνι Λατσιού θα έχει επίσης τη δυνατότητα να το προσεγγίζουν και κρουαζιερόπλοια, «επομένως θα προσθέσουμε ακόμα ένα σημείο εισόδου στη χώρα που θα προωθεί τον τουρισμό κρουαζιέρας και τον ανταγωνισμό μεταξύ των άλλων λιμανιών μας».

Ιδιαίτερα, για το θέμα του ανταγωνισμού που δημιουργείται μεταξύ των λιμανιών της χώρας, μετά και την πρόσφατη εμπορικοποίηση του λιμανιού της Λάρνακας και το νέο αγκυροβόλιο στη λιμενική περιοχή της μαρίνας Αγίας Νάπας, ο Υπουργός Μεταφορών είπε πως αυτό είναι κάτι θεμιτό και δίνει την ευκαιρία επιλογών στις εταιρείες κρουαζιέρας, ανάλογα με τις υπηρεσίες και τις χρεώσεις του κάθε λιμανιού.

Σε παρατήρηση ότι υπάρχουν κάποια παράπονα από εταιρείες κρουαζιέρας και τον ανάδοχο της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης, με τον διαχειριστή του τερματικού κρουαζιέρων στο λιμάνι Λεμεσού, ο Γιάννης Καρούσος δήλωσε πως όντως καταγράφηκαν προβλήματα και έχουν γίνει συσκέψεις, «και αναμένουμε από τον ανάδοχο να προχωρήσει σε βελτιώσεις».

Χαρακτήρισε επίσης «αδικαιολόγητο» να μην προσφέρονται λεωφορεία για τη μεταφορά των ταξιδιωτών από τα κρουαζιερόπλοια προς το επιβατικό τερματικό της Λεμεσού και σημείωσε ότι ο ίδιος ζήτησε όπως το θέμα επιλυθεί σε μια εβδομάδα. « Δεν είναι μέσα στο συμβόλαιο μας με τον διαχειριστή του τερματικού, αλλά είναι υποχρέωση του να προσφέρει αυτήν την υπηρεσία, είναι θέμα ανταγωνισμού, γιατί αν αύριο, για παράδειγμα, το λιμάνι της Λάρνακας προσφέρει λεωφορεία, τότε η Λεμεσός ίσως χάσει κρουαζιερόπλοια», υπέδειξε ο Υπουργός.

Σε σχέση με τις προσπάθειες επαναφοράς του διαμετακομιστικού εμπορίου από τον διαχειριστή του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Λεμεσού, ο κ. Καρούσος δήλωσε πως σύντομα αυτό θα αποτελεί πραγματικότητα, αφού «είμαστε κοντά σε συμφωνία για να ξεκινήσει το διαμετακομιστικό εμπόριο και πρέπει να ολοκληρωθούν οι τελευταίες νομοτεχνικές λεπτομέρειες, τους αμέσως επόμενους μήνες».

Στο χαιρετισμό του, ο Υπουργός Μεταφορών εξήρε το έργο της Αρχής Λιμένων και διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο και η Κυβέρνηση θα βρίσκεται δίπλα της «γιατί πιστεύουμε στους στόχους και στη στρατηγική της», ενώ υπενθύμισε τον καθοριστικό ρόλο της στην επανεκκίνηση της οικονομίας, μετά την τουρκική εισβολή.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΑΛΚ, Δρ. Αντώνης Στυλιανού, είπε πως η παρούσα αποτίμηση του έργου του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, «αποτυπώνει τη βιωσιμότητα της» και τις προοπτικές της για τα επόμενα 50 χρόνια, στη βάση τριών βασικών πυλώνων, τη διαφάνεια, την εξωστρέφεια και την νομιμότητα.

«Είμαστε περήφανοι γι' αυτό που έχουμε επιτελέσει, γιατί έχουμε αναδείξει το κοινωνικό πρόσωπο της Αρχής Λιμένων», ανέφερε, και πρόσθεσε ότι, μετά την εμπορικοποίηση των λιμανιών, η ΑΛΚ παρουσιάζει μια σταθερή - οριακή άνοδο όσον αφορά τα έσοδα και τον προϋπολογισμό της, ενώ ταυτόχρονα έχει μειώσει τα έξοδα της.

Συγκεκριμένα, τα έσοδα για την περίοδο 2020-2021 ανέρχονται σε  €3.103.424, εκ των οποίων το ποσό των €2.648.826 αφορά δικαιώματα της ΑΛΚ από άδειες που έχουν εκδοθεί. Επίσης, το ποσό των εκτιμώμενων αναπτυξιακών έργων που αποφάσισε το παρόν ΔΣ, ανέρχεται σε 54.9 εκατομμύρια ευρώ.

Ως Αρχή Λιμένων Κύπρου, από το 1973 καθορίζουμε τις λιμενικές δραστηριότητες του τόπου μας και προσβλέπουμε στα επόμενα 50 χρόνια δράσης μας για την Αρχή Λιμένων του αύριο, ανέφερε ο κ. Στυλιανού.

Είπε, ακόμη, ότι εντός Δεκεμβρίου θα ανακοινωθούν, σε διάσκεψη Τύπου, οι εκδηλώσεις που προγραμματίζονται το 2023, για τον εορτασμό των 50χρονων της Αρχής Λιμένων Κύπρου.

Δειτε Επισης

Ώθηση στο ΑΕΠ της Κύπρου με αύξηση 6% από την πλήρη απορρόφηση των πόρων της πολιτικής συνοχής
Γιώργος Παπαναστασίου: Ψηλά στις προτεραιότητές μας η υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Ζητά από ΑΗΚ αντιστάθμιση ρίσκου κόστους ηλεκτρισμού για καταναλωτές
Προστασία οφειλετών που εξόφλησαν τα δάνεια τους σε περιπτώσεις ΜΕΜΟ για ακίνητη περιουσία
Μικρά κέρδη την Πέμπτη στο Χρηματιστήριο, ενώπιον μηνιαίων κερδών σχεδόν 8%
Μείωση γενικού δείκτη τιμών ενδιάμεσης ανάλωσης και επενδύσεων στη γεωργία
Ετήσια αύξηση 4,1% για τη βιομηχανική παραγωγή το ενιάμηνο
Εισαγωγή νέων γραμματίων δημοσίου αξίας €25 εκατομμυρίων στο ΧΑΚ
Μνημόνιο συνεργασίας με Ελλάδα και Ιορδανία στον τομέα των επενδύσεων-Ενισχύονται οι εμπορικοί δεσμοί
Οριακές απώλειες στο ΧΑΚ