Powered by

Αυτά είναι τα δικαιώματα των ταξιδιωτών αν ακυρωθούν οι πτήσεις τους

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες σε πολλά αεροδρόμια λόγω της απεργίας εργαζομένων σε αεροπορικές εταιρείες, επιθυμεί να πληροφορήσει τους επηρεαζόμενους ταξιδιώτες σε σχέση με τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους.

Οργανωμένα ταξίδια

Εάν η πτήση του επηρεαζόμενου ταξιδιώτη είναι μέρος οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης έχει τα ακόλουθα δικαιώματα, σύμφωνα με τον περί των Οργανωμένων Ταξιδιών και Συνδεδεμένων Ταξιδιωτικών Διακανονισμών Νόμος του 2017:

  1. Σε περίπτωση που λόγω της κατάστασης το οργανωμένο ταξίδι δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο.
  2. Εάν το οργανωμένο ταξίδι τελικά εκτελεστεί, αλλά λόγω μεγάλης καθυστέρησης στις πτήσεις δεν ήταν δυνατό να εκτελεστεί πλήρως ως είχε συμφωνηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται κατάλληλη μείωση της τιμής του πακέτου.
  3. Στην περίπτωση κατά την οποία επηρεάζεται ο επαναπατρισμός του ταξιδιώτη, είτε λόγω μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης είτε λόγω ακύρωσής της, ο διοργανωτής οφείλει να παρέχει κατάλληλη συνδρομή ή βοήθεια στον ταξιδιώτη που αντιμετωπίζει πρόβλημα. Αν είναι αδύνατον να διασφαλιστεί η επιστροφή του ταξιδιώτη όπως συμφωνήθηκε στη σύμβαση του οργανωμένου ταξιδιού, ο διοργανωτής φέρει το κόστος της αναγκαίας παροχής καταλύματος, αν είναι δυνατόν ισοδύναμης κατηγορίας με αυτή που περιλάμβανε το κατάλυμα του πακέτου, για περίοδο όχι πέραν των τριών (3) διανυκτερεύσεων ανά ταξιδιώτη.

Σε όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις ο ταξιδιώτης δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση καθώς η συγκεκριμένη κατάσταση αποτελεί αναπόφευκτη και έκτακτη περίσταση, η οποία δεν είναι στον έλεγχο του διοργανωτή.

Σημειώνεται ότι, σε γενικές γραμμές, οργανωμένο ταξίδι θεωρείται ο συνδυασμός τουλάχιστον δύο ταξιδιωτικών υπηρεσιών οι οποίες έχουν αγοραστεί από ένα σημείο πώλησης σε μια συνολική τιμή.

Μεμονωμένοι ταξιδιώτες

Σε περίπτωση μεμονωμένης πτήσης, η οποία δεν είμαι μέρος οργανωμένου ταξιδιού, ο επιβάτης έχει τα ακόλουθα δικαιώματα, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αρ. 261/2004:

  1. Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης ο ταξιδιώτης δικαιούται είτε επιστροφή του αντίτιμου εισιτήριου είτε εξασφάλιση εναλλακτικού τρόπου μετάβασης στον τελικό προορισμό και ενδεχομένως επιπρόσθετη χρηματική αποζημίωση κάτω υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
  2. Σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης κατά την αναχώρηση, ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου ή πτήση επιστροφής. Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 3 ωρών στον τελικό προορισμό, ενδεχομένως ο επιβάτης να δικαιούται και χρηματική αποζημίωση. Τα ίδια δικαιώματα παρέχονται και σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης από την αεροπορική εταιρεία.

Σημειώνεται ότι η αεροπορική εταιρεία οφείλει πάντοτε να ενημερώνει τους επιβάτες για τα δικαιώματα τους.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, στον τηλεφωνικό αριθμό 1429.

Δειτε Επισης

Πάνε Ολομέλεια οι κανονισμοί για τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία-Ποιες οι βασικές τους πρόνοιες
Shri Manish: To μνημόνιο συνεργασίας Eurobank με ICC, το MoU του NSE IX με ΧΑΚ και η έδρα ινδικών σπουδών ICCR στο Παν. Λευκωσίας
Προχωρούν οι εργασίες για τα υψηλής τεχνολογίας νέα κεντρικά γραφεία της MSC στη Λεμεσό (photos)
Ashish Chauhan: Πολλαπλά οφέλη από τη συνεργασία NSE IX και ΧΑΚ-Ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στις δύο χώρες
Μεγάλο ενδιαφέρον για επιχορηγημένες διακοπές χαμηλοσυνταξιούχων-Εξαντλήθηκε το διαθέσιμο ποσό, έκλεισαν οι αιτήσεις
Συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις ο κυπριακός τουρισμός-Νέο ρεκόρ αφίξεων το πεντάμηνο
Γ. Παπαναστασίου: Πώς γεννήθηκε η ιδέα διοργάνωσης του Investopia στην Κύπρο και ο στόχος που επιτεύχθηκε
Τράπεζα Κύπρου: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών-Εξαγόρασε 5,142,602 μετοχές για ακύρωση ύψους €30 εκατ.
Η Wizz Air αναστέλλει τις πτήσεις προς Τελ Αβίβ και τις ευρωπαϊκές πτήσεις προς Αμμάν μέχρι 15 Σεπτεμβρίου
Νέο κατάστημα Bean Bar στο Ζακάκι-Άνοιξε το 18ο κατάστημα της αλυσίδας(pics)