Αυτά είναι τα δικαιώματα των ταξιδιωτών αν ακυρωθούν οι πτήσεις τους
11:29 - 08 Ιουλίου 2022
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες σε πολλά αεροδρόμια λόγω της απεργίας εργαζομένων σε αεροπορικές εταιρείες, επιθυμεί να πληροφορήσει τους επηρεαζόμενους ταξιδιώτες σε σχέση με τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους.
Οργανωμένα ταξίδια
Εάν η πτήση του επηρεαζόμενου ταξιδιώτη είναι μέρος οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης έχει τα ακόλουθα δικαιώματα, σύμφωνα με τον περί των Οργανωμένων Ταξιδιών και Συνδεδεμένων Ταξιδιωτικών Διακανονισμών Νόμος του 2017:
- Σε περίπτωση που λόγω της κατάστασης το οργανωμένο ταξίδι δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο.
- Εάν το οργανωμένο ταξίδι τελικά εκτελεστεί, αλλά λόγω μεγάλης καθυστέρησης στις πτήσεις δεν ήταν δυνατό να εκτελεστεί πλήρως ως είχε συμφωνηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται κατάλληλη μείωση της τιμής του πακέτου.
- Στην περίπτωση κατά την οποία επηρεάζεται ο επαναπατρισμός του ταξιδιώτη, είτε λόγω μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης είτε λόγω ακύρωσής της, ο διοργανωτής οφείλει να παρέχει κατάλληλη συνδρομή ή βοήθεια στον ταξιδιώτη που αντιμετωπίζει πρόβλημα. Αν είναι αδύνατον να διασφαλιστεί η επιστροφή του ταξιδιώτη όπως συμφωνήθηκε στη σύμβαση του οργανωμένου ταξιδιού, ο διοργανωτής φέρει το κόστος της αναγκαίας παροχής καταλύματος, αν είναι δυνατόν ισοδύναμης κατηγορίας με αυτή που περιλάμβανε το κατάλυμα του πακέτου, για περίοδο όχι πέραν των τριών (3) διανυκτερεύσεων ανά ταξιδιώτη.
Σε όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις ο ταξιδιώτης δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση καθώς η συγκεκριμένη κατάσταση αποτελεί αναπόφευκτη και έκτακτη περίσταση, η οποία δεν είναι στον έλεγχο του διοργανωτή.
Σημειώνεται ότι, σε γενικές γραμμές, οργανωμένο ταξίδι θεωρείται ο συνδυασμός τουλάχιστον δύο ταξιδιωτικών υπηρεσιών οι οποίες έχουν αγοραστεί από ένα σημείο πώλησης σε μια συνολική τιμή.
Μεμονωμένοι ταξιδιώτες
Σε περίπτωση μεμονωμένης πτήσης, η οποία δεν είμαι μέρος οργανωμένου ταξιδιού, ο επιβάτης έχει τα ακόλουθα δικαιώματα, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αρ. 261/2004:
- Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης ο ταξιδιώτης δικαιούται είτε επιστροφή του αντίτιμου εισιτήριου είτε εξασφάλιση εναλλακτικού τρόπου μετάβασης στον τελικό προορισμό και ενδεχομένως επιπρόσθετη χρηματική αποζημίωση κάτω υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
- Σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης κατά την αναχώρηση, ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου ή πτήση επιστροφής. Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 3 ωρών στον τελικό προορισμό, ενδεχομένως ο επιβάτης να δικαιούται και χρηματική αποζημίωση. Τα ίδια δικαιώματα παρέχονται και σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης από την αεροπορική εταιρεία.
Σημειώνεται ότι η αεροπορική εταιρεία οφείλει πάντοτε να ενημερώνει τους επιβάτες για τα δικαιώματα τους.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, στον τηλεφωνικό αριθμό 1429.