Γιώργος Θεοδότου: Σε πολύ κρίσιμη καμπή το λιανικό εμπόριο

Το κυπριακό λιανικό εμπόριο βρίσκεται ενώπιον νέων πρωτόγνωρων προκλήσεων. Από τις συνθήκες πανδημίας σε περιβάλλον πληθωριστικών πιέσεων, αυξημένου κόστους λειτουργίας λόγω ενέργειας και νέων απαιτήσεων από τους καταναλωτές, το business as usual για τον τομέα αγνοείται εδώ και χρόνια.

Με το εν λόγω θέμα καταπιάστηκε ο Γιώργος Θεοδότου, Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής (CEO), των Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ στο 19o Cyprus Grocery Retail Conference & Awards.

Σε ένα κατάμεστο χώρο ο CEO των Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ υπέδειξε αρχικά το γεγονός ότι αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου, αντιλαμβανόμενες πλέον τη κομβική σημασία που έχει για τη βιώσιμη ανάπτυξή τους η υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων, στρέφουν σιγά-σιγά το βλέμμα προς την κατεύθυνση της ψηφιακής αναβάθμισης ή και μετεξέλιξής τους.

Το μείζον θέμα και η μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο αυτή τη στιγμή είναι, όπως δήλωσε, οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφονται εδώ και μερικούς μήνες διεθνώς, αλλά και στην κυπριακή αγορά, ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία και της εκτόξευσης των τιμών σε διεθνές επίπεδο, όπως και η αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων λόγω του ράλι αυξήσεων σε πετρέλαιο και ενέργεια.

«Μπορεί η οικονομία να ξεκίνησε με ρυθμό ανάπτυξης στο 5,9% το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, ωστόσο η δυναμική αυτή έχει ήδη αρχίσει να εξασθενεί, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις μειώνουν την αγοραστική δύναμη και αυξάνουν τα κόστη παραγωγής, επηρεάζοντας σημαντικά την κατανάλωση, η οποία αποτελεί βασική συνιστώσα του κυπριακού ΑΕΠ», ανέφερε ο CEO των υπεραγορών, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι «οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα, πληρώνοντας περισσότερα».

Έκανε λόγο σε συγκεχυμένες οι εκτιμήσεις των αρμοδίων για την πορεία του πληθωρισμού, σχολιάζοντας ότι το Υπουργείο Οικονομικών αναμένει ότι ο πληθωρισμός το 2022 θα κλείσει στο 4,5% και το 2023 θα μειωθεί στο 1,5%.

Από την πλευρά της, ειπε, η Κεντρική Τράπεζα, στις αναθεωρημένες προβλέψεις Ιουνίου που δημοσίευσε προ ολίγων ημερών,  βλέπει τον πληθωρισμό να κινείται στο 7% μέχρι το τέλος της χρονιάς, σε σχέση με 6,8% που προέβλεπε πριν από ένα περίπου μήνα περίπου. «Οι εκτιμήσεις αυτές καθιστούν σαφές, ακόμα και στους πιο αισιόδοξους, ότι ο πληθωρισμός δεν αναμένεται να αποκλιμακωθεί σύντομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το λιανικό εμπόριο», ήταν η τοποθέτησή του σχετικά με το ζήτημα.

Ακολούθως ανέφερε: «Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, το καλάθι του καταναλωτή συρρικνώνεται, καθώς ο κόσμος περιορίζει πλέον τις αγορές του για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο αυξανόμενο κύμα ακρίβειας. Πολιτεία και επιχειρήσεις καλούνται να βρουν λύσεις στο πρόβλημα, προς όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας. Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις του κλάδου, παρά την αύξηση στα κόστη τους, καλούνται να επιδείξουν την απαραίτητη ευελιξία και να βρουν εκείνη τη φόρμουλα που θα τους επιτρέψει να προσφέρουν στους πελάτες τους, στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, προϊόντα σε χαμηλές τιμές»

Η κίνηση-ματ

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις ενέργειες στις οποίες προέβησαν οι Υπεραγορές Αλφαμέγα: «Προχωρήσαμε το προηγούμενο διάστημα στη δημιουργία της καμπάνιας «Χτυπάμε την τιμή», στο πλαίσιο της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να βρουν μια ευρεία γκάμα αγαπημένων, επώνυμων προϊόντων, τα οποία διαθέτουμε σταθερά σε χαμηλή τιμή". Παράλληλα, προχωρήσαν στη συνομολόγηση στρατηγικής συνεργασίας με τον γαλλικό Όμιλο Casinο, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικού εμπορίου παγκοσμίως. Η συνεργασία αυτή περιλαμβάνει τη διάθεση στην κυπριακή αγορά, προϊόντων της γαλλικής αλυσίδας, αποκλειστικά από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα.

"Πρόκειται για μια ευρεία γκάμα τροφίμων υψηλής ποιότητας, τα οποία διατίθενται σε χαμηλές τιμές", είπε.

Στροφή καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Στη συνέχεια ο κ. Θεοδότου σημείωσε ότι η πανδημία ενίσχυσε τη στροφή των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές και την κατ’ οίκον παράδοση. «Σήμερα διαφαίνεται ότι δεν ήταν απλώς μια ανάγκη λόγω της υποχρεωτικής παραμονής του κόσμου στα σπίτια του, αλλά μια νέα τάση που ήρθε για να αλλάξει τις ισορροπίες και τα δεδομένα στον τομέα μας», διαπίστωσε.

«Η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος αποτελούσε κομμάτι του ευρύτερου σχεδιασμού της εταιρείας μας για μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η εκδήλωση της πανδημίας επέσπευσε τα σχέδιά μας στο κομμάτι του e-commerce και έτσι τον Φεβρουάριο του 2021, τέθηκε σε λειτουργία το ηλεκτρονικό κατάστημα των υπεραγορών Αλφαμέγα, μια καινοτομία για τα κυπριακά δεδομένα, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα αλυσίδας υπεραγορών στην Κύπρο. Από την αρχή αγκαλιάστηκε από τους καταναλωτές, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία και εκτίμησή μας», είπε.  

Κρατικός και τραπεζικός τομέας

Σύμφωνα με τον CEO των υπεραγορών, “το λιανικό εμπόριο βρίσκεται σήμερα σε μια πολύ κρίσιμη καμπή”. Εξήγησε πως «Η επιστροφή του τομέα στην ανάκαμψη θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό, τόσο από την κρατική στήριξη όσο και από την ανταπόκριση των τραπεζών στην ανάγκη των λιανεμπόρων για παροχή ρευστότητας και την ευελιξία που θα επιδειχθεί. Ταυτόχρονα, τόσο οι επιχειρήσεις του τομέα όσο και η ίδια η πολιτεία καλούνται να επιδείξουν ευελιξία και να δράσουν με όποια εργαλεία διαθέτουν στη φαρέτρα τους, προκειμένου να στηρίξουν τον καταναλωτή, και την οικονομία ευρύτερα».

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Καταναλωτών: Τι πρέπει να προσέξετε για Black Friday και Cyber Monday-Η αναφορά για TEMU
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ενδυνάμωση παρουσίας στην Πάφο με εξαγορά P. M.M. Papamichael Supermarket
Λάμψη, χαρά και ενθουσιασμός στη φωταγώγηση των χριστουγεννιάτικων δέντρων των Υπεραγορών Αλφαμέγα
Ο Γιώργος Πριφτάκης νέος Sales Director της Coca-Cola ΗΒC Kύπρου
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες