Το 3PL εδραιώνεται στην κυπριακή εφοδιαστική αλυσίδα
12:46 - 15 Ιουνίου 2022
Το μοντέλο third party logistics έκανε δυναμικά την εμφάνιση του στην κυπριακή εφοδιαστική αλυσίδα τα τελευταία χρόνια, ζήτημα που αναλύθηκε διεξοδικά κατά τη διάρκεια πάνελ που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 19oυ Cyprus Grocery Retail Conference & Awards.
Τα μέλη του πάνελ προχώρησαν σε αποτίμηση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων του συγκεκριμένου μοντέλου, συζητώντας επίσης το μέλλον του στην κυπριακή αγορά.
Το πάνελ αποτελούνταν από τους Λουκά Ζουρίδη, Γενικό Διευθυντή, Υπεραγορέ MAS, Βασίλη Πετρίδη, CEO, Laiko Cosmos Trading Ltd, Ιφιγένεια Καμμίτση Φιερού, Logistics Manager, Argosy Trading Company Ltd, Μικέλλη Χρίστου, CEO, Diplomat Distributors (D.D) Cyprus Ltd και Χρίστο Χριστούδιας Διευθύνων Σύμβουλος, Christoudias Logistics.
Ο Λουκάς Ζουρίδης έκανε την αρχή στην τοποθέτησή του λέγοντας ότι τα 3PL είναι μονόδρομος. Στο κομμάτι της διανομής προχώρησαν σε εξειδικευμένη συνεργασία οι υπεραγορές MAS κάτι που έφερε μείωση κόστους όπως εξήγησε στο κοινό. "Οι γεωγραφικές ζώνες με τις οποίες μπορεις να φτάσεις μέσω 3pl είναι μεγάλες", είπε.
Όσο για τα μειονεκτήματα ο κ. Ζουρίδης δήλωσε πως μία απο αυτές είναι η έλλειψη ευελιξίας αν και μέσα από τις στρατηγικές κινήσεις κατάφεραν να διατηρήσουν μεγάλο μέρος της. Έκανε λόγο για ανάγκη ενοποίησης συστημάτων μεταξύ των εταιρειών που κάνουν τις συνεργασίες, για βελτίωση από άποψη χρόνου και κόστους.
Ο Βασίλης Πετρίδης εξήγησε ότι τα μοντέλα του 3PL είναι σημαντικά για το εμπόριο και ιδιαίτερα σε τομείς που μπορεί η εταιρεία να δώσει ευκαιρία σε άλλες εταιρείες για να αναπτυχθεί καλύτερα. Παρέχει τις δυνατότητες και στους δύο οργανισμούς να χρησιμοποιήσουν κοινούς πόρους, είπε.
Προϋπόθεση είναι, μεταξύ άλλων, η ύπαρξη υποδομών. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη συνέργεια της Laiko Cosmos Trading μέσω της οποίας γίνεται η αποκλειστική φύλαξη διανομής προϊόντων στις αγγλικές βάσεις και που ήταν μία από τις μεγάλες επιτυχίες της επιχείρησης. Αναφορικά με τις αυξήσεις στα καύσιμα και τον πληθωρισμό ο κ. Πετριδης είπε πως οι συνέργειες είναι απαραίτητες αλλιώς «όλοι θα έχουμε πρόβλημα».
Η Καμμίτση Φιερού πήρε την σκυτάλη για να πει ότι η 3PL πρέπει να περιλαμβάνει διαφάνεια, καταγραφή του τι θέλουν τα δύο μέρη, ώστε να έχουν μια ξεκάθαρη διαδικασία για να έρθουν πιο κοντά και αξιοποίηση KPI.
«Οι επιχειρήσεις την ώρα που αποφασίζουν ότι θέλουν να προσφέρουν μια υπηρεσία πρέπει να υπολογίζουν το κόστος», είπε μεταξύ άλλων. Σχετικά με την Argosy η κ. Φιερού ανέφερε πως οι υπηρεσίες τους εξασφαλίζουν μειωμένο κόστος, ενώ λαμβάνουν υπηρεσίες και οι ίδιοι από άλλες εταιρείες. «Είναι αμφίδρομο και κάθε εταιρεία κάνει τη στρατηγική της», σχολίασε.
Ο Μικέλλης Χρίστου είπε πως η εταιρεία του ήταν από τις πρώτες που εφάρμοσε τα 3PL και πως με αυτή τη στρατηγική, επικεντρώθηκε στις πωλήσεις. "Με ανοιχτό μυαλό και θετική ενέργεια μπορούν να πετύχουν οι στόχοι στο 3PL" είπε στη συνέχεια τονίζοντας τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η αύξηση στα καύσιμα δεν επηρέασε την εταιρεία τους αλλά τον συνεργάτη. Ως εκ τούτου, με συγκεκριμένες στρατηγικές η υπηρεσία 3PL μπορεί να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Ο Χρίστος Χριστούδιας είπε πως πήρε 20 χρόνια για την Κύπρο να αντιληφθεί τη σοβαρότητα της υπηρεσίας 3PL. Είναι επιτακτική ανάγκη μέσα από τις συνθήκες τις σημερινές να βρεθούν λύσεις, είπε χαρακτηριστικά.
«Ο πληθωρισμός αντιμετωπίζεται με την παραγωγικότητα», τόνισε ακολούθως. «Πρέπει να βρούμε εναλλακτικές λύσεις», είπε. Λύσεις που θα πιέσουν τα νούμερα και να τα φέρουν σε επίπεδα μέσα από τις οποίες θα μειωθούν τα κόστη για τις επιχειρήσεις και θα έχει θετικό αντίκτυπο για τον καταναλωτή.