Σ. Κούρκουλος: Η εικόνα για ένα λιανεμπόριο κτίζεται στα φρέσκα
15:51 - 15 Ιουνίου 2022
«Η εικόνα για ένα λιανεμπόριο κτίζεται στα φρέσκα», ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Σπυρίδων Σάββα Κούρκουλος, Managing Director της Apricot Consulting Ltd, ο οποίος μιλούσε για την τυποποίηση διαδικασιών λειτουργίας λιανεμπορικών επιχειρήσεων με σκοπο τη μείωση του κόστους λειτουργίας, κατά τη διάρκεια του 19oυ Cyprus Grocery Retail Conference & Awards.
Κατά την ομιλία του, έκανε εκτενή αναφορά στις βέλτιστες πρακτικές για την μείωση των καταστροφών και άγνωστων απωλειών στα τμήματα των φρέσκων, καθώς και για την βελτίωση του περιθωρίου κερδοφορίας.
Όπως είπε, οι επιχειρήσεις εκεί που μπορούν να κάνουν τη διαφροά είναι στα φρέσκα, μεταξύ αυτών τα θαλασσινά και τα κρεατικά. Τα υπόλοιπα brands μπορούν να τα βρουν σχεδόν παντού, συμπλήρωσε. Μεγάλο μειονέκτημα είναι οι καταστροφές στις οποίες η Κύπρος είναι αρκετά επιρρεπής λόγω των κλιματολογικών συνθηκών. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι επιλογές είπε είναι δύο: Η μεταφορά του κόστους στον καταναλωτή (αύξηση τιμής) και οι λιανεμποροι και προμηθευτές να αναλάβουν μέρος της αύξησης (μείωση της κερδοφορίας).
Ακολούθως παρουσίασε τις λύσεις που υπάρχουν για τις επιχειρήσεις. Μεταξύ αυτών, είπε πως βελτιώση στην κερδοφορία μπορεί να φέρει η εστίαση στο εργατικό δυναμικό, η καλή οργάνωση και ο προγραμματισμός και η καινοτομία.
Αξιοσημείωτο πάντως είναι το γεγονός που παρέθεσε, σύμφωνα με το οποίο το 8% των φρέσκων δεν πωλείται στον καταναλωτή και ότι οι εταιρείες έχουν 2,5% - 4% μείωση στην κερδοφορία. Επίσης 60% των φρέσκων πωλούνται με μικρό περιθώριο κέρδους.
Πώς μειώνουμε τις καταστροφές; Η απάντηση έρχεται με το dynamic pricing, τη συνεργασία με εταιρείες για αύξηση διάρκειας ζωής στα τρόφιμα και την αλλαγή στη συσκευασία.