powered by

Οικοδομικά υλικά: Εκτός ελέγχου η κατάσταση, 3 μήνες για ένα container

Αυξήσεις τιμών και καθυστερήσεις στην παραλαβή παραγγελιών από το εξωτερικό, συνθέτουν την εικόνα στον τομέα της εμπορίας οικοδομικών υλικών στην Κύπρο, ο οποίος επηρεάζεται άμεσα και σε μεγάλο βαθμό από τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα, τόσο λόγω της πανδημίας όσο και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Διαβάστε ακόμα: 

Καύσιμα: Αυξήσεις δίχως τέλος, 10 σεντ πάνω η βενζίνη σε ένα μήνα

Σταύρος Σταύρου: Η επόμενη δεκαετία ανήκει στη Λάρνακα

Την εικόνα στην οποία καλείται σήμερα να λειτουργήσει ο κλάδος αποτύπωσε μιλώντας στο InBusinessNews, ο διευθύνων σύμβουλος της Δομοχημικής, Αντρέας Σπύρου, κάνοντας λόγο για μια ρευστή κατάσταση που επικρατεί και η οποία, όπως υπέδειξε, ξεκίνησε από τον κορωνοϊό και επιδεινώθηκε ένεκα του πολέμου στην Ουκρανία.

«Η κατάσταση σήμερα είναι εκτός ελέγχου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπύρου, εκφράζοντας μάλιστα την εκτίμηση ότι θα δούμε και άλλες αυξήσεις μιας και, όπως εξήγησε, σε πολλά προϊόντα το κόστος ενέργειας αποτελεί σημαντικό ποσοστό του κόστους παραγωγής και αυτό αναπόφευκτα αποτυπώνεται στις τιμές τελικού προϊόντος.

Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Δομοχημικής, οι αυξήσεις στα οικοδομικά υλικά προέρχονται από όλους ανεξαιρέτως τους προμηθευτές και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς προειδοποίηση και σε συχνό χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να μην υφίστανται πλέον τιμοκατάλογοι αλλά να δίδονται τιμές ‘on the spot’ σε πολλές περιπτώσεις.  

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Ερωτηθείς ποια υλικά είναι αυτά που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις, ο κ. Σπύρου σημείωσε πως οι περισσότερες αφορούν τα θερμομονωτικά υλικά. Για να προσθέσει ταυτόχρονα ότι μεγάλες αυξήσεις παρουσιάζουν και τα υλικά που έχουν να κάνουν με τον χάλυβα και την άσφαλτο, καθώς σε συγκεκριμένες κατηγορίες χημικών προϊόντων, όπως εποξειδικές ρητίνες και πολυουρεθάνες.

Επανέλαβε ωστόσο την ίδια ώρα πως οι αυξήσεις είναι απότοκο κυρίως της ακρίβειας στην ενέργεια που αφορούν τα πλείστα υλικά όπως επίσης και λόγω  έλλειψης σε συγκεκριμένες πρώτες ύλες.

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

Εκτός από τις συνεχιζόμενες αυξήσεις, ο διευθύνων σύμβουλος της Δομοχημικής αναφέρθηκε στις τεράστιες καθυστερήσεις που παρατηρούνται και στα προβλήματα που γενικότερα αντιμετωπίζει ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Τονίζοντας το πρόβλημα με την μειωμένη διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων, ο κ. Σπύρου είπε ότι αυτό ξεκίνησε από την πανδημία, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδείνωσε την κατάσταση. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων αφορούν κυρίως τις εισαγωγές από την  Ηπειρωτική Ευρώπη και την Ασία.

«Για μια παραγγελία, για παράδειγμα από την Ιταλία, πριν από την πανδημία, απαιτούνταν τρεις εβδομάδες μέχρι να φθάσει στις αποθήκες μας. Πλέον χρειάζονται δύο με τρεις μήνες», εξήγησε σχετικά.

Οι καθυστερήσεις αυτές, όπως υπέδειξε, προέρχονται  κατά κύριο λόγο από την περιορισμένη διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τη ζήτηση με αποτέλεσμα πολλές γραμμές να είναι υπερπλήρης και να μεταθέτουν τις φορτώσεις τους σε επόμενα δρομολόγια.

Πάντως, σύμφωνα με τον Αντρέα Σπύρου, η ζήτηση στην αγορά δεν έχει επί του παρόντος επηρεαστεί και συνεχίζεται σε υψηλούς ρυθμούς.

Δειτε Επισης

Τα οφέλη των ΑΠΕ, οι αμέτρητες χαμένες ευκαιρίες και η ενίσχυση του ελεύθερου ανταγωνισμού ως μονόδρομος
Μάριος Σκανδάλης: Θεματοφύλακας της συλλογικής μας συνείδησης το Cyprus Integrity Forum-Το όραμα για την Κύπρο
Ενισχύει την ηγετική της ομάδα η EY Κύπρου...Οι τέσσερις νέοι Συνέταιροι που ανακοίνωσε(pics)
Πάει για ψήφιση η Εθνική Μονάδα Εφαρμογής Κυρώσεων-Η δημιουργία και οι αρμοδιότητες της ΕΜΕΚ
Οι καλοπληρωμένοι και οι υπαμειβόμενοι τομείς-Οι κλάδοι με τις υψηλότερες και τις χαμηλότερες απολαβές
Μ. Παναγιώτου: Ενισχύει την εμπιστοσύνη και την προστασία των επενδυτών η ψήφιση του νόμου για ΚΕΔΟΣΕ
CBN Young Dragon Awards: Επιστρέφει για δεύτερη χρονιά η βράβευση των νεαρών επαγγελματιών
Χρ. Μ. Ιωάννου: Η ιδιωτική τραπεζική, οι διακρίσεις της Τρ. Κύπρου και το PrivilEDGE ως κύριο συστατικό των επιτυχιών
Τα υβριδικά αυτοκίνητα αφήνουν πίσω τα βενζινοκίνητα-Οι μάρκες που επέλεξαν οι αγοραστές
ΘΑλΕΙΑ 2021-2027: Σε εξέλιξη έργα πέραν των 64 εκατ. και συνολικές επενδύσεις ύψους 220 εκατ. στην Λάρνακα