Η εμπορία του χαλλουμιού ως ΠΟΠ στο επίκεντρο της Επιτροπής Γεωργίας

Τα προβλήματα που προκύπτουν σε σχέση με την εμπορία του χαλλουμιού ως προϊόντος με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) καθώς και μέτρα στήριξης των παραγωγών συζήτησε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Γεωργίας, η οποία συνεδρίασε την Τρίτη.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Γιαννάκης Γαβριήλ, ανέφερε ότι το Υπουργείο Εμπορίου και το Υπουργείο Γεωργίας κάνουν πλάτες σε συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα για να μην προχωρήσει η εφαρμογή του χαλλουμιού ως ΠΟΠ. Η μη διεξαγωγή ελέγχων από το Υπουργείο Εμπορίου δείχνει την πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης να στηρίξει αυτά τα συμφέροντα και γι’ αυτό δεν προχωρεί η εφαρμογή της νομοθεσίας, πρόσθεσε. 

Το χαλλούμι είναι το μόνο προϊόν στο οποίο δεν μετακυλίονται τα αυξημένα κόστη παραγωγής στον καταναλωτή, ανέφερε ο κ. Γαβριήλ. «Αυτό που συμβαίνει με τον φάκελο του χαλλουμιού είναι ή δεν είναι μονοπωλιακή κατάσταση;», διερωτήθηκε και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αυξηθούν οι έλεγχοι, θα εφαρμοστεί το πρότυπο, ο ευρωπαϊκός κανονισμός και η κυπριακή νομοθεσία. «Θα χάσουμε τον λευκό χρυσό -όπως ονομάζεται στην Κύπρο το χαλλούμι- και ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του», κατέληξε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Χαράλαμπος Πάζαρος, κάλεσε τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργαστούν προκειμένου να κλείσει το θέμα της ποσόστωσης σύμφωνα με τους όρους που καθορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Σ’ εμάς εναπόκειται η προστασία του χαλλουμιού ως δικού μας εθνικού προϊόντος. Είναι κρίμα να χάσουμε ό,τι μέχρι σήμερα κερδίσαμε επειδή οι οργανώσεις μας δεν μπορούν να συμφωνήσουν και να συμμορφωθούν με τα κριτήρια που έχουν καθοριστεί», τόνισε. 

«Καλούμε επίσης τα δύο αρμόδια Υπουργεία, Γεωργίας και Εμπορίου, να συνεργαστούν και να συντονιστούν καλύτερα για να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα, για το καλό του τόπου μας», κατέληξε ο κ. Πάζαρος.

 

Δειτε Επισης

Αύξηση αξίας και όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο
Takata: Τηλεφωνικό κέντρο από ΤΟΜ για πολίτες που δεν μπόρεσαν να κλείσουν ραντεβού για ανακλήσεις
Οι νέες τάσεις στον χώρο του convenience...Πώς αλλάζουν το παχνίδι μικρά καταστήματα και υπεραγορές της γειτονιάς
Οι ανακατατάξεις στα FMCGs και η «χρυσή εποχή» των εξαγορών και συγχωνεύσεων στο λιανεμπόριο που έρχεται
«Σπούδασε Κρεοπώλης»: Επιχορηγημένο πρόγραμμα κατάρτισης κρεοπωλών από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα
Τα βραβευθέντα προϊόντα των 12ων IN Business Grocery Retail Awards (pics)
IN Business Grocery Retail Award στην Pizza-Παραδοσιακά της Μαριάννας
IN Business Grocery Retail Award στα LA MOLISANA
IN Business Grocery Retail Award στο γάλα ΜΟΟ Σοκολάτας
IN Business Grocery Retail Award στο Πισσουρκώτικο Γιαούρτι