Τρέχουν με χίλια οι τιμές καταναλωτικών αγαθών πρώτης ανάγκης

Σταθερότητα μετά από αρκετό καιρό άρχισαν να καταγράφουν οι τιμές σε διάφορα προϊόντα πρώτης ανάγκης, οι οποίες ωστόσο παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, αναγκάζοντας τους καταναλωτές να ανεβαίνουν ένα καθημερινό Γολγοθά για να καταφέρουν να επιβιώσουν.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι αυξήσεις φωτιά σε ρεύμα και καύσιμα, ανάγκασαν όλους τους κλάδους να ανεβάσουν τις τιμές των προϊόντων τους, με τους πολίτες να βλέπουν τα πορτοφόλια τους να αδειάζουν πριν καν το καταλάβουν.

Παρόλα αυτά, οι τιμές αυτή την εβδομάδα, παραμένουν σε όλα σχεδόν τα προϊόντα σταθερές, αφού μετά το Πάσχα δεν προκύπτουν νέες αυξήσεις, ωστόσο ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλειστεί για το αμέσως επόμενο διάστημα, αναλόγως των εξελίξεων που θα προκύψουν τόσο στο μέτωπο του πολέμου στην Ουκρανία, την πορεία των καυσίμων, αλλά και των τιμών των σιτηρών.

Το ενδεχόμενο να σφίξει ακόμα περισσότερο ο κλοιός για τους πολίτες, προκαλεί ανησυχία σε όλους και είναι κάτι που θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα ιδιαίτερα στους συνανθρώπους μας που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας. Μάλιστα, το γεγονός πως όλοι οι εθελοντικοί οργανισμοί που προσφέρουν σε άπορους πολίτες, έκαναν λόγο την περίοδο του Πάσχα για αύξηση των αναγκών, αποτυπώνει πλήρως το μέγεθος του προβλήματος, αλλά και των αναγκών που έχουν οι πολίτες.

«Η λογική έλεγε ότι έπρεπε να μειωθούν οι τιμές»

Ένα από τα είδη πρώτης ανάγκης που έχουν βάλει φωτιά στις τσέπες των καταναλωτών, είναι τα καύσιμα, τα οποία καταγράφουν συνεχώς ανοδική πορεία. Η βενζίνη έχει ξεπεράσει το 1,50 ευρώ ανά λίτρο, την ίδια ώρα που το πετρέλαιο έχει σπάσει το φράγμα του 1,70 ευρώ το λίτρο.

Μιλώντας στο ΙnBusinessNews, ο πρόεδρος του συνδέσμου πρατηριούχων, Σάββας Προκοπίου, ανέφερε ότι «αναμένουμε από τις εταιρείες για πιθανές αυξομειώσεις των τιμών. Την τελευταία φορά που αποταθήκαμε στο Υπουργείο, σχετικά με το θέμα, μας είπαν ότι εφαρμόστηκαν νέες φόρμουλες για τις τιμές και γι’ αυτό χάθηκε λίγο ο έλεγχος. Η λογική έλεγε ότι έπρεπε να μειωθούν οι τιμές, αλλά μέχρι τώρα βλέπουμε μόνο αυξήσεις. Οι τιμές από το μέγιστο που πήγαν, τώρα κυμαίνονται κατά είκοσι δολάρια πιο κάτω το βαρέλι. Δυστυχώς όμως, αντί για μειώσεις ήρθαν αυξήσεις».

Όπως τόνισε ο κ. Προκοπίου, «βλέπω την τιμή του βαρελιού παγκόσμια. Εδώ και 45 με 50 μέρες, πήραν την κατιούσα παγκόσμια, αλλά οι δικές μας τιμές αυξάνονται. Κι εμείς είμαστε στην ίδια μοίρα με τους καταναλωτές. Είμαστε επιχειρηματίες, οι οποίοι όταν αυξάνονται οι τιμές, έχουμε πάρα πολλά προβλήματα».

Την ίδια ώρα, διαμήνυσε ότι δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις για νέες αυξήσεις το επόμενο διάστημα, αφού όπως εξήγησε, όσες φορές προέβησαν βάσει της εμπειρίας τους στην πρόβλεψη, δεν επιβεβαιώθηκαν. «Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, το πετρέλαιο κίνησης είναι σταθερό και έχουμε μικρές αυξήσεις στην βενζίνη, της τάξης των 3,5 σεντ».

Πτώση στο ελληνικό αρνί, σταθερές τιμές στο κρέας

Ίδιο είναι το σκηνικό και στον τομέα του κρέατος, αφού οι τιμές παραμένουν σταθερές αυτή την εβδομάδα, ενώ την ίδια ώρα, καταγράφεται μια μικρή μείωση στην τιμή του ελληνικού αρνιού.

Σύμφωνα με τον Κώστα Λειβαδιώτη, πρόεδρο του σύνδεσμος κρεοπωλών, στο κυπριακό αρνί η τιμή παραμένει σταθερή. «Εκτίμηση όμως, δεν μπορείς να κάνεις για το επόμενο διάστημα, αφού είναι πολλοί οι παράγοντες, όπως τα σιτηρά, η ζήτηση λόγω του τουρισμού και λοιπά. Σίγουρα για μια δύο εβδομάδες δεν θα υπάρξουν αυξήσεις, αλλά όλα εξαρτώνται από το καλοκαίρι και τον πόλεμο».

Σίγουρα, συνέχισε ο κ. Λειβαδιώτης, «αν συνεχίσουν έτσι τα πράγματα στο μέτωπο του πολέμου και του τουρισμού, θα υπάρξουν αυξήσεις, αλλά είναι παρακινδυνευμένο να προβλέψεις τι θα γίνει. Η τιμή του χοιρινού τώρα είναι γύρω στα έξι ευρώ το κιλό, δέκα ευρώ το κιλό το αρνί και τέσσερα με πέντε ευρώ το κοτόπουλο».

«Δεν θα αργήσει η επόμενη αύξηση»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδέσμου αρτοποιών, Λάκης Σαββίδης, έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν θα αργήσει η επόμενη αύξηση στις τιμές των προϊόντων που παράγουν.

«Οι τελευταίες αυξήσεις που είχαμε ήταν πριν τρεις με τέσσερις εβδομάδες, όταν υπήρξαν αυξήσεις στο αλεύρι της τάξης του 60, με 70 τοις εκατό. Επίσης, το ηλεκτρικό ρεύμα πήγε πάνω κατά 29%. Από 18,50 ευρώ το κόστος της κιλοβατόρας πήγε στο 23,95 ευρώ», είπε ο κ. Σαββίδης και συνέχισε λέγοντας ότι οι πρώτες ύλες ανεβαίνουν. «Ζούμε περίοδο πληθωρισμού που είναι απρόβλεπτη και η οποία θα χειροτερέψει κατά παρασάγγας με την εφαρμογή του κατώτατου μισθού, που προσπαθεί να εφαρμόσει η Κυβέρνηση στα ευρωπαϊκά δεδομένα και όχι στα κυπριακά δεδομένα».  

Σύμφωνα με την πρόβλεψή του, η επόμενη αύξηση δεν θα αργήσει να έρθει, αφού αυξάνεται η τιμή του ρεύματος. «Σήμερα η τιμή του ψωμιού είναι δύο με δυόμιση ευρώ, αναλόγως της ποιότητας, το κόστος του οποίου είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ρίχνουν το μπαλάκι στους τυροκόμους για αυξήσεις οι αιγοπροβατοτρόφοι

Ένα άλλο είδος πρώτης ανάγκης είναι το γάλα, για το οποίο οι αιγοπροβατοτρόφοι δεν αύξησαν την τιμή του, ωστόσο έριξαν το μπαλάκι στους τυροκόμους, σε περίπτωση που παρουσιαστεί άνοδος των τιμών.

Ο πρόεδρος του συνδέσμου αιγοπροβατοτρόφων, Παναγιώτης Κωνσταντίνου, τόνισε ότι οι ίδιοι δεν προέβησαν σε καμιά αύξηση τα τελευταία πέντε χρόνια.

«Απ’ ότι βλέπω, το επόμενο διάστημα δεν προβλέπονται οποιεσδήποτε αυξήσεις. Κι ο ίδιος ο υπουργός Γεωργίας, μας είπε ότι πρέπει την αύξηση να την μετακυλήσουμε στον καταναλωτή, αλλά δεν κάναμε οποιαδήποτε αύξηση», σημείωσε ο κ. Κωνσταντίνου.

Ο γραμματέας του συνδέσμου τυροκόμων, Ανδρέας Ανδρέου, με τη σειρά του, είπε ότι προς το παρόν δεν παρατηρήθηκαν οποιεσδήποτε αυξήσεις στα γαλακτοκομικά.

«Οποιεσδήποτε αυξήσεις επιβλήθηκαν είναι πολύ μικρές και ανακλούσαν στα κόστη που είχαν αυξηθεί το προηγούμενο διάστημα, όπως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα και το συσκευαστικό.  Όμως, με το ράλι που συνεχίζει ο ηλεκτρισμός, αλλά και των ζωοτροφών, τελικά κάποιο κόστος θα μετακυλιστεί και στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Προς το παρόν βρίσκουμε περιπτώσεις που το χαλλούμι πωλείται σε πιο χαμηλή τιμή, απ’ ότι πωλείτο το προηγούμενο διάστημα, γιατί έχουν πάρα πολλά αποθέματα οι τυροκόμοι. Δεν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για το πότε θα γίνουν αυξήσεις, επειδή είναι πολύ έντονος ο ανταγωνισμός στον τομέα των γαλακτοκομικών», κατέληξε ο κ. Ανδρέου.

«Οι προσφορές λειτούργησαν σαν ασπίδα για την ακρίβεια»

Όλα τα πιο πάνω προϊόντα, με εξαίρεση τα καύσιμα καταλήγουν στις υπεραγορές, οι οποίες παρότι δεν μπορούν να εκτιμήσουν εάν θα προκύψει νέα άνοδος των τιμών, διαμηνύουν ότι ο μεγάλος ανταγωνισμός που επικρατεί, λειτουργεί ως ασπίδα για την ακρίβεια.

Ο εκτελεστικός γραμματέας του συνδέσμου υπεραγορών, Ανδρέας Χατζηαδάμου, υπέδειξε ότι την εβδομάδα που διανύουμε δεν υπήρξαν αυξήσεις. Υπήρξαν όμως απανωτές αυξήσεις την περασμένη περίοδο, όπως ανέφερε πολλές φορές στο παρελθόν. «Θεωρούμε ότι μπορεί να συνεχίσουν οι αυξήσεις, αλλά είπαμε πολλές φορές ότι πρέπει να είμαστε προσεχτικοί όλοι οι παράγοντες της αγοράς, ούτως ώστε να μπορέσουμε να τιθασεύσουμε αυτές τις αυξήσεις εκεί και όπου μπορούμε. Να μην γίνονται αβίαστες αυξήσεις και να τύχει η όλη κατάσταση εκμετάλλευσης. Πολλές φορές δυστυχώς, αυτό συμβαίνει και το βλέπουμε όταν περνούμε κρίσεις».

Στον τομέα των υπεραγορών, είπε, λειτουργεί πολύ καλά ο ανταγωνισμός, που αποτελεί κι ένα ανάχωμα. Σε μεγάλο βαθμό απορροφήθηκαν αυξήσεις από τις υπεραγορές, σε όλα τα προϊόντα και σε συνδυασμό με τις προσφορές λόγω των εορτών του Πάσχα, λειτούργησε σαν ασπίδα για την ακρίβεια, σημείωσε ο κ. Χατζηαδάμου.

Καταλήγοντας, είπε πως «για το επόμενο διάστημα δεν μπορεί να γίνει εκτίμηση και το αποφεύγουμε. Εμείς βλέπουμε εβδομάδα με εβδομάδα πώς διαμορφώνονται τα δεδομένα και μιλούμε. Δεν έχουμε ενδείξεις για νέες αυξήσεις τουλάχιστον προς το παρών, αλλά κανένας δεν μπορεί να το αποκλείσει, αφού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Επαγρυπνούμε και εξετάζουμε εναλλακτικές αγορές για να βάλουμε και πίεση στην αγορά».

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Καταναλωτών: Τι πρέπει να προσέξετε για Black Friday και Cyber Monday-Η αναφορά για TEMU
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ενδυνάμωση παρουσίας στην Πάφο με εξαγορά P. M.M. Papamichael Supermarket
Λάμψη, χαρά και ενθουσιασμός στη φωταγώγηση των χριστουγεννιάτικων δέντρων των Υπεραγορών Αλφαμέγα
Ο Γιώργος Πριφτάκης νέος Sales Director της Coca-Cola ΗΒC Kύπρου
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες