Το marketing πρέπει να βασίζεται στο τι θέλει ο καταναλωτής
13:14 - 19 Απριλίου 2022

Με το να παραμένουν σχετικά στο μυαλό του καταναλωτή και να προσφέρουν διαφάνεια, οι επωνυμίες των προϊόντων μπορούν να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο χώρο του marketing.
Στο 9ο Συνέδριο Διαφήμισης, Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας που διεξάχθηκε στο Hilton Nicosia, κατά τη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα «How can brands thrive in an increasingly complex world?», διευθυντικά στελέχη στον τομέα του μάρκετινγκ ανέλυσαν πώς οι οργανισμοί καλούνται να επαναπροσδιορίσουν την ύπαρξη και θέση τους στην κοινωνία πέραν από το κέρδος, αναπροσαρμόζοντας την παραγωγή προϊόντων, την σχέση που αναπτύσσουν με τους εργαζομένους και γενικότερα τη σχέση τους με την κοινωνία. Πως, η δράση των brands πρέπει να προσδίδει εγκυρότητα σε όλα όσα πρεσβεύουν οι καταναλωτές που επιδεικνύουν ιδιαίτερες ευαισθησίες σε θέματα περιβάλλοντος και διαφορετικότητας και τέλος η παροχή εξατομικευμένης σχέσης και εμπειρίας στον καταναλωτή.
Συντονίστρια της συζήτησης ήταν η Χριστίνα Κοκκάλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, IMR/University of Nicosia. Τις απόψεις τους κατέθεσαν οι Σάββας Κούννος, Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων, Τράπεζα Κύπρου, Δέσπω Λευκαρίτη, Μanaging Director, Delema McCann Cyprus, Μαρία Οδυσσέως, Deputy Marketing Manager, ΚΕΑΝ, Άρτεμις Πνευματικού, Country Manager, Αction Global Communications και Άντρεα Χατζηβασιλείου, Chief Operating Officer, Partners VMLY&R.
Ο Σάββας Κούννος, είπε πως «είναι συνεχής μάχη να διατηρείς μία ατζέντα και να διαχειρίζεσαι το brand. Η ουσία είναι να μπορείς να πας back to the basics και να έχεις αυτό που ανταποκρίνεται στους stakeholders. Για να μπορείς να είσαι σχετικός και διαφανείς στο κοινό σου» και πρόσθεσε ότι «Ο κάθε marketer θα πρέπει να αποσαφηνίσουν τι είναι αυτό που θέλει να δώσει το προϊόν».
Η Δέσπω Λευκαρίτη στη δική της τοποθέτηση ανέφερε ότι «το πιο βασικό είναι όταν θέλεις να προσελκύσεις τον καταναλωτή. Η στρατηγική πρέπει να βασίζεται στο τι θέλει ο καταναλωτής. Μέσα από μελέτες βλέπουμε ότι με την πανδημία και την εισβολή στην Ουκρανία, βλέπουμε ότι το πρώτο πράγμα που κοιτούν οι καταναλωτές είναι η οικονομία και ο πληθωρισμός. Το δεύτερο είναι τα περιβαλλοντικά θέματα και ζητούν ειλικρίνεια. Θα πρέπει να δούμε πως να τους τα προσφέρουμε». Τόνισε ακόμη ότι ο καταναλωτής εκτιμάει την ειλικρίνεια.
Από πλευράς της η Μαρία Οδυσσέως, είπε πως «η ΚΕΑΝ είναι ένα αγαπητό brand. Στο πώς προσεγγίζουμε τα θέματα marketing και καταναλωτών, στη σημερινή κοινωνία που είμαστε θεωρώ ότι είναι πιο πολύπλοκος ο καταναλωτής. Η τεχνολογία τον βομβαρδίζει συνεχώς. Προσπαθούμε να εξελισσόμαστε, όπως και ο καταναλωτής».
Η Άρτεμις Πνευματικού εστίασε σε δύο παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία σήμερα. «Αυτό που βλέπω είναι η ταχύτητα που κινούμαστε σήμερα, σίγουρα επηρεάζει στο τι θέλει ο καταναλωτής. Ο νέος καταναλωτής ξέρει τι θέλει και το θέλει τώρα. Το δεύτερο πράγμα, είναι το κομμάτι του accountability. Τα brands έχουν να λογοδοτήσουν στους καταναλωτές τους. Είμαστε υπόλογοι για αυτά που κάνουμε και λέμε, και είναι σημαντικό να είμαστε αυθεντικοί».
Τέλος, η Άντρεα Χατζηβασιλείου ανέφερε ότι «το κομμάτι της αλλαγής τα τελευταία 2 χρόνια είχε σίγουρα το ρόλο του. Είχε ρόλο για το πώς άλλαξε το παιχνίδι σήμερα. Η ατζέντα των brands σήμερα είναι πολύ ενθουσιώδεις. Υπάρχουν τρία θέματα στην ατζέντα σήμερα. Άνθρωποι, πλανήτης και κέρδος. Προσθέτω και το ανθρώπινο δυναμικό. Η αλλαγή πρέπει να αρχίσει από μέσα. Φαίνεται πως τα προϊόντα που έχουν ένα σκοπό να είναι αυτά που μπορούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή σήμερα».
Περισσότερα για το 9th Advertising, Marketing & Communication Conference ΕΔΩ