Σε καλό... δρόμο ο δρόμος Λεμεσού-Σαϊττά-Ικανοποίηση Καρούσου

Εντός χρονοδιαγραμμάτων, με μικρές δικαιολογημένες καθυστερήσεις, συνεχίζεται η Α1’ Φάση των κατασκευαστικών εργασιών του δρόμου Λεμεσού – Σαϊττά, με τον Υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Καρούσο και τον Πρόεδρο της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, Μαρίνο Μουσιούττα, να εκφράζουν ικανοποίηση για την πορεία του έργου.

Ο Υπουργός και μέλη της Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων της Βουλής, περιόδευσαν την Παρασκευή στη Λεμεσό και επισκέφθηκαν μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, με πρώτο τον νέο αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Σαϊττά.

Στην παρουσία και του Επιτρόπου Ανάπτυξης Ορεινών Κοινοτήτων, Κώστα Χαμπιαούρη, έγινε ενημέρωση για την πορεία του έργου, η Α1 Φάση του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί περί το φθινόπωρο του 2023 και η οποία αφορά στην κατασκευή τμήματος αυτοκινητόδρομου μήκους περίπου 3,7 χιλιομέτρων (Πολεμίδια-Παλώδια), με δυο λωρίδες κυκλοφορίας, ανά κατεύθυνση και δευτερεύοντος οδικού δικτύου, συνολικού μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων. Το κόστος για την Α1 Φάση ανέρχεται στα €31,09 εκατομμύρια ευρώ.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Καρούσος είπε πως «σήμερα η Κύπρος αποτελεί ουσιαστικά ένα εργοτάξιο, αφού σημαντικά, μεγάλα και πολύ-αναμενόμενα έργα είναι υπό εκτέλεση ή θα τα προκηρύξουμε μέσα στο επόμενο  τετράμηνο». Πρόκειται, συνέχισε, για έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ συνεχάρη το Τμήμα Δημοσίων Έργων για το έργο που επιτελεί.

Εκφράζοντας ικανοποίηση για την πορεία της Α1 Φάσης του δρόμου Λεμεσού – Σαϊττά, ανέφερε πως «οι οποιεσδήποτε μικροκαθυστερήσεις είναι αυτές που έχουν δοθεί λόγω του κορωνοϊού και λόγω μιας έκτακτης ανάγκης που προέκυψε για ένωση με το αποχετευτικό σύστημα και που ελάχιστα θα επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα».

«Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο πολύ-αναμενόμενο, ένα έργο πολύ σημαντικό για την ορεινή περιοχή της Λεμεσού, ένα έργο το οποίο ανέμεναν για δεκαετίες οι πολίτες, είναι υπό εκτέλεση, χωρίς κανένα ουσιαστικά πρόβλημα και είναι κάτι για το οποίο εμείς χαιρόμαστε», συμπλήρωσε.

Υπέδειξε δε ότι, περί το τέλος της Α1 Φάσης θα προκηρυχθεί η Α2 Φάση, η τελική μελέτη της οποίας αναμένεται εντός του 2022, ενώ θα ακολουθήσει, κατά τον ίδιο τρόπο, η Β και τελευταία Φάση του έργου.

«Θα ετοιμαστεί το σημείωμα έργου για να σταλεί στο Υπουργείο Οικονομικών για έγκριση και μια επικαιροποιημένη ΜΕΕΠ (Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον) και όταν πάρουμε την έγκριση, θα ενταχθεί το κονδύλι στους προϋπολογισμούς του κράτους για να προχωρήσουμε και με τη Α2 φάση, που στόχος είναι, τα κατασκευαστικά να αρχίσουν το 2024», είπε ο Υπουργός Μεταφορών.

Αναφερόμενος στο θέμα αύξησης του κόστους των οικοδομικών υλικών, ο Γιάννης Καρούσος δήλωσε πως αυτό προβληματίζει και υπέδειξε ότι «ήδη υπάρχουν μέσα στα συμβόλαια κάποιες πρόνοιες, όπου ο εργολάβος δικαιούται κάποιας αποζημίωσης για την αύξηση αυτών των υλικών, αλλά υπάρχουν και κάποια θέματα τα οποία δεν υπήρχαν στα συμβόλαια».

Για το λόγο αυτό, συμπλήρωσε, έχει καταρτιστεί μια επιτροπή η οποία εξετάζει τα θέματα αυτά «γιατί εμείς δεν θέλουμε ούτε να αδικήσουμε κανέναν, ούτε να ευνοήσουμε τον οποιονδήποτε εργολάβο», ενώ υπογράμμισε πως «αυτό που δικαιούνται οι εργολάβοι, που έχουν συμβόλαια μαζί με την Κυβέρνηση, θα το πάρουν».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, Μαρίνος Μουσιούττας, δήλωσε πως η επίσκεψη εντάσσεται σε έναν κύκλο επαφών στα διάφορα έργα που γίνονται ανά την Κύπρο.

Ήρθαμε να δούμε επί τόπου έργα, αναπτύξεις που γίνονται στην επαρχία Λεμεσού, να δούμε προβλήματα, να ενημερωθούμε για την πρόοδο των έργων και να τονίσουμε ότι, ως επιτροπή, σκοπός και ρόλος μας είναι να συμβάλουμε, όσο και όπου μπορούμε, ούτως ώστε, ενδεχόμενα προβλήματα «να επιλυθούν προς όφελος γενικότερα των κατοίκων αλλά και του κράτους», συμπλήρωσε.

Ο κ. Μουσιούττας εξέφρασε και ο ίδιος ικανοποίηση για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για το έργο του νέου δρόμου Λεμεσού – Σαϊττά, ενώ όπως σημείωσε, τέθηκαν κάποια ζητήματα ασφάλειας κατά τη διάρκεια της νύχτας για τους οδηγούς και ζητήθηκε να εξεταστεί κατά πόσο μπορεί να ενισχυθεί ο φωτισμός στην περιοχή των έργων.

Σε σχέση με τις αυξήσεις στις τιμές των οικοδομικών υλικών, δήλωσε πως ήταν κάτι απρόβλεπτο αλλά αναμενόμενο μετά το ξέσπασα του πολέμου στην Ουκρανία και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα βρεθούν οι λύσεις στις συζητήσεις της ειδικής επιτροπής του Υπουργείου Μεταφορών με τους εργολάβους.

Σημειώνεται ότι ολόκληρο το έργο του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού-Σαϊττά είναι συνολικού μήκους 22,5 χλμ, με συνολικό εκτιμώμενο κόστος €198 εκατομμύρια ευρώ.

 

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

65% πληρότητα για το Neocleous Tower-Το νέο επιχειρηματικό κέντρο της Λεμεσού
Μ. Αντώνιου: Αυξάνονται καθημερινά οι πιέσεις στην οικονομία λόγω της απεργίας στον κλάδο σκυροδέματος
Οι ντόπιοι αγοραστές κάλυψαν την… τρύπα που δημιούργησε η μείωση των πωλήσεων ακινήτων σε ξένους
Land of Tomorrow: H γέφυρα που ενώνει τη Λάρνακα και το μέλλον
Ανένδοτες οι συντεχνίες στο σκυρόδεμα... Ο όρος που θέτουν για να τερματίσουν την απεργία
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία