Επικοινωνία-Διαφήμιση: Metaverse Vs. Ρεαλισμός

Metaverse… είναι ομολογουμένως το νέο trend της εποχής, μιας εποχής που φαίνεται ότι θα καθορίσει την επόμενη μέρα μιας διαφορετικής πραγματικότητας, τόσο στην επιχειρηματική καθημερινότητα (δουλεύω από το σπίτι άλλα είμαι γραφείο) look around me… όσο και σε ένα νέο τρόπο προσέγγισης – καινοτομίας στον κλάδο της διαφήμισης και της επικοινωνίας και κατ’ επέκταση προσέλκυσης πελατών άρα και κεφαλαίων.

Και αφού το πλάσαρε ο Ζούκερμπεργκ ότι ακόμη και το «γερασμένο» Facebook θα βαπτιστεί Meta, κάπως έτσι η φαντασία όλων άρχισε να καλπάζει οδηγώντας τους «followers» (άλλως ευκαιριακούς – ψευδο-ειδικούς) σε παροξυσμό με αφορμή πάντα τις δυνατότητες της νέας ψηφιακής ή καλύτερα ψεύτικης-πραγματικότητας… μιας εικονικής διευρυμένης πραγματικότητας όπου ο χρήστης αλληλοεπιδρά σε ένα πλαστό περιβάλλον μαζί με άλλους χρήστες είτε και μόνος…  Ίσως αυτός είναι ακριβώς ο στόχος του Metaverse, να αποκόψει ουσιαστικά τον άνθρωπο από τον πραγματικό κόσμο, τον κόσμο της επαφής, τον κόσμο των αισθήσεων. Ομολογουμένως η Covid-19 έχει ήδη στρώσει το χαλί στους δημιουργούς της Metaverse εποχής… δυστυχώς λόγω πανδημίας ο άνθρωπος ως κοινωνικό ων, πλέον είναι σε αναγκαστική απόσταση.  

Διεθνείς έγκυρα δίκτυα ΜΜΕ αναφέρουν ότι στελέχη της Meta άρχισαν να συνομιλούν με διαφημιστικές εταιρίες και να ενημερώνουν παράλληλα για τις δυνατότητες του «νέου κόσμου» που σκοπό έχει στο να βυθίσει τον πραγματικό άνθρωπο σε ένα εικονικό – πλαστό  περιβάλλον όπου πλέον θα ενσωματωθεί σε μια επαυξημένη και τρισδιάστατη εικονική πραγματικότητα με ολογραφικά avatar καθώς και άλλα μέσα «επικοινωνίας». Η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται ραγδαία σε software και hardware συσκευές.   

Ας μην πάμε μακριά, εν έτη 2019 η Microsoft παρουσίασε και έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή το “HoloLens 2” το οποίο προορίζεται για χρήση σε χώρους εργασίας και κοστίζει 4,500 Ευρώ περίπου. Σύμφωνα πάντοτε με την Microsoft, μέσω της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας “HoloLens 2”, οι εικόνες της πραγματικής ζωής συνδυάζονται με τρισδιάστατα γραφικά και «ολογράμματα» προκειμένου οι χρήστες να βιώνουν ορισμένες «εξωπραγματικές» εμπειρίες σα να είναι αληθινές… By the way, σύμφωνα με διεθνή Μέσα (Reuters) ήδη η Microsoft υπέγραψε συμφωνία, ύψους 480 εκατομμυρίων δολαρίων, με το Πεντάγωνο των ΗΠΑ για την ανάπτυξη στρατιωτικών εφαρμογών του HoloLens.

Προφανώς βάσει δεδομένων οι στρατηγικές επικοινωνίας - διαφήμισης θα αλλάξουν… κάθε νέα τεχνολογία είναι πρόκληση ενώ δημιουργούνται νέες δυνατότητες για τα brands, τις υπηρεσίες και όχι μόνο. Είναι όμως και η τάση της εποχής… από τη μια είμαστε μακριά (κρατάμε αποστάσεις) από την άλλη μέσω των Social Media η προσωπική μας ζωή με δική μας πρωτοβουλία είναι σε κοινή θέα. Ας μην ξεχνάμε την μετάβαση από την παραδοσιακή διαφήμιση στην ψηφιακή… από το περιεχόμενο σε Online media μέχρι τα μπανεράκια… Και όμως κρατάω μικρό καλάθι… ας μην ξεχνάμε τα πολλά υποσχόμενα “Google Glasses”, σαμπάνιες, πυροτεχνήματα και μετά απόσυρση…  

Το περιβάλλον στον κλάδο της επικοινωνίας και της διαφήμισης ας παραδεχτούμε ότι είναι meta-βλητο. Ο καθένας όμως θα πρέπει να προβληματιστεί για το ηθικό κομμάτι, για τις λεπτές κόκκινες γραμμές και κυρίως τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ο μέσος άνθρωπος – χρήστης στην Metaverse εποχή. Εάν ο μεγαλεπήβολος και πραγματικός στόχος των προωθητών της Metaverse είναι να βυθίσουν τον χρήστη σε μια άλλη πραγματικότητα, ποιο θα είναι το αντίκτυπο στην κοινωνία ή στην ψυχολογία ενός νεαρού (new user) που θα αφεθεί σε αυτόν τον κόσμο… οι δυνατότητες είναι τεράστιες όπως προφανώς και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν. Μήπως είναι ώρα και για δημιουργία εικονικού ψυχολόγου στο νέο αυτό περιβάλλον; Και εάν αποκόψεις τον άνθρωπο από την πραγματικότητα της καθημερινότητας ποιος είναι ο κίνδυνος για τα brands από τους νέους «meta-ανθρώπους»;

Υ.Γ. Η meta-εξέλιξη του ανθρώπου σε ένα νέο είδος χρήστη που αποκόπτεται σταδιακά από τον πραγματικό κόσμο και η προσαρμογή σε νέα δεδομένα μιας νέας πραγματικότητας που δεν έχει ακόμη εξερευνηθεί ενδεχομένως να εγκυμονεί κινδύνους. 

*Παναγιώτης Όθωνος, Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;