Έκθεση 2020 της Louis plc: Διαχρονική προσήλωση στην επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης
13:07 - 02 Μαρτίου 2022
Στα 87 χρόνια πορείας και προσφοράς του ο Όμιλος Louis, πρωτοπόρος στον τομέα του τουρισμού, της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας στη νοτιοανατολική Ευρώπη, συνεχίζει να εργάζεται προς την κατεύθυνση ενός σύγχρονου, αυθεντικού και ποιοτικού τουριστικού προϊόντος. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες του Ομίλου αναλαμβάνουν δράσεις και ενσωματώνουν πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης στο λειτουργικό τους πλαίσιο, οι οποίες αποτελούν μέρος της συνολικής στρατηγικής ESG (Environmental - Social - Governance - Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση) του Ομίλου. Σημειώνεται πως η Louis plc έχει από το 2018 στελεχώσει ειδική Επιτροπή Βιωσιμότητας, με τα μέλη της να προέρχονται από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.
Η πανδημία που πλήττει τον πλανήτη από τις αρχές του 2020 έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην οικονομία, στην κατανάλωση, στον τρόπο ζωής και φυσικά στον τουρισμό, ο οποίος έτυχε πρωτοφανούς παγκόσμιας ύφεσης. Αναπόφευκτα, για τον Όμιλο Louis το 2020 αποδείχθηκε ένα από τα δυσκολότερα από την ίδρυσή του. Η έλευση του COVID-19 επηρέασε κάθε τομέα δραστηριοποίησης του Ομίλου, συρρικνώνοντας εισοδήματα και παγοποιώντας αναπτυξιακούς σχεδιασμούς. Ωστόσο ο Όμιλος παρέμεινε ανθεκτικός, προσαρμόζοντας τις υπηρεσίες και λειτουργίες του στα δεδομένα που δημιούργησε η νέα τάξη πραγμάτων. Διοίκηση και προσωπικό, παρά τις αντίξοες συνθήκες και τα μέτρα αποστασιοποίησης, επέδειξαν συνοχή και επαγγελματισμό, στοιχεία απαραίτητα για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης.
Στο πλαίσιο της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της Louis plc για το 2020, διαφαίνεται η δέσμευση των θυγατρικών της, Louis Hotels και Celestyal Cruises, για υπεύθυνη διαχείριση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών πτυχών των δραστηριοτήτων τους, παράλληλα με την επιδίωξη δημιουργίας αυθεντικών εμπειριών για τους ταξιδιώτες μέσω της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών. Πιο κάτω παρατίθενται τα κυριότερα σημεία της έκθεσης:
Σωματική και Ψυχική Υγεία, Ασφάλεια, Απασχόληση
- Δόθηκαν ως δωρεά πάνω από €100.000 σε τοπικές κοινότητες
- Παραχωρήθηκαν 5,5 τόνοι τροφίμων μακράς διάρκειας και είδη πρώτης ανάγκης, 12.000 χειρουργικές μάσκες και 1.100 λίτρα αντισηπτικού υγρού στις περιοχές όπου δραστηριοποιούνται οι εταιρείες του Ομίλου
- Ως μέγιστη προτεραιότητα διασφαλίστηκε τόσο η σωματική όσο και η ψυχική υγεία και ασφάλεια του συνόλου του προσωπικού κατά το ξέσπασμα αλλά και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτό έγινε μέσω διάφορων ενεργειών, όπως η εργασία εξ αποστάσεως και η διεξαγωγή διαδικτυακών προγραμμάτων που στόχο είχαν την προαγωγή της ψυχοσωματικής υγείας του προσωπικού
- Διασφαλίστηκε ότι κάθε μέλος του πληρώματος των πλοίων θα επέστρεφε με ασφάλεια στο σπίτι και στην οικογένειά του το συντομότερο δυνατό. Αν και το έργο επαναπατρισμού ήταν πολύ δύσκολο αφού τα πληρώματα προέρχονται από όλο τον κόσμο, το όλο εγχείρημα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία
- Διασφαλίστηκε η υγεία και ασφάλεια των πελατών και των τοπικών κοινωνιών όπου δραστηριοποιούνται οι εταιρείες του Ομίλου, καθώς τηρήθηκαν αυστηρά όλα τα απαιτούμενα μέτρα και πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας κατά της εξάπλωσης του COVID-19
- Συνεχίστηκε απρόσκοπτα η επένδυση στην εκπαίδευση και προσωπική ανάπτυξη του προσωπικού - πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 2.500 ώρες εκπαίδευσης
- Η απασχόληση διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα μέσω της εφαρμογής των κυβερνητικών προγραμμάτων στήριξης επιχειρήσεων και της ανακατανομής των εργαζομένων σε τομείς όπου θα μπορούσαν να είναι πιο παραγωγικοί
Επαναδραστηριοποίηση, Επανεστίαση, Στρατηγική και Επενδύσεις
- Αξιοποιήθηκε ο χρόνος διακοπής εργασιών που επιβλήθηκε από τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα αφενός για την αναβάθμιση του στόλου και αφετέρου για την ολοκλήρωση των εργασιών ανακαίνισης στις ξενοδοχειακές μονάδες
- Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις επενδύσεις σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία μέσω της υλοποίησης εφαρμογής του καινούργιου λογισμικού ERP, των συστημάτων διαχείρισης εσόδων και κρατήσεων, καθώς και της νέας, αναβαθμισμένης ψηφιακής παρουσίας
- Διατηρήθηκε και ενισχύθηκε η προσήλωση των εταιρικών δραστηριοτήτων προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (SDGs) και τους πυλώνες ESG, προσμετρώντας τον αντίκτυπο όχι μόνο για τις ίδιες τις εταιρείες του Ομίλου αλλά και για τους πελάτες και τους συνεργάτες της ευρύτερης εφοδιαστικής αλυσίδας
- Ενισχύθηκαν οι συνέργειες με το σύνολο των εταίρων για να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες που προσφέρονται ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους
Κριτήρια GRI (Global Reporting Initiative)
- Διακυβέρνηση: μηδενικά επιβεβαιωμένα περιστατικά διαφθοράς
- Διαφορετικότητα, Ισότητα και Συμπερίληψη: αναλογία 1:1 μισθού ανδρών και γυναικών
- Έμμεσος οικονομικός αντίκτυπος/υποστήριξη τοπικών παραγωγών και κοινοτήτων: 92% του προϋπολογισμού των προμηθειών δαπανήθηκε σε τοπικούς προμηθευτές
- Ικανοποίηση πελατών: 9/10
- Προστασία Περιβάλλοντος: >220.000 κιλά ανακυκλώσιμων υλικών
- Αναγνώριση: >100 βραβεία
- Ψηφιακή Παρουσία: >1 εκατομμύριο επισκέψεις στις ιστοσελίδες των εταιρειών του Ομίλου και >10.000 αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Αναγνωρίζοντας την ευθύνη τους απέναντι στους εταίρους, τους πελάτες, τους συνεργάτες, το προσωπικό καθώς και τις τοπικές κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται, οι εταιρείες του Oμίλου Louis εργάζονται για την οικοδόμηση ενός βιώσιμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και υλοποιούν τη δέσμευση τους για την εφαρμογή ενός συστηματικού προγράμματος ESG το οποίο θα σέβεται και θα προστατεύει το περιβάλλον, θα βελτιώνει τα επίπεδα εξοικονόμησης φυσικών πόρων και θα αναβαθμίζει τις προσφερόμενες υπηρεσίες με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο.