Ελληνική Τράπεζα: Προτεραιότητα η ασφαλής οnline εμπειρία των πελατών
10:21 - 08 Φεβρουαρίου 2022
Τα δύο τελευταία χρόνια οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν εκτοξευθεί, κάνοντας τις καθημερινές τραπεζικές εργασίες και πληρωμές πιο εύκολες και γρήγορες. Την ίδια όμως στιγμή, η στροφή στις ηλεκτρονικές συναλλαγές αυξάνει και τις πιθανότητες για ηλεκτρονικές απάτες, με επιτήδειους να επιχειρούν να αποσπάσουν προσωπικά και τραπεζικά στοιχεία ανυποψίαστων πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις.
Η Ελληνική Τράπεζα προτρέπει τους πελάτες της να είναι πάντα σε επιφυλακή όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές πληρωμές, για να προστατεύονται από επιτήδειους.
Προκειμένου να πραγματοποιούμε ασφαλείς πληρωμές μέσω διαδικτύου είναι σημαντικό να λαμβάνουμε συγκεκριμένα μέτρα. Ειδικότερα θα πρέπει να:
- Χρησιμοποιούμε τις κάρτες μας μόνο σε αξιόπιστους ιστότοπους. Για παράδειγμα επιλέγουμε ιστότοπους από τους οποίους έχουμε πραγματοποιήσει αγορές / πληρωμές και στο παρελθόν. Εάν είναι η πρώτη φορά, προτού πληρώσουμε, κάνουμε έρευνα διαβάζοντας δημοσιευμένες κριτικές πελατών.
- Ελέγχουμε την ηλεκτρονική διεύθυνση του ιστότοπου. Βεβαιωνόμαστε ότι βρισκόμαστε στην επίσημη σελίδα του καταστήματος ή του οργανισμού με τον οποίο θέλουμε να πραγματοποιήσουμε πληρωμή.
- Κάνουμε πληρωμές στο διαδίκτυο μόνο σε ιστότοπους των οποίων η διεύθυνση ξεκινά με «https» - «s» σημαίνει ασφαλές.
- Αποφεύγουμε τη χρήση ασύρματων δικτύων Wi-Fi σε δημόσιους χώρους για τις πληρωμές μας. Αν βρισκόμαστε κάπου όπου δεν υπάρχει διαθέσιμο ένα αξιόπιστο Wi-Fi, τότε επιλέγουμε σύνδεση τύπου 4G/5G.
- Αποφεύγουμε τη χρήση δημόσιου ή κοινόχρηστου υπολογιστή ή συσκευής (π.χ. από βιβλιοθήκη ή καφετέρια) για την πραγματοποίηση πληρωμών.
- Για την πραγματοποίηση διαδικτυακών πληρωμών με κάρτα της Ελληνικής Τράπεζας, ενδέχεται να ζητηθεί η εισαγωγή κωδικού μιας χρήσης (OTP). Ποτέ μην αποκαλύπτετε το OTP. Είναι μόνο για προσωπική σας χρήση.
Νοείται ότι κατεβάζουμε εφαρμογές μόνο από επίσημους ιστότοπους ή γνωστές υπηρεσίες ψηφιακής διανομής και ενεργοποιούμε τις ειδοποιήσεις συναλλαγών για να είμαστε σε θέση να προβούμε σε άμεσες ενέργειες σε περίπτωση ύποπτων συναλλαγών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πελάτες της Ελληνικής Τράπεζας έχουν την δυνατότητα να απενεργοποιήσουν (freeze) προσωρινά την κάρτα τους μέσω του Hellenic Bank Mobile App, σε περίπτωση που η κάρτα τους χαθεί/ κλαπεί ή ακόμη εάν προσέξουν κάποια ύποπτη συναλλαγή για επιπλέον ασφάλεια. Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνική Τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ από τους πελάτες της κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς λογαριασμών, κωδικούς καρτών, ΟΤP (κωδικός επαλήθευσης) μέσω email, μηνυμάτων sms, τηλεφωνημάτων ή αναδυόμενων παραθύρων ή συνδέσμων.
Εάν λάβετε μήνυμα ή κλήση και σας ζητηθεί να αποκαλύψετε προσωπικά και τραπεζικά στοιχεία όπως αριθμούς λογαριασμών, στοιχεία της κάρτας σας ή σας αναφέρει ότι η κάρτα σας έχει απενεργοποιηθεί, καλέστε μας για επιβεβαίωση στο 8000 9999 (από Κύπρο) ή στο +357 22 500500 (από εξωτερικό).
Επισκεφθείτε το #HellenicBank Security Center για περισσότερες συμβουλές ασφαλείας. https://hbcy.me/security-center