Κέρδη έκπληξη κατέγραψαν Snapchat και Pinterest
19:00 - 08 Φεβρουαρίου 2022
Το Snap και το Pinterest επέστρεψαν κάνοντας …πάταγο την Πέμπτη, αφού τα θετικά αποτελέσματα κατεύνασαν τους φόβους ότι η επιβράδυνση του αντίπαλου Facebook αντανακλά μια ευρύτερη ύφεση του κλάδου των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.
Και οι δύο εταιρείες ξεπέρασαν τις προβλέψεις της Wall Street με τις πωλήσεις και τα κέρδη τους, με τη Snap μάλιστα να σημειώνει κέρδη-έκπληξη – τα πρώτα της ως εισηγμένη επιχείρηση. Αυτό έστειλε τις μετοχές της Snap σε τροχιά αύξησης έως και 54% στις εκτεταμένες χρηματιστηριακές συναλλαγές, με το Pinterest να σημειώνει άνοδο 32%.
Οι μετοχές και των δύο εταιρειών είχαν σημειώσει πτώση νωρίτερα, αφότου η ιδιοκτήτρια του Facebook, Meta Platforms Inc., ανακοίνωσε απογοητευτικά κέρδη. Η αλλαγή των κανόνων της Apple Inc. για τη συλλογή δεδομένων δυσκόλεψε τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης να πωλούν διαφημίσεις – την κύρια πηγή εσόδων τους.
Αλλά τα τελευταία αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η Snap και το Pinterest δεν δέχθηκαν τόσο σκληρό πλήγμα. Στην περίπτωση του Snap, η εταιρεία επωφελήθηκε από τα εργαλεία επαυξημένης πραγματικότητας που είναι ελκυστικά για τους διαφημιστές. Στο Pinterest, ο οικονομικός διευθυντής Todd Morgenfeld δήλωσε ότι δεν υπήρξε ουσιαστική επίπτωση στα έσοδα από τις αλλαγές της Apple. Αλλά είναι πιθανό το Pinterest να επηρεαστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, είπε ο Morgenfeld.
«Οι αλλαγές στο περιβάλλον προστασίας της ιδιωτικότητας και στο ρυθμιστικό περιβάλλον δεν βοηθάνε γενικά με την ικανότητά μας να παρέχουμε διαφημιστικά αποτελέσματα υψηλής απόδοσης», δήλωσε σε συνέντευξή του. «Δεν είμαστε απρόσβλητοι από αυτά τα ζητήματα που επηρεάζουν τη δραστηριότητά μας με την πάροδο του χρόνου».
Προς το παρόν, το μήνυμα προς τους επενδυτές είναι σαφές: τα προβλήματα του Facebook δεν είναι προβλήματα όλων. Το Pinterest ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη 49 σεντς ανά μετοχή, ξεπερνώντας κατά πολύ τη μέση εκτίμηση των 42 σεντς. Τα έσοδα ξεπέρασαν επίσης τις προβλέψεις της εταιρείας, η οποία χρησιμοποιεί μια διεπαφή pinboard για να παρέχει μια υπηρεσία οπτικής αναζήτησης.
Αναπτύσσει επίσης λειτουργίας επαυξημένης πραγματικότητας για ψώνια και το 2021 σηματοδότησε το πρώτο κερδοφόρο έτος της εταιρείας.
Οι πωλήσεις της Snap για το τέταρτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 42% στα 1,3 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση για 1,2 δισ. δολάρια. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1 σεντ ανά μετοχή, έναντι προβλέψεων για ζημία 9 σεντς.
Η υπηρεσία Snapchat της εταιρείας, μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα για την αποστολή εξαφανιζόμενων μηνυμάτων και την παρακολούθηση βίντεο, είχε 319 εκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες κατά την περίοδο αυτή. Αυτό ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών για 316 εκατομμύρια, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Περισσότερα brands πειραματίζονται με την AR για να προσφέρουν προσαρμόσιμες διαφημιστικές και αγοραστικές εμπειρίες – ας πούμε, για να επιτρέψουν στους καταναλωτές να δοκιμάσουν εικονικά ρούχα ή προϊόντα ομορφιάς. Η Snap υποστηρίζει ότι τέτοιες καινοτομίες θα είναι όλο και πιο ελκυστικές για τους χρήστες της εφαρμογής της, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ των εφήβων και των νεαρών ενηλίκων.