Powered by

Κρούουν τον κώδωνα κινδύνου για τα τέλη στο λιμάνι Λεμεσού οι Ναυτικοί Πράκτορες

Ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων κρούει τον κώδωνα κινδύνου για τις αυξήσεις τελών στο λιμάνι, Λεμεσού καθώς οι πλοιοκτήτριες εταιρείες έχουν εκφράσει τη δυσφορία τους και πιθανών να αναθεωρήσουν την τιμολόγηση των φορτίων τους από και προς της Κύπρου. κάτι που εν τέλει θα επιβαρύνει τόσο τους εμπορευόμενους όσο και τους καταναλωτές αφού θα κληθούν να αναλάβουν το επιπρόσθετο κόστος.

Η ανακοίνωση του συνδέσμου:

Ο Σύνδεσμος και τα Μέλη του αναφέρονται στις πρόσφατες αυξήσεις που έχουν δημοσιευθεί από τις Διαχειρίστριες Εταιρείες στο λιμάνι Λεμεσού και επιθυμούν εκ μέρους των Πλοιοκτητριών Εταιρειών, τα πλοία των οποίων εξυπηρετούν σε τακτική βάση ή μέσω ναυλωμένων πλοίων το κυπριακό εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο να ενημερώσουν τους Κύπριους εμπορευόμενους αλλά και τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς τα ακόλουθα:

  1. Οι αυξήσεις αφορούν τόσο τα εμπορεύματα εισαγωγής και εξαγωγής όσο και όλα τα πλοία ανεξάρτητα κατηγορίας περιλαμβανομένων και των πλοίων του κλάδου της ενέργειας.
     
  2. Οι κύριες αυξήσεις που επηρεάζουν αποκλειστικά τα πλοία είναι οι ακόλουθες:
    -Το λιμενικό κόστος φόρτωσης καθώς και τα αποθηκευτικά δικαιώματα των κενών εμπορευματοκιβωτίων (repositioning & storage fees).
    -Τέλη που αφορούν την παροχή ασφάλειας των πλοίων εντός της λιμενικής περιοχής (ISPS charges).
    -Τα λιμενικά τέλη πλεύρισης και αναχώρησης (consolidated marine charges) των πλοίων, τα πλοηγικά δικαιώματα (pilotage charges), η χρήση δεύτερου ρυμουλκού για την πλεύριση και αναχώρηση των πλοίων, τα τέλη ακύρωσης άφιξης ή αναχώρησης των πλοίων, ακύρωσης ρυμουλκού και δέσιμο ή ξεδέσιμο των πλοίων, τα τέλη παραμονής των πλοίων επί του κρηπιδώματος (layover charges), καθώς και άλλα συναφή λιμενικά τέλη. 
     
  3. Εν όψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνει στον εμπορικό κόσμο, ότι οι Πλοιοκτήτριες Εταιρείες έχουν εκφράσει έντονα παράπονα και δυσφορία, με ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν την τιμολόγηση τους για φορτία από/προς την Κύπρο, ιδιαίτερα σε Ευρωπαϊκά και λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
     
  4. Τα πιο πάνω θα έχουν ως επακόλουθο την περαιτέρω επιβάρυνση της οικονομίας, αφού οι Κύπριοι εμπορευόμενοι και κατ’ επέκταση το καταναλωτικό κοινό, θα κληθούν να αναλάβουν το επιπρόσθετο κόστος.

 

 

Δειτε Επισης

Με οριακά κέρδη έκλεισε το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
Στον δρόμο για την εκταμίευση άλλων 75,9 εκατ. από το ΣΑΑ η Κύπρος-Εκπλήρωσε ικανοποιητικά 23 ορόσημα
Επιφυλάξεις και ενστάσεις για ενιαίο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα για κρατικούς αξιωματούχους-Τι προνοεί πρόταση του ΑΚΕΛ
Στα €551,2 εκατ. το πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης το πρώτο πεντάμηνο-Τα έσοδα και οι δαπάνες
Πάμε Τρόοδος 2: Αναδείχθηκαν και φέτος οι μικρές κυπριακές επιχειρήσεις-Ικανοποίηση Φιλίππας Καρσερά Χριστοδουλίδη(pics)
Μαρία Παναγιώτου: Προτεραιότητα για την Κυβέρνηση η ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στην Κύπρο
Ενισχύεται η διμερής συνεργασία Κύπρου-Ολλανδίας σε θέματα αγροτικής ανάπτυξης και καινοτομίας
Τελευταίες πινελιές στα νομοσχέδια για την φορολογική μεταρρύθμιση-Οι βασικές πτυχές και πότε πάνε στην Βουλή
ΣΠΟΔ: Συγκρατημένη μεγέθυνση τον Ιούνιο υπό το πρίσμα εξωτερικών αβεβαιοτήτων-Οι παράγοντες με θετική συμβολή
Πράσινο Βουλής στα 100 εκατ. για κουρεμένους και κατόχους αξιογράφων-Το μέγιστο ποσό ανά φυσικό πρόσωπο