Powered by

Κρούουν τον κώδωνα κινδύνου για τα τέλη στο λιμάνι Λεμεσού οι Ναυτικοί Πράκτορες

Ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων κρούει τον κώδωνα κινδύνου για τις αυξήσεις τελών στο λιμάνι, Λεμεσού καθώς οι πλοιοκτήτριες εταιρείες έχουν εκφράσει τη δυσφορία τους και πιθανών να αναθεωρήσουν την τιμολόγηση των φορτίων τους από και προς της Κύπρου. κάτι που εν τέλει θα επιβαρύνει τόσο τους εμπορευόμενους όσο και τους καταναλωτές αφού θα κληθούν να αναλάβουν το επιπρόσθετο κόστος.

Η ανακοίνωση του συνδέσμου:

Ο Σύνδεσμος και τα Μέλη του αναφέρονται στις πρόσφατες αυξήσεις που έχουν δημοσιευθεί από τις Διαχειρίστριες Εταιρείες στο λιμάνι Λεμεσού και επιθυμούν εκ μέρους των Πλοιοκτητριών Εταιρειών, τα πλοία των οποίων εξυπηρετούν σε τακτική βάση ή μέσω ναυλωμένων πλοίων το κυπριακό εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο να ενημερώσουν τους Κύπριους εμπορευόμενους αλλά και τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς τα ακόλουθα:

  1. Οι αυξήσεις αφορούν τόσο τα εμπορεύματα εισαγωγής και εξαγωγής όσο και όλα τα πλοία ανεξάρτητα κατηγορίας περιλαμβανομένων και των πλοίων του κλάδου της ενέργειας.
     
  2. Οι κύριες αυξήσεις που επηρεάζουν αποκλειστικά τα πλοία είναι οι ακόλουθες:
    -Το λιμενικό κόστος φόρτωσης καθώς και τα αποθηκευτικά δικαιώματα των κενών εμπορευματοκιβωτίων (repositioning & storage fees).
    -Τέλη που αφορούν την παροχή ασφάλειας των πλοίων εντός της λιμενικής περιοχής (ISPS charges).
    -Τα λιμενικά τέλη πλεύρισης και αναχώρησης (consolidated marine charges) των πλοίων, τα πλοηγικά δικαιώματα (pilotage charges), η χρήση δεύτερου ρυμουλκού για την πλεύριση και αναχώρηση των πλοίων, τα τέλη ακύρωσης άφιξης ή αναχώρησης των πλοίων, ακύρωσης ρυμουλκού και δέσιμο ή ξεδέσιμο των πλοίων, τα τέλη παραμονής των πλοίων επί του κρηπιδώματος (layover charges), καθώς και άλλα συναφή λιμενικά τέλη. 
     
  3. Εν όψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνει στον εμπορικό κόσμο, ότι οι Πλοιοκτήτριες Εταιρείες έχουν εκφράσει έντονα παράπονα και δυσφορία, με ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν την τιμολόγηση τους για φορτία από/προς την Κύπρο, ιδιαίτερα σε Ευρωπαϊκά και λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
     
  4. Τα πιο πάνω θα έχουν ως επακόλουθο την περαιτέρω επιβάρυνση της οικονομίας, αφού οι Κύπριοι εμπορευόμενοι και κατ’ επέκταση το καταναλωτικό κοινό, θα κληθούν να αναλάβουν το επιπρόσθετο κόστος.

 

 

Δειτε Επισης

Ν. Χριστοδουλίδης: Μια παραδοχή, μια απολογία και δώδεκα άμεσες ενέργειες στήριξης-«Δεν ανταποκριθήκαμε όπως έπρεπε»
Οι διευκρινίσεις του Υπ. Γεωργίας για την υποβολή δηλώσεων ζημιάς από την πυρκαγιά-Στόχος η άμεση στήριξη
Abdulla bin Touq Al Marri: Το οικονομικό μοντέλο των ΗΑΕ και η ισχυρή δυναμική για συνεργασία με την Κύπρο
Οι μεγαλομέτοχοι 30+ εταιρειών της Κύπρου-Οι διαφοροποιήσεις στα μετοχικά κεφάλαια των εισηγμένων
Υπουργείο Γεωργίας: Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων ζημιάς για τις καλλιέργειες που πλήγηκαν από την πυρκαγιά
Τζίρος €2,5 εκατ. την Παρασκευή, εβδομαδιαία άνοδος 1,59% για το ΧΑΚ
Δημήτρης Τσάλτας: Αλυσιδωτές επιπτώσεις σε περιβάλλον, υγεία, τρόφιμα και αγροτική οικονομία από την πυρκαγιά
Πέφτουν οι υπογραφές για τη δεύτερη δόση του δανείου συνολικού ύψους €200 εκατ. για έργα οδικών υποδομών
Πότε πρέπει να διακοπούν οι υπαίθριες εργασίες λόγω καύσωνα-Η ανακοίνωση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας
Αυτές είναι οι φθηνότερες και ακριβότερες χώρες στην Ευρώπη-Η θέση της Κύπρου (πίνακες)