Powered by

Κρούουν τον κώδωνα κινδύνου για τα τέλη στο λιμάνι Λεμεσού οι Ναυτικοί Πράκτορες

Ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων κρούει τον κώδωνα κινδύνου για τις αυξήσεις τελών στο λιμάνι, Λεμεσού καθώς οι πλοιοκτήτριες εταιρείες έχουν εκφράσει τη δυσφορία τους και πιθανών να αναθεωρήσουν την τιμολόγηση των φορτίων τους από και προς της Κύπρου. κάτι που εν τέλει θα επιβαρύνει τόσο τους εμπορευόμενους όσο και τους καταναλωτές αφού θα κληθούν να αναλάβουν το επιπρόσθετο κόστος.

Η ανακοίνωση του συνδέσμου:

Ο Σύνδεσμος και τα Μέλη του αναφέρονται στις πρόσφατες αυξήσεις που έχουν δημοσιευθεί από τις Διαχειρίστριες Εταιρείες στο λιμάνι Λεμεσού και επιθυμούν εκ μέρους των Πλοιοκτητριών Εταιρειών, τα πλοία των οποίων εξυπηρετούν σε τακτική βάση ή μέσω ναυλωμένων πλοίων το κυπριακό εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο να ενημερώσουν τους Κύπριους εμπορευόμενους αλλά και τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς τα ακόλουθα:

  1. Οι αυξήσεις αφορούν τόσο τα εμπορεύματα εισαγωγής και εξαγωγής όσο και όλα τα πλοία ανεξάρτητα κατηγορίας περιλαμβανομένων και των πλοίων του κλάδου της ενέργειας.
     
  2. Οι κύριες αυξήσεις που επηρεάζουν αποκλειστικά τα πλοία είναι οι ακόλουθες:
    -Το λιμενικό κόστος φόρτωσης καθώς και τα αποθηκευτικά δικαιώματα των κενών εμπορευματοκιβωτίων (repositioning & storage fees).
    -Τέλη που αφορούν την παροχή ασφάλειας των πλοίων εντός της λιμενικής περιοχής (ISPS charges).
    -Τα λιμενικά τέλη πλεύρισης και αναχώρησης (consolidated marine charges) των πλοίων, τα πλοηγικά δικαιώματα (pilotage charges), η χρήση δεύτερου ρυμουλκού για την πλεύριση και αναχώρηση των πλοίων, τα τέλη ακύρωσης άφιξης ή αναχώρησης των πλοίων, ακύρωσης ρυμουλκού και δέσιμο ή ξεδέσιμο των πλοίων, τα τέλη παραμονής των πλοίων επί του κρηπιδώματος (layover charges), καθώς και άλλα συναφή λιμενικά τέλη. 
     
  3. Εν όψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνει στον εμπορικό κόσμο, ότι οι Πλοιοκτήτριες Εταιρείες έχουν εκφράσει έντονα παράπονα και δυσφορία, με ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν την τιμολόγηση τους για φορτία από/προς την Κύπρο, ιδιαίτερα σε Ευρωπαϊκά και λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
     
  4. Τα πιο πάνω θα έχουν ως επακόλουθο την περαιτέρω επιβάρυνση της οικονομίας, αφού οι Κύπριοι εμπορευόμενοι και κατ’ επέκταση το καταναλωτικό κοινό, θα κληθούν να αναλάβουν το επιπρόσθετο κόστος.

 

 

Δειτε Επισης

Το τρίπτυχο ζητημάτων που ανέδειξε στο Ecofin ο Κεραυνός-Εγκρίθηκε το τροποποιημένο ΣΑΑ της Κύπρου
Εβδομαδιαίες ζημιές 0,71% για το ΧΑΚ
«Τεχνικές αδυναμίες και μονομερής ενέργεια στη μελέτη βιωσιμότητας για Κέντρο Φιλοξενίας»-Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ στον Φ. Φαίδωνος
Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου η υποβολή δήλωσης εισοδήματος ατόμου-Δόθηκε παράταση
Ζητά συνάντηση με Χριστοδουλίδη για επίλυση προβλημάτων στον ΕΟΑ Πάφου το ΕΒΕΠ
Γενικό Λογιστήριο: Υπογραφή σύμβασης για σύστημα συντάξεων δημόσιων και ημικρατικών υπαλλήλων
Γιάννης Παναγιώτου στο EPSCO της Ε.Ε.: Θετική η πορεία της κυπριακής αγοράς εργασίας
Οριακή μείωση ανάπτυξης και χαμηλότερος πληθωρισμός-Οι νέες προβλέψεις της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου
Απώλειες για τρίτη συνεχόμενη μέρα στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου
Προς έγκριση από το Ecofin το τροποποιημένο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου