Underpaid PRαριστες Vs. Corporate Image

Είναι γεγονός ότι το PR ως εργαλείο που κτίζει την εταιρική φήμη και ταυτότητα, σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχει ομολογουμένως υποβαθμιστεί. Είναι φορές που το PR αλλά και η εταιρική επικοινωνία τόσο στο εσωτερικό εταιρικό περιβάλλον (inhouse) όσο και πελατειακά, είναι underestimated, undervalued και ως επακόλουθο underpaid. Κακά τα ψέματα, ακόμη και άλλα Τμήματα της ίδιας εταιρείας, λόγω των «αμφισβητούμενων» επενδύσεων σε ενέργειες επικοινωνίας των οποίων η αποτελεσματικότητα δεν μπορεί να είναι μετρήσιμη, επιδιώκουν να αμφισβητήσουν τον ρόλο του PR. 

Η οικονομική ύφεση της προηγούμενης δεκαετίας 2010 – 2020 και κυρίως η αποκοπή κονδυλίων και ο περιορισμός του PR ως έξοδο, είχε ως αποτέλεσμα αρκετά ισχυρά brands να χάσουν τη δυναμική τους. Αυτό ήταν επακόλουθο των CEOs που επέλεξαν να εξοικονομήσουν πόρους από το PR και την Επικοινωνία, όχι μόνο διακόπτοντας συμβόλαια από εταιρείες αλλά και με απολύσεις εργαζομένων…

Την ίδια ώρα τα έξυπνα brands, είδαν την ευκαιρία, επένδυσαν στο PR και την Επικοινωνία με αποτέλεσμα να κερδίσουν έδαφος αλλά και να κτίσουν ακόμη πιο ποιοτικά το brand τους. Σύμφωνα με την Financial Time οι κερδισμένοι της πανδημίας που έκτισαν brand και μεγάλωσαν το market value τους είναι οι: Apple 123%, Microsoft 110%, Alphabet 108% και η Tesla με 1311% (δεν είναι τυπογραφικό λάθος), αντιστοίχως έχασαν τη δυναμική τους εταιρείες όπως Alibaba -43%, AT&T (τηλεπικοινωνίες) -38%, Ping An (insurance) -41%, Shell - Royal Dutch -32%.   

Σκεπτόμενοι μακροπρόθεσμα, το Corporate Image είναι το βασικό περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας, αλλά και του brand, αναλόγως περίπτωσης. Αυτοί οι οποίοι έχουν την ευθύνη να διαφυλάξουν την Εταιρική Εικόνα δεν είναι άλλοι από τα γραφεία επικοινωνίας (agencies,) αλλά και οι ίδιοι οι Managers που «αναγκαστικά» σε πάρα πολλές περιπτώσεις μαθαίνουν, αγαπούν, παθιάζονται και προστατεύουν το brand ή το προϊόν περισσότερο από τον ίδιο τον Οργανισμό ή τον ιδιοκτήτη που έχει το brand.

the story of my life όταν ήμουν σε agency! Πολλές φορές η σχέση πελάτη (διαφημιζόμενου ή όχι) με Account Manager είναι ας μου επιτραπεί “γκομενική!”. Και εξηγώ, ο Account Manager ψήνει την “γκόμενα”, δηλαδή τον πελάτη με στόχο να πάρει τη δουλειά… εάν τα καταφέρει αρχίζουν τα ραντεβού. Ακολούθως ο Manager οφείλει να είναι gentleman, γιατί η κάθε “γκόμενα» θέλει χειρισμό, μετά για να την κρατήσεις αρχίζεις να της κάνεις τα χατίρια, της προσφέρεις τα καλύτερα, μαθαίνεις το brand και την εταιρεία καλύτερα από αυτήν… δουλεύεις over and above για να εξυπηρετήσεις και όχι μόνο. Είναι στιγμές που υποβιβάζεις και το επίπεδο της δουλειάς για να ικανοποιήσεις την άποψη - ιδέα του πελάτη… και ξαφνικά σε αυτόν τον υπέροχα φτιαγμένο εταιρικό κόσμο, σου φοράει κέρατο και πάει με άλλον! (εννοώ άλλο agency)

Όπως και να έχει παρά τις απογοητεύσεις, οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων είναι οι προστάτες του κάθε brand και κάθε εταιρείας που σέβεται την εταιρική της φήμη και ταυτότητα. Η δημιουργία της εταιρικής φήμης ή ταυτότητας είναι μια επίμονη και μακροπρόθεσμη διαδικασία που κτίζεται αργά και σταδιακά αφού πρώτα καταρτιστεί Επικοινωνιακό Πλάνο. Και αφού μιλάμε για κτίσιμο, τα υλικά δεν μπορεί να είναι άλλα από το πάθος, την προσπάθεια, τη δημιουργικότητα, την ειλικρίνεια και την ηθική σε όλη τη διαδικασία. Την ίδια ώρα τα Agencies οφείλουν να κατανοούν, να προβλέπουν και να χαρτογραφούν τους πιθανούς κινδύνους έτσι ώστε να προστατεύουν τους πελάτες τους. Πρέπει να δουλεύουμε πάντα το worst case scenario… ακόμη και εάν ο πελάτης είναι η πιο ασφαλής αεροπορική εταιρία… and you know what I mean.

Όπως και να έχει, το 2023 είναι προ των πυλών, τα εργαλεία είναι πολλά, η τεχνολογία και οι τάσεις αλλάζουν ενώ πλέον επιβάλλεται δημιουργία περιεχομένου σε νέα δεδομένα. Η δημιουργία Multimedia αυθεντικού και ειλικρινές περιεχόμενου σε συνδυασμό με tailor-made προσέγγιση για επιλεγμένες ομάδες κοινού είναι επιβεβλημένη. Παράλληλα, μια νέα γενιά ακμάζει, bye-bye millennials, η generation Z άλλως genZ που είναι η επόμενη γενιά που πρέπει να κατανοήσουμε και να εστιάσουμε αφού αυτή είναι η γενιά που θα καθορίσει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή που εμείς πρέπει να αφουγκραστούμε. Η αμφίδρομη σχέση με το κοινό θα πρέπει να είναι ο στόχος της Επικοινωνίας έτσι ώστε να υπάρχει αλληλεπίδραση τεχνολογική ή φυσική με το κοινό που στοχεύουμε. Η ανάλυση δεδομένων (data) και η κατανόηση του τρόπου που ο καταναλωτής – θεατής – αναγνώστης «αναλώνει» ή αξιοποιεί το παραγόμενο περιεχόμενο σε διάφορες πλατφόρμες αποτελεί ενδεχομένως το κλειδί για την επόμενη μέρα της Εταιρικής Επικοινωνίας.     

Υ.Γ. the story of my life! Πολλές φορές η σχέση πελάτη με Account Manager είναι ας μου επιτραπεί “γκομενική!”

*** Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;