Τι προτιμούν να αγοράζουν περισσότερο διαδικτυακά οι Κύπριοι

Μειώθηκαν σημαντικά οι αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας, με τα είδη ένδυσης και τις υπηρεσίες ντελίβερι να διατηρούν τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές.   

Συγκεκριμένα, έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας με τίτλο «Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας στα Νοικοκυριά 2022», κατέδειξε ότι το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 μειώθηκε στο 37,0%, σε σύγκριση με 48,0% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου.

Ηλεκτρονικό Εμπόριο

2020

2021

2022

Αγορές/Παραγγελίες Προϊόντων ή Υπηρεσιών

34,1

48,0

37,0

Διαβάστε ακόμα: 

Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 που παρήγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, το 84,8% αγόρασε από ντόπιους Κύπριους πωλητές, το 77,7% αγόρασε από πωλητές χωρών της Ε.Ε. και το 59,7% αγόρασε από πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο.

Χώρα προέλευσης πωλητών

2020

2021

2022

Πωλητές από Κύπρο

65,8

75,5

84,8

Πωλητές από χώρες ΕΕ

60,3

61,8

77,7

Πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο

49,9

56,8

59,7

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου ήταν οι ακόλουθες: Είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (75,8%), παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες fast food ή υπηρεσίες catering (delivery) (71,8%), αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (34,5%) και υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (30,6%).

Προϊόντα και Υπηρεσίες που παραγγέλθηκαν μέσω διαδικτύου

Ρούχα, παπούτσια ή αξεσουάρ

75,8%

Delivery

71,8%

Αθλητικά είδη (εξαιρούνται τα αθλητικά ρούχα)

34,5%

Υπολογιστές, tablet, κινητά ή αξεσουάρ

30,6%

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2022 και κάλυψε 1.664 νοικοκυριά με τουλάχιστον ένα μέλος ηλικίας 16-74 (συμπεριλαμβανομένου) και 3.268 άτομα μεταξύ ηλικιών 16-74 (συμπεριλαμβανομένου) σε όλες της ελεύθερες περιοχές της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Δειτε Επισης

Μάριος Λουκαΐδης: Εξαγορές, συγχωνεύσεις και η νέα γενιά καταναλωτών
Η επόμενη μέρα των υπεραγορών...Τάσεις και προκλήσεις που διαμορφώνουν την νέα εποχή στο λιανικό εμπόριο τροφίμων
Μάριος Αντωνίου για e-kalathi: Να αποφεύγονται παρεμβάσεις που δημιουργούν στρεβλώσεις στο λιανεμπόριο-Η αγορά αυτορυθμίζεται
Ξεκάθαρο μήνυμα ΠΑΣΥΛΕ για το DRS: «Το κόστος να μην μεταφερθεί σε υπεραγορές και καταναλωτές»
Φωκίων Καραβίας: Σταυροδρόμι η Κύπρος για τους σχεδιασμούς της Eurobank-Προχωρά η νομική συγχώνευση με Ελληνική
Ολύμπιος Τουμάζου: Το προφίλ του Κύπριου καταναλωτή-Με συμπεριφορές που θυμίζουν τη γάτα στα κεραμίδια
Αριστοτέλης Παντελιάδης: Η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων αλλάζει γρήγορα-Το «σκέτο online» ανήκει στο παρελθόν
Τελευταία ημέρα ψηφοφορίας...Κλείνει στις οκτώ το βράδυ η «κάλπη» για τα 17α IN Business Awards
Γ. Ασιήκαλης: Γιατί καθυστερεί ο project manager, οι συζητήσεις για την προβλήτα και κάποιοι που δημιουργούν προβλήματα
Φρενάρουν την ηλεκτροκίνηση, αφήνουν οικονομικά εκτεθειμένες τις επιχειρήσεις-«Κοροϊδία, αδικία και ζημιογόνα πράξη»