SOS από Ελληνική... Επιτήδειοι στέλνουν μηνύματα σε πελάτες τραπεζών

Έξαρση του φαινομένου της αποστολής μηνυμάτων από επιτήδειους, λέγοντας ότι έχει μπλοκαριστεί ο λογαριασμός ή η κάρτα του πελάτη και πρέπει να πατήσει σε σύνδεσμο για να ξεμπλοκαριστεί, παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες. 

Η Ελληνική Τράπεζα ενημερώνει τους πελάτες της, και γενικότερα το κοινό, για σημαντικά βήματα που πρέπει να ακολουθούν και να έχουν υπόψη, με στόχο την προστασία τους.  

Ειδικότερα, είναι πολύ σημαντικό να ακολουθούν οι πελάτες της τράπεζας τα πιο κάτω βήματα:

  • Οι πελάτες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην εμπιστεύονται τους κωδικούς και τα προσωπικά τους στοιχεία σε κανέναν.
  • Δεν δίνουμε ποτέ και σε κανέναν κωδικούς ή εμπιστευτικές πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού μηνύματος ή SMS. 
  • Η Τράπεζα δεν θα ζητήσει σε καμία περίπτωση τέτοια στοιχεία μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού μηνύματος.
  • Οι πελάτες παροτρύνονται να αλλάζουν συχνά τους κωδικούς τους
  • Επίσης πρέπει να βεβαιώνονται ότι η ιστοσελίδα που έχουν επισκεφθεί είναι έγκυρη.
  • Οι πελάτες πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουν από την Τράπεζα στο κινητό τους (sms, push notification) ή μέσω Online Banking. Αν δεν έχουν πραγματοποιήσει τις ενέργειες που περιγράφονται δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουν ή να μοιραστούν το OTP που έχει σταλεί στο κινητό τους.

    Οι επιτήδειοι, προσποιούμενοι υπαλλήλους τραπεζικών ιδρυμάτων, προσπαθούν να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς με διάφορους τρόπους, όπως:

  • Με ηλεκτρονικά μηνύματα ή SMS ζητούν κωδικούς, αριθμούς καρτών ή αριθμούς τραπεζικής, ακόμη και κωδικούς μιας χρήσης.
  • Με τηλεφωνικές κλήσεις, ζητώντας κωδικούς και εμπιστευτικές πληροφορίες. 
  • Με ονομαστικά μηνύματα σε πελάτες.
  • Με διαφημίσεις ή παραπλανητικά μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζοντας τους πελάτες ως νικητές κάποιου διαγωνισμού και κατόπιν επικοινωνούν με τον πελάτη ζητώντας εμπιστευτικές πληροφορίες και κωδικούς.

Αν το κοινό λάβει κάποιο ύποπτο μήνυμα ή email θα πρέπει να επικοινωνήσει με το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζάς του.

Δειτε Επισης

CBN Young Dragon Awards: Με συμμετοχή ρεκόρ, ολοκληρώνεται την Τρίτη η διαδικασία ψηφοφορίας από το κοινό
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση