A. Fragiacomo: Η ψηφιακή παραμόρφωση «σκοτώνει» τη ψυχολογία χρηστών
12:40 - 02 Δεκεμβρίου 2022
Σε σοβαρό κοινωνικό ζήτημα έχει μετατραπεί η ψηφιακή παραμόρφωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ) σύμφωνα με τον Alessandro Fragiacomo, Influence Business Director της Ogilvy.
Σε παρουσίασή του στο 18ο Digital Marketing Forum, εξήγησε αρχικά τι σημαίνει ο όρος ψηφιακή παραμόρφωση. «Η ψηφιακή παραμόρφωση είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει εικόνες που έχουν υποστεί Photoshop ή τη χρήση φίλτρων για να θολώσει τις ατέλειες ή να αλλάξει και να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του σώματος σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
Ακολούθησε σειρά παραδειγμάτων με προβολή εικόνων πριν και μετά τη χρήση φίλτρων για να αποδειχτεί η διαφορά ανάμεσα στα δύο και το σοβαρό πλήγμα που δημιουργείται για χρήστες σε επίπεδο ψυχολογίας. Κατ’ ακρίβειαν, 87% των γυναικών και 65% των αντρών συγκρίνουν τα σώματά τους με τις εικόνες που βλέπουν στα ΜΚΔ, δήλωσε.
«Οι αλλαγές στις εικόνες γίνονται με απίστευτη ευκολία», διαπίστωσε ο Alessandro Fragiacomo για να πει ότι με την πάροδο του χρόνου τα εργαλεία που διατίθενται για τους σκοπούς αυτούς γίνονται όλο και πιο εύκολα στη χρήση.
Στη συνέχεια, ο ομιλητής παρέθεσε τις δράσεις που λαμβάνουν τόσο κυβερνήσεις όσο και εταιρείες στον ιδιωτικό τομέα με σκοπό να αποτρέψουν την ευρεία χρήση «πειραγμένων» εικόνων είτε μέσω άρνησης συνεργασίας τους με διαφημίσεις είτε με την υποχρέωση επισήμανσης των edit σε ευδιάκριτο σημείο της φωτογραφίας ή της περιγραφής της.
«Σκέψου διπλά πριν κάνεις swipe αριστερά», είπε, στέλνοντας ένα μήνυμα προς όλους τους χρήστες να παραμείνουν αυθεντικοί.