Πώς επιλέγουν πάροχο και η σχέση των Κυπρίων με το διαδίκτυο

Οι μισοί καταναλωτές φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν την ταχύτητα λήψης (download) της συνδρομής τους στο διαδίκτυο, ενώ 2 στους 3 δεν γνωρίζουν την ταχύτητα μεταφόρτωσης (upload), δείχνει έρευνα του Γραφείου του Επιτρόπου για τη Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ) σε σχέση με τις αντιλήψεις των καταναλωτών για θέματα που αφορούν την ποιότητα της υπηρεσίας της σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης.

Επιπλέον, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΡΗΕΤ, 8 στους 10 καταναλωτές (82%) δεν προβαίνει σε μετρήσεις απόδοσης της σταθερής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Ακόμα, το 87% δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες απόδοσης της σύνδεσης του όπως αυτές περιγράφονται στο συμβόλαιο/ιστοσελίδα του παροχέα τους, ενώ το 71% δήλωσαν πως δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους ή/και τις διαδικασίες υποβολής παραπόνων. "Όλα τα πιο πάνω διαφαίνεται να προέρχονται από την τάση των καταναλωτών να μην μελετούν τα συμβόλαιά τους", αναφέρει το ΓΕΡΗΕΤ στην ανακοίνωσή του.

Άλλα ευρήματα της έρευνας, δείχνουν ότι το 90% των καταναλωτών συνδέονται στο διαδίκτυο κυρίως μέσω ασύρματης σύνδεσης (wifi) και η κύρια συσκευή που χρησιμοποιείται για πρόσβαση είναι το κινητό τους τηλέφωνο (80%).

Επιπλέον, ο βαθμός ικανοποίησης από την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου ανήλθε στο 8,2/10, ενώ για τη σχέση ποιότητας και τιμής στο 7,8/10. Σύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν, οι 2 κυριότεροι λόγοι επιλογής παροχέα για τις υπηρεσίες διαδικτύου ήταν «Αξιόπιστη εταιρεία/Πιο αξιόπιστο δίκτυο» (28%) και «Καλύτερες τιμές/Πιο φθηνή» (21%), ενώ οι 3 σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές θα άλλαζαν παροχέα σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν «Πιο φθηνές χρεώσεις/καλύτερες προσφορές από παροχέα» (33%), «Κακή ποιότητα δικτύου/Αναξιόπιστο δίκτυο» (30%) και «Αύξηση τιμών/χρεώσεων/παγίου από τον παροχέα μου» (26%).

Φαίνεται ότι το 69% των καταναλωτών δεν παρατηρεί το φαινόμενο κακής ποιότητας σύνδεσης σε συγκεκριμένη ώρα, ενώ το φαινόμενο παρατηρείται πιο συχνά μεταξύ των ωρών 18:00-20:00 (10%) και 20:00-22:00 (16%).

Τέλος, κατά τους τελευταίους 12 μήνες 30% των καταναλωτών δήλωσαν πως αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υπηρεσία σύνδεσης σταθερού διαδικτύου, με κυριότερο πρόβλημα να είναι η λειτουργία υπηρεσίας (π.χ. αργή ή απώλεια σύνδεσης), ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (87%) υπέβαλε σχετικό παράπονο στον παροχέα του. Ο μέσος όρος ικανοποίησης από τον χειρισμό παραπόνων από τον παροχέα κυμάνθηκε στο 7,8/10.

Το δομημένο ερωτηματολόγιο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1019 ατόμων (632 αστικές περιοχές και 387 αγροτικές περιοχές) και διεξήχθη κατά την περίοδο 12 - 28 Σεπτεμβρίου 2022 από την εταιρεία RAI Consultants Ltd, που ήταν ο ανάδοχος του έργου.

Δειτε Επισης

Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία
Παρουσίασε σε «Διπλωματικό Σαλόνι» στο Ισραήλ το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας της Κύπρου ο Σκουρίδης