Η Γερμανία υποδέχεται το πρώτο πλωτό τερματικό φυσικού αερίου
13:36 - 11 Δεκεμβρίου 2022
Η Γερμανία αναμένεται να παραλάβει το πρώτο της πλωτό τερματικό φυσικού αερίου, είπαν αξιωματούχοι, καθώς η χώρα προσπαθεί να αντικαταστήσει τις ρωσικές προμήθειες που λάμβανε προηγουμένως μέσω αγωγών.
Η πλατφόρμα "Hoegh Esperanza" θα φτάσει στο βόρειο λιμάνι Wilhelmshaven τις επόμενες μέρες, φορτωμένη με ένα αρχικό φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), είπε η εκπρόσωπος Τύπου.
Το πλοίο, μία μονάδα πλωτής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) φέρει αρκετό LNG από τη Νιγηρία για να προμηθεύσει "50.000 νοικοκυριά για ένα χρόνο", είπε.
Το πλοίο, που τώρα βρίσκεται έξω από τις ακτές της Βρετάνης στη Γαλλία, σύμφωνα με τη σελίδα Marine Traffic, θα μείνει στο γερμανικό λιμάνι στη Βόρεια Θάλασσα για αρκετά χρόνια.
Η πλατφόρμα που θα συνδέει τη μονάδα με το δίκτυο αερίου κατασκευάστηκε με πρωτοφανή ταχύτητα σε μερικούς μήνες και θα εγκαινιαστεί από τον Καγκελάριο Όλαφ Σολτς στις 17 Δεκεμβρίου.
Το τερματικό του Wilhelmshaven, το οποίο θα αρχίσει να στέλλει φυσικό αέριο από τις 22 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία Uniper, θα επιτρέπει την εισαγωγή αερίου ίσο με το 20% των προηγούμενων προμηθειών από τη Ρωσία.
Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία δεν διέθετε ήδη τερματικά για εισαγωγή LNG, καθώς έπαιρνε το μεγαλύτερο μέρος του φυσικού αερίου της από τη Ρωσία, μέσω υποθαλάσσιων και υπέργειων αγωγών.
Μετά την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Μόσχα μείωσε σταδιακά τις παραδόσεις φυσικού αερίου στη Γερμανία, πριν τις διακόψει τελείως τον Σεπτέμβριο.
Για να εξασφαλίσουν την ενεργειακή προμήθεια της χώρας, αξιωματούχοι στο Βερολίνο έδωσαν δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη θαλάσσιων τερματικών σταθμών για εισαγωγή LNG. Συνολικά, η κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδια για πέντε τέτοιους σταθμούς. Δύο ιδιωτικά έργα βρίσκονται επίσης υπό κατασκευή.
Ωστόσο, η χώρα δεν έχει ακόμη υπογράψει μια σημαντική σύμβαση για την προμήθεια του καυσίμου αντικατάστασης. Μια πρόσφατη συμφωνία με την κρατική ενεργειακή εταιρεία του Κατάρ θα τεθεί σε ισχύ μόλις το 2026. Ως εκ τούτου, η Γερμανία παραμένει εκτεθειμένη στις ασταθείς τιμές της αγοράς για το LNG με αρνητικό αποτέλεσμα για τους καταναλωτές.