Υπ. Καταναλωτή: Οι υποχρεώσεις εμπόρων και τα δικαιώματα καταναλωτών

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εμπορευόμενους να ενημερωθούν για τις υποχρεώσεις τους, όπως αυτές προκύπτουν από τη νέα νομοθεσία που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, με στόχο την πλήρη συμμόρφωσή τους και τους καταναλωτές να ενημερωθούν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να επικοινωνούν με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για πληροφορίες ή όποιο καταναλωτικό πρόβλημα πιθανόν να αντιμετωπίζουν, στη δωρεάν Γραμμή του Καταναλωτή (1429) ή στην ιστοσελίδα www.consumer.gov.cy .

Καλεί, επίσης, τους εμπορευόμενους όπως επιδείξουν η ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα ανάρτησης των τιμών κατά την περίοδο των εκπτώσεων και στην εφαρμογή της σχετικής πρόνοιας που απαιτεί όπως υποδεικνύεται η προγενέστερη χαμηλότερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος εντός περιόδου τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Η Υπηρεσία αναφέρει πως η νέα νομοθεσία που τίθεται σε εφαρμογή, περιλαμβάνει μία σειρά από νέες πρόνοιες, οι οποίες κατοχυρώνουν τους καταναλωτές σε θέματα που άπτονται της προστασίας των οικονομικών τους συμφερόντων και του αναφαίρετου δικαιώματός τους να έχουν την ορθή και ακριβή ενημέρωση πριν λάβουν την απόφαση να προβούν σε μία συναλλαγή. 

Η τροποποίηση του βασικού νόμου που ψηφίστηκε, εναρμονίζει την κυπριακή νομοθεσία με την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161, γνωστή και ως «Νέα συμφωνία για τους καταναλωτές», με την οποία επιβάλλονται νέοι σύγχρονοι κανόνες κατάλληλοι για τις σημερινές μεταβαλλόμενες αγορές και επιχειρηματικές πρακτικές, ισχυρότερα μέσα δημόσιας και ιδιωτικής επιβολής και καλύτερες δυνατότητες έννομης προστασίας.

Στην νέα νομοθεσία περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, πρόνοιες αναφορικά με τα δικαίωμα του καταναλωτή σε ατομικά μέσα έννομης προστασίας, αναλογικά και αποτελεσματικά, όταν θίγεται από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένου του επιθετικού μάρκετινγκ, διαφάνεια στις επιγραμμικές αγορές (πλατφόρμες), ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής ότι, κατά κανόνα, δεν συναλλάσσεται με την ίδια την πλατφόρμα, αλλά με το ηλεκτρονικό κατάστημα που φιλοξενείται σε αυτή και έναντι του οποίου δικαιούται να διεκδικήσει τα δικαιώματά του. Περαιτέρω, ο καταναλωτής αποκτά διαφάνεια ως προς τις πληροφορίες που λαμβάνει από την επιγραμμική αγορά ή τη μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και υπηρεσιών, ιδίως με τη μορφή της κατάταξης των αποτελεσμάτων αναζήτησης ή σύγκρισης ή παρουσίασης προσφορών.

Παρέχει προστασία των καταναλωτών από ψευδείς προσφορές, με την καθιέρωση υποχρέωσης των εμπόρων να συνοδεύουν κάθε ανακοίνωση για μείωση τιμής, υποδεικνύοντας την προγενέστερη τιμή που εφάρμοζαν αποδεδειγμένα πριν από τη μείωση, για χρονικό διάστημα όχι μικρότερο των 30 ημερών.

Προσφέρει επέκταση του δικαιώματος της κατάλληλης προσυμβατικής ενημέρωσης, αλλά και της 14ήμερης υπαναχώρησης και σε συμβάσεις προμήθειας ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. εφαρμογών, παιχνιδιών), αλλά και στις εν γένει διαδικτυακές συμβάσεις (π.χ. υπηρεσία ηλ. ταχυδρομείου, φιλοξενίας αρχείων, αποθήκευση στο νέφος), όπου το αντάλλαγμα εκ μέρους του καταναλωτή δεν είναι χρήματα, αλλά τα προσωπικά του δεδομένα.

Επίσης ενισχύει τη εφαρμογή της καταναλωτικής νομοθεσίας, με επιβολή αυξημένων κυρώσεων από τις εθνικές αρχές σε ποσοστό έως το 4% του κύκλου εργασιών της επιχείρησης, ανάλογα με την έκταση της παραβίασης και λαμβανομένης υπόψη και της διασυνοριακότητάς της.

Ο βασικός και ο τροποποιητικός νόμος βρίσκονται αναρτημένοι στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Δειτε Επισης

Ο Γιώργος Πριφτάκης νέος Sales Director της Coca-Cola ΗΒC Kύπρου
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών