Ενημέρωση καταναλωτών για βασικά καταναλωτικά δικαιώματα

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, σε συνεργασία με το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών, ανακοινώνει τη διενέργεια ενημερωτικής εκστρατείας με θέμα «Ενημέρωση Καταναλωτών για βασικά καταναλωτικά δικαιώματα», την περίοδο Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2022.

Η εκστρατεία έχει ως στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για βασικά καταναλωτικά τους δικαιώματα, για τον τρόπο που μπορούν να έχουν πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες και για το τι πρέπει να προσέξουν στις αγορές τους. Πιο συγκεκριμένα, η Υπηρεσία θα ήθελε να επισημάνει στους καταναλωτές τα ακόλουθα:

  • Για τις online αγορές στην Κύπρο και την υπόλοιπη Ευρώπη, ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να επιστρέψει το προϊόν που αγόρασε, για οποιονδήποτε λόγο, εντός 14 ημερών από την ημέρα παραλαβής του.
  • Δεν πρέπει να γίνονται αγορές από άγνωστες σελίδες στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι γνωστά τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας του πωλητή. Ένας αριθμός τηλεφώνου ή μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν είναι αρκετά.
  • Πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στις απομιμήσεις προϊόντων κατά τις ηλεκτρονικές  αγορές. Το ρίσκο εξαπάτησής είναι μεγάλο.
  • Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα αντικατάστασης ή επιστροφής των χρημάτων του, αν το προϊόν που έχει αγοράσει παρουσιάσει σοβαρό ελάττωμα τις πρώτες 30 ημέρες από την παραλαβή του.
  • Τα φυσικά καταστήματα δεν είναι υποχρεωμένα να δέχονται επιστροφές. Συνεπώς, ο καταναλωτής θα πρέπει να ενημερώνεται για την πολιτική επιστροφών και αλλαγών των καταστημάτων πριν προβεί σε κάποια αγορά.
  • Το παρατηρητήριο λιανικών τιμών καυσίμων της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, επιτρέπει στους πολίτες να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τις τιμές των καυσίμων και να επιλέγουν το φθηνότερο πρατήριο στην περιοχή τους.

 

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτές, καλεί τους καταναλωτές να ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους, να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να είναι προσεχτικοί και υποψιασμένοι κατά τις αγορές τους.

 

Η Υπηρεσία είναι πάντα δίπλα στον κύπριο καταναλωτή και ανά πάσα στιγμή είναι έτοιμη να τον ενημερώσει για τα δικαιώματά του και να του παρέχει καθοδήγηση για αντιμετώπιση των προβλημάτων του. Η τηλεφωνική γραμμή 1429 είναι δίπλα σου!

Δειτε Επισης

Απορροφητικά αερολύματα: Το Ινστιτούτο Κύπρου «ξεκλειδώνει» τον άγνωστο ρόλο τους στην υπερθέρμανση της περιοχής
Αναμένει αυξημένα κέρδη το πρώτο εξάμηνο η Τσιμεντοποιία Βασιλικού
Bolt: Η νέα λειτουργία που λανσάρει πρώτη στην Κύπρο-Το Family Profile και η δυνατότητα που προσφέρει
Ocean Cleanup και AWS ενώνουν δυνάμεις για καθαρούς ωκεανούς με τεχνητή νοημοσύνη
Μεγάλη έρευνα CYGraduates: Οι προκλήσεις που βάζουν φρένο στην επαγγελματική πορεία των αποφοίτων
Νέα ευρωπαϊκή διάκριση για το Πανεπιστήμιο Κύπρου-«ESCI Champion» 2025-2027 για την ψηφιοποίηση του Erasmus+
Όραμα χωρίς σύνορα: Ο Roni Aloni και η νέα εποχή της φιλοξενίας στην Κύπρο
Το Πανεπιστήμιο Frederick πρώτο στην Κύπρο στη διεθνή κατάταξη THE Impact Rankings 2025
Μ. Κυριακίδης: Προσέλκυση «σωστού» τύπου επενδύσεων με το νέο πλαίσιο ελέγχου ΑΞΕ-Δεν θα αποθαρρύνει επενδυτές
Ενισχύεται ο ρόλος της Κύπρου στην προώθηση της καινοτομίας, επιστήμης και νέων τεχνολογιών-Υπέγραψαν MoU KEBE και CSEO