Τα στοιχεία που συνθέτουν ένα περιβάλλον συμπερίληψης στην εργασία
12:29 - 17 Νοεμβρίου 2022

Κάθε επιχείρηση που θέλει να πετύχει πρέπει να δημιουργήσει ένα ιδανικό περιβάλλον εργασίας. Αν οι εργαζόμενοι, που ξοδεύουν πάνω από το ένα τέταρτο της ημέρας τους στην εργασία, εργάζονται σε ένα μέρος όπου το περιβάλλον δεν είναι ευνοϊκό, τότε είναι πολύ πιθανόν να φύγουν. Ποια είναι τα κύρια στοιχεία που πρέπει να έχουν κατά νου οι οργανισμοί οι υπάλληλοί τους χαρούμενοι και παρακινημένοι;
Τις απόψεις του επί του θέματος εξέφρασαν οι Γεωργία Θρασυβούλου, Director of Student Affairs and HR, Cyprus Institute of Marketing, Μαριάννα Χατζηαντωνίου, Group HR Director, Parimatch Tech και Andrew Williams, Global Head of HR, Libertex Group, ενώπιον του 21ου Συνεδρίου Leadership & Human Resource Management, που πραγματοποιήθηκε στο Hilton Nicosia και παρουσίασε η PwC Cyprus και IMH.
O Andrew Williams τόνισε ότι η συμπερίληψη ξεκινά από τη γλώσσα που χρησιμοποιεί ένας Οργανισμός. Η αίσθηση του ανήκειν, πρόσθεσε λίγο αργότερα, είναι μεγάλη πρόκληση στην εποχή της τηλεργασίας. Ο William είπε πως στην εταιρεία του την περίοδο του lockdown έκαναν team building events, διαδικτυακά, για να διατηρηθεί η αίσθηση του ανήκειν και της συμπερίληψης.
Σήμερα, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διατηρηθεί αυτό το κλίμα και να μην αισθάνονται μειονεκτικά αν εργάζονται από σπίτι, είπε. «Τα μικρά πράγματα κάνουν τη διαφορά», σχολίασε. Οι Οργανισμοί πρέπει να δημιουργούν ένα περιβάλλον ζεστό και ευπρόσδεκτο, ανέφερε στη συνέχεια.
Η Μαριάννα Χατζηαντωνίου είπε πως είναι σημαντικό το τι λέει η ηγεσία και το να έρχεται προς τα κάτω η πληροφόρηση. Από την άλλη, όμως, «πρέπει να ακούμε και τι λένε οι εργαζόμενοι», τόνισε, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι χρειάζεται να υπάρχει ισορροπία.
Συμπληρώνοντας, είπε πως πρέπει να εκπαιδεύουμε το προσωπικό, άρα η επίγνωση της κατάστασης (awareness) για τα τα εν λόγω ζητήματα είναι μεγάλης σημασίας, σχολίασε. Όσο για την αλλαγή στην κουλτούρα η ομιλήτρια είπε πως πρέπει να «μπούμε στα παπούτσια» των άλλων. «Είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών γενιών και άρα πεποιθήσεων και αξιώ και πρέπει να ακούσουμε τις απόψεις τους» δήλωσε.
Η Γεωργία Θρασυβούλου ανέφερε πως στο Cyprus Institute of Marketing «εκπαιδεύουμε τη νέα γενιά στο πώς μπορούν να είναι πιο «εργοδοτήσιμοι» και να μπουν σε εταιρείες στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της εποχής μας».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην πολυμορφία και διαφορετικότητα που προκύπτει εξαιτίας των παλαιών και νέων γενιών. «Αυτή τη στιγμή έχουμε να διαχειριστούμε πέντε διαφορετικές γενιές και είναι μια πρόκληση για τους Οργανισμούς. Υπάρχουν στην ίδια αίθουσα διαφορετικά άτομα και τα ενθαρρύνουμε να μοιράζονται εμπειρίες και ο ένας να μαθαίνει από τον άλλο», σημείωσε η κ.Θρασυβούλου.