Φωνές για Μακαρίου-«Ζούγκλα που σκοτώνει την εμπορικότητα»

Την επαναφορά της αμφίδρομης κατεύθυνσης των οχημάτων στο νότιο τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου ζήτησαν επιχειρηματίες και κάτοικοι από το Υπουργείο Μεταφορών, καταθέτοντας σήμερα τις ενστάσεις και τα προβλήματά της ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών.

Εκπρόσωπος των επηρεαζόμενων επιχειρηματιών και κατοίκων της περιοχής, έκανε λόγο για κυκλοφοριακή «ζούγκλα», που «σκοτώνει την εμπορικότητα» και εγείρει ζήτημα ασφάλειας.

Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρίαση, η Μαριλένα Ιερομονάχου, εκπρόσωπος των επιχειρηματιών, ιδιοκτητών, κατοίκων και επισκεπτών του νοτίου τμήματος της Λεωφόρου Μακαρίου, από το ξενοδοχείο Landmark, μέχρι και τον Αστυνομικό Σταθμό Λυκαβηττού, απαρίθμησε σειρά προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην περιοχή, ενώ σημείωσε ότι η μονοδρόμηση είναι «αδιέξοδη», ότι «δεν εξυπηρετεί κανένα», και ότι η διαδρομή που ακολουθούν όσοι θέλουν να φτάσουν στο τμήμα αυτό της Μακαρίου τώρα πια «είναι σαν λαβύρινθος».

Τόνισε ότι η μονοδρόμηση «σκοτώνει την εμπορικότητα του δρόμου» και οδηγεί, όσους θέλουν να αποφύγουν τα εμπόδια της περιοχής αυτής, στα μεγάλα εμπορικά κέντρα εκτός πόλης. Ως συνέπεια, όπως είπε, απαντώντας σε ερώτηση, κάποιες επιχειρήσεις επιλέγουν να μετακινηθούν και μικρότερα καταστήματα κλείνουν. Ανέφερε, δε, ότι η τροχαία κίνηση έχει διοχετευθεί πλέον σε παρόδους της Λεωφόρου Μακαρίου, πράγμα που γεννά κινδύνους για παιδιά και ηλικιωμένους, ιδίως στην ώρα αιχμής, όταν σχολάνε οι μαθητές των σχολείων που βρίσκονται εκεί. Ως μία ακόμα συνέπεια ανέφερε την αύξηση της τροχαίας κίνησης στην Λεωφόρο Καλλιπόλεως, η οποία συνιστά πλέον τον δρόμο εξόδου από την πόλη.

«Ο Υπουργός Μεταφορών λέει ότι πρέπει να γίνουμε μία εξελιγμένη πρωτεύουσα, όπως άλλες ευρωπαϊκές, εκεί όμως υπάρχουν άλλες πραγματικότητες, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις δημόσιων μεταφορών, τακτά δρομολόγια λεωφορείων με πολλές διακλαδώσεις, που δίνουν επιλογές για πιο οικονομική και βιώσιμη μεταφορά», είπε η κ. Ιερομονάχου, τονίζοντας ότι σε τέτοιες πόλεις δε χρειάζεται να δυσκολέψουν τους οδηγούς ιδιωτικών αυτοκινήτων, ώστε να τους ωθήσουν σε μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Ζητούμε, έστω και προσωρινά, την επαναφορά της αμφιδρόμησης του τμήματος αυτού του ενός χιλιομέτρου, μέχρι να υλοποιηθούν οι προϋποθέσεις που οι ίδιοι οι συγκοινωνιολόγοι του Δήμου και του κράτους έχουν θέσει στις μελέτες τους, ώστε να μπορεί να δουλέψει η πόλη», κατέληξε η κ. Ιερομονάχου, σημειώνοντας ότι στον ίδιο αυτό δρόμο λειτουργούν σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες, όπως η Υπηρεσία Μετανάστευσης, το ΚΕΠ και το Υπουργείο Εμπορίου, όπου οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση.

Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, η εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών ανέφερε ότι δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές στον τμήμα του δρόμου αυτού, καθώς η υλοποίηση του έργου εμπίπτει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Σημείωσε, δε, ότι καταγράφηκε 20% αύξηση της κυκλοφορίας στον δρόμο αυτό, γρηγορότερη ροή της κίνησης, καθώς και αύξηση στη συχνότητα της διέλευσης λεωφορείων.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Χάρης Γεωργιάδης, με εισήγηση του οποίου τέθηκε προς συζήτηση το θέμα στην Επιτροπή, σημείωσε κατά τη συνεδρίαση ότι, λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος που επηρεάζει τον εν λόγω δρόμο, αλλά και κοντινές παρόδους, παρατηρούνται συχνότερα και μικρές τροχαίες συγκρούσεις στην περιοχή.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιαννάκης Γαβριήλ ανέφερε ότι «ως ΑΚΕΛ αντιλαμβανόμαστε τον επηρεασμό του κύκλου εργασιών, ως εκ τούτου υπάρχει άμεση ανάγκη επαναξιολόγησης και επαναρύθμισης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων». Έκανε λόγο για «πρόχειρες πρακτικές που εφάρμοσε η Κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη-Αβέρωφ-Χριστοδουλίδη», λέγοντας ότι όχι μόνο δεν επίλυσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά το επιδείνωσε σε όλη την Λευκωσία «και κυρίως περιμετρικά της Λεωφόρου Μακαρίου». Αναμένουμε άμεσα λύσεις επί του θέματος, έχοντας πάντοτε στο επίκεντρο την πράσινη ανάπτυξη και τη βιώσιμη κινητικότητα, είπε, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Εκ μέρους του ΕΛΑΜ, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση για το εν λόγω θέμα, ο Γεάδης Γεάδη ανέφερε ότι στηρίζει το αίτημα για επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς κυκλοφορίας στον συγκεκριμένο δρόμο, λόγω του κυκλοφοριακού χάους και της συμφόρησης που έχει προκαλέσει η νέα ρύθμιση, όπως είπε.

Δειτε Επισης

CBN Young Dragon Awards: Με συμμετοχή ρεκόρ, ολοκληρώνεται την Τρίτη η διαδικασία ψηφοφορίας από το κοινό
Ο Γιώργος Πριφτάκης νέος Sales Director της Coca-Cola ΗΒC Kύπρου
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Α. Παπαθωμάς: Πόσα μπήκαν στο ταμείο από τις μετοχές της Τρ. Κύπρου και το ύψος των συνολικών εισπράξεων
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση