Σε έξαρση οι ηλεκτρονικές απάτες-Οι συστάσεις της Ελληνικής Τράπεζας

Με αφορμή την έξαρση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στις ηλεκτρονικές απάτες, από επιτήδειους που επιδιώκουν να εξασφαλίσουν εμπιστευτικά στοιχεία πελατών και τραπεζικούς κωδικούς, η Ελληνική Τράπεζα υπενθυμίζει τα εξής:

Οι πελάτες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην εμπιστεύονται τους κωδικούς και τα προσωπικά τους στοιχεία σε κανέναν. Δεν δίνουμε ποτέ και σε κανέναν κωδικούς ή εμπιστευτικές πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού μηνύματος ή SMS. 

Η Τράπεζα δεν θα ζητήσει σε καμία περίπτωση τέτοια στοιχεία μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού μηνύματος.

Οι πελάτες παροτρύνονται να αλλάζουν συχνά τους κωδικούς τους και να βεβαιώνονται ότι η ιστοσελίδα που έχουν επισκεφθεί είναι της ανάλογης εγκυρότητας.

Οι πελάτες πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουν από την Τράπεζα στο κινητό τους (sms, push notification) ή μέσω Online Banking. Αν δεν έχουν πραγματοποιήσει τις ενέργειες που περιγράφονται δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουν ή να μοιραστούν το OTP που έχει σταλεί στο κινητό τους.

Οι επιτήδειοι, προσποιούμενοι υπαλλήλους τραπεζικών ιδρυμάτων, προσπαθούν να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς με διάφορους τρόπους όπως:

  • Με ηλεκτρονικά μηνύματα ή SMS ζητούν κωδικούς, αριθμούς καρτών ή αριθμούς τραπεζικής, ακόμη και κωδικούς μιας χρήσης.
  • Με τηλεφωνικές κλήσεις, ζητώντας κωδικούς και εμπιστευτικές πληροφορίες. 
  • Με ονομαστικά μηνύματα σε πελάτες.
  • Με διαφημίσεις ή παραπλανητικά μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζοντας τους πελάτες ως νικητές κάποιου διαγωνισμού και κατόπιν επικοινωνούν με τον πελάτη ζητώντας εμπιστευτικές πληροφορίες και κωδικούς.

Οι πελάτες της Ελληνικής Τράπεζας παροτρύνονται να επικοινωνήσουν με το Κέντρο Επικοινωνίας Πελατών στο τηλέφωνο 80009999 σε περίπτωση που λάβουν ένα ύποπτο μήνυμα ή email όπου κάποιος προσποιείται τραπεζίτη ή εκπρόσωπο της Τράπεζας ζητώντας τα στοιχεία τους.

Δειτε Επισης

Αναβάθμιση με ώθηση από ΑΞΕ και headquartering-Η συμβολή του Invest Cyprus και τι δηλώνει ο Ευγένιος Ευγενίου
Η οικονομία, οι αναβαθμίσεις και ένας Πρόεδρος στη δίνη του μηδενισμού και του αφορισμού
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank
Γιορτή του επιχειρείν... Απόψε τα 11α ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
CBN Young Dragon Awards: Με συμμετοχή ρεκόρ, ολοκληρώνεται την Τρίτη η διαδικασία ψηφοφορίας από το κοινό
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία