Powered by

ΕΤΕΚ: Ικανοποίηση για τον τερματισμό ιδιωτικών οχημάτων στη Μακαρίου

Την ικανοποίηση του εκφράζει το Επιστημονικό Τεχνικό Επιμελητήριο Κύπρου (ΕΤΕΚ), για την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για επαναφορά των αρχικών σχεδιασμών για τη λεωφόρο Μακαρίου Γ’ στο Δήμο Λευκωσίας.

Σε ανακοίνωση του, χαιρετίζει την απόφαση και καλεί το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων όπως αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες για την επίσπευση των διαδικασιών που αφορούν την προώθηση και θέσπιση της νομοθεσίας που θα επιτρέπει τη λειτουργία του αυτόματου συστήματος ελέγχου της πρόσβασης στη λεωφόρο, αφού ενώ το σύστημα είναι διαθέσιμο δεν δύναται να τεθεί σε εφαρμογή.

Αυτούσια η ανακοίνωση:

Το ΕΤΕΚ εκφράζει τη μεγάλη ικανοποίησή του και χαιρετίζει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για επαναφορά των αρχικών σχεδιασμών για τη λεωφόρο Μακαρίου Γ’ στο Δήμο Λευκωσίας. Σύμφωνα με ενημέρωση που είχε το Επιμελητήριο από το Δήμο Λευκωσίας, από τις 20 Οκτωβρίου 2022 θα επιτρέπεται μόνο η κυκλοφορία μέσων μαζικής μεταφοράς, οχημάτων τροφοδοσίας καθώς και για αστυνομικά, πυροσβεστικά οχήματα κ.λπ, όπως και για τους αδειούχους για χώρους στάθμευσης (καταστηματάρχες-κάτοικους). Τα πιο πάνω αποτελούσαν πάγιο αίτημα του ΕΤΕΚ από την ολοκλήρωση της αναδιαμόρφωσης του δρόμου τον Νοέμβριο του 2021.

Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι, στον αρχικό σχεδιασμό του τμήματος της Μακαρίου Γ’, μεταξύ της συμβολής με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα και της συμβολής με τη λεωφόρο Ομήρου, προνοείτο η πεζοδρόμηση της λεωφόρου με μικτή χρήση από λεωφορεία, μέσω της δημιουργίας πλατιών πεζοδρομίων και δρόμου με λεωφορειολωρίδες διπλής κατεύθυνσης. Υπενθυμίζεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας, με την ολοκλήρωση των έργων στη Λεωφόρο Μακαρίου, αποφάσισε όπως προσωρινά λειτουργήσουν άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με μονοδρόμηση του προαναφερόμενου τμήματος της Μακαρίου Γ' και διακίνηση ιδιωτικών οχημάτων. Το ΕΤΕΚ, με ανακοίνωσή του το Νοέμβριο του 2021 επισήμανε ότι η  ρύθμιση που δρομολογήθηκε παρέκκλινε των προνοιών του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και από τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας και σύγχρονου σχεδιασμού οδικών δικτύων στα αστικά κέντρα των πόλεων γενικότερα.

Την ίδια ώρα το Επιμελητήριο καλεί το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων, το οποίο πρωτοστάτησε στην εφαρμογή των αρχικών σχεδιασμών για τη λεωφόρο Μακαρίου, όπως αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες για την επίσπευση των διαδικασιών που αφορούν την προώθηση και θέσπιση της νομοθεσίας που θα επιτρέπει τη λειτουργία του αυτόματου συστήματος ελέγχου της πρόσβασης στη λεωφόρο αφού ενώ το σύστημα είναι διαθέσιμο δεν δύναται να τεθεί σε εφαρμογή. Το υπό αναφορά σύστημα αναμένεται με τη σειρά του να ενισχύσει την υλοποίηση των αποφάσεων που έχουν ληφθεί καθώς και το αίσθημα ασφάλειας του κοινού για την απρόσκοπτη διακίνηση του. Σε αντίθετη περίπτωση τίθεται σε κίνδυνο η εφαρμογή των πιο πάνω αποφάσεων και ελλοχεύει ο κίνδυνος παρανομιών. 

Ο πρόεδρος του ΕΤΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντή σε δήλωσή του χαιρέτισε την απόφαση του Δήμου Λευκωσίας η οποία θα βοηθήσει σημαντικά τις διαδρομές των λεωφορείων και συνεπώς τη λειτουργία των δημόσιων μεταφορών εντός του κέντρου της πόλης. «Είναι ένα μεγάλο βήμα», πρόσθεσε «να μιμηθούμε άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες με την ανάπλαση των αστικών κέντρων των πόλεων, περιορίζουν τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου μέσω της προώθησης της ενεργής διακίνησης και ειδικότερα της ενθάρρυνσης της πεζοπορίας, της ποδηλασίας και της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς έναντι της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Ευελπιστούμε ότι η απόφαση αυτή θα αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες πόλεις και θα είναι η απαρχή ώστε τα κέντρα των πόλεων μας να αναβαθμίσουν την ποιότητα της ζωής όλων μας σε ένα καθαρό περιβάλλον από καυσαέρια και ρύπους και θα προσελκύουν τους συμπολίτες μας χωρίς να πρέπει να υποστούν την ταλαιπωρία και το άγχος της τροχαίας κίνησης. Στην υλοποίηση του στόχου αυτού θα συμβάλει τα μέγιστα και η δημιουργία υποδομών για ενθάρρυνση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.»  

Δειτε Επισης

Ανοδικά έκλεισε η εβδομάδα στο ΧΑΚ-Εβδομαδιαίες ζημιές 0,25%
Λιου Τζιαντσάο (ΚΚΚ): Η Κύπρος έχει καταστεί για άλλη μια φορά πύλη για τη συνεργασία Κίνας-Ε.Ε.
Ετήσια αύξηση 1,5% στους εργαζόμενους και 1,9% στις ώρες εργασίας το πρώτο τρίμηνο
Ενίσχυση συνεργασίας Κύπρου-FAO στους τομείς διαχείρισης υδάτινων πόρων, σπατάλης τροφίμων και επισιτιστικής ασφάλειας
Έκανε εργαλείο παρακολούθησης εισαγωγών για μη εκτροπή εμπορίου λόγω δασμών η Κομισιόν
Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε την Πέμπτη το Χρηματιστήριο
ΠτΔ: Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο και ένταξη στη Σένγκεν στις προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας Ε.Ε.
Αντρέας Κυπριανού: Η ανάγκη απλοποίησης διαδικασιών προς υλοποίηση ΚΑΠ και ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
Συζήτησαν για τις εμπορικές και επενδυτικές σχέσεις Η.Β. και Λάρνακας Νάκης Αντωνίου και Ύπατος Αρμοστής
Μάκης Κεραυνός: Σταθερή και ανθεκτική η κυπριακή οικονομία-Μας απασχολούν οι ανελαστικές δαπάνες