Ai στην διαφήμιση… Θα μπορούσε ένα robot να κάνει τη δουλειά σου;

Είναι ρεαλιστικό να μιλάμε για Artificial Intelligence (Ai) άλλως Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) στη διαφήμιση σε βαθμό που τα Robots να απειλούν να πάρουν τη θέση του δημιουργού - διαφημιστή;

Η διευρυμένη χρήση πλέον ΤΝ στη διαφήμιση είναι αποτέλεσμα της μετάβασης από το παραδοσιακό μάρκετινγκ στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, σ’ ένα μοντέλο – τεχνολογία που βασίζεται σε πληροφορίες (data) και αναλύσεις πληροφοριών του πελάτη ή του χρήστη. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, αυτό μας δίνει τη δυνατότητα στο να χρησιμοποιήσουμε αλγόριθμους μηχανικής μάθησης που στοχεύουν το κοινό ή τον καθένα ξεχωριστά με εξατομικευμένο περιεχόμενο, κάτι το οποίο δίνει αυξημένες πιθανότητες αλληλεπίδρασης με τον υποψήφιο πελάτη ή τον χρήστη.

Bottom line; Μπορούμε πιο εύκολα να «αναγκάσουμε» τον υποψήφιο πελάτη να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία που εμείς πλασάρουμε.

Ας δούμε κάποια πραγματικά γεγονότα ΤΝ:

  • Gmail και Google documents αξιοποιούν την ΤΝ για να κατανοήσουν τις λέξεις που θέλουμε να πληκτρολογήσουμε… πριν το κάνουμε. Κάθε φορά που το κάνουμε δίνουμε στην δυνατότητα στην ΤΝ να προβλέπει ακόμη καλύτερα…
  • Tα αυτοκίνητα που έχουν την δυνατότητα να οδηγούν από μόνα τους (βλέπε Tesla), χρησιμοποιούν ΤΝ για να εντοπίσουν εμπόδια και να οδηγούν με ασφάλεια. Κάθε νέα διαδρομή, τους δίνει περισσότερα δεδομένα για να βελτιώσουν τις οδηγικές τους ικανότητες
  • Oι δημοφιλείς – trendy ψηφιακές μας φίλες Siri και Alexa επικοινωνούν μαζί μας μέσω ΤΝ, κατανοούν – αναγνωρίζουν φωνητικές εντολές και ετοιμάζουν σε δευτερόλεπτα απαντήσεις με νόημα. Κάθε φορά που τους μιλάμε, μαθαίνουν να βελτιώνουν την ποιότητα των απαντήσεών τους εξατομικευμένα.

Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης διευκολύνει την καθημερινότητα μας, είτε το γνωρίζουμε είτε όχι. Ήδη μεγάλες εταιρείες επικοινωνίας εφαρμόζουν προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης (AI Marketing tools) μια μέθοδο αξιοποίησης δεδομένων (data) των πελατών και εννοιών τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό την πρόβλεψη της επόμενης κίνησης του πελάτη με στόχο να βελτιωθεί αυτή η εμπειρία εξυπηρέτησης που με απλά λόγια σημαίνει add to cart και buy now.

Μπορεί (ακόμη) για κάποιους να είναι επιστημονική φαντασία, ωστόσο σύμφωνα με έρευνα της Salesforce (στις ΗΠΑ), το 2018 το 29% των marketing leaders αξιοποίησε σε καμπάνιες ΤΝ, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 84% μέχρι το 2020. Και μέχρι το τέλος του 2021, οι παγκόσμιες δαπάνες για λογισμικό και υπηρεσίες ΤΝ ξεπέρασαν τα 340 δισεκατομμύρια δολάρια! Είναι πολλά τα λεφτά για να αγνοήσουμε το μέλλον της ΤΝ στον κλάδο μας…

Άμα το ψάξουμε λιγάκι, υπάρχουν ήδη οι λεγόμενοι writing assistants, δηλαδή ψηφιακά εργαλεία AI που γράφουν – δημιουργούν το περιεχόμενο. Έτσι, μια επιχείρηση μπορεί να γλιτώνει χρόνο, να μειώσει τα κόστη της και φυσικά, να παράγει περισσότερο περιεχόμενο ίσως πιο στοχευμένα από ότι προηγουμένως. Οι writing assistants, μεταξύ άλλων μπορούν να γράψουν διαφημίσεις, e-mails, ή και άλλα κείμενα.

Σε ό,τι αφορά το creative κομμάτι, ο δημιουργός διαφημίσεων ΤΝ είναι ένας τύπος ψηφιακού λογισμικού που βοηθά στη δημιουργία διαφημίσεων χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης συμβολής! Οι δημιουργοί διαφημίσεων TN παρέχουν στους διαφημιστές ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων και επιλογών για τη δημιουργία, τη δοκιμή και τη δημοσίευση διαφημίσεων. Είναι αυτό που λένε… τα κάνει όλα και συμφέρει!

Μπορεί στο παρόν στάδιο να πιστεύουμε ότι η δημιουργικότητα και η ενσυναίσθηση είναι προσόν του του ανθρώπου, ωστόσο η εξέλιξη των Robots και κυρίως η εξυπνάδα τους (ικανότητα ανάλυσης δεδομένων) είναι υπερ-πολλαπλάσια σε σχέση με τις δικές μας ανθρώπινες δυνατότητες! Εν κατακλείδι η αξιοποίηση της ΤΝ από τις εταιρείες επικοινωνίας είναι μονόδρομος… οι αρνητές θα πρέπει να γνωρίσουν και να συνεργαστούν με τα Robots αλλιώς θα έρθει η μέρα που μια Soph-iA ή μια Ai-da θα μας αντικαταστήσουν. Μην το πάρετε προσωπικά, όλα είναι μετρήσιμα και ο καθένας κρίνεται εκ του αποτελέσματος…  

Υ.Γ.: Και αφού ο Κασπάροφ χάνει πλέον στο σκάκι από τον Υπολογιστή, θα ήταν φρόνιμο από δικής μας πλευράς αντί να τα βάλουμε με την ΤΝ, να βρούμε τρόπο να συνυπάρξουμε… 

*Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Έκθεση Ντράγκι: Ο δρόμος για την ανταγωνιστικότητα στην Ε.Ε. και η περίπτωση της Κύπρου
Το sportswashing και η ειλικρινής επικοινωνία σχετικά με την ενσωμάτωση της αειφόρου ανάπτυξης στον αθλητισμό
Ο ρόλος των παρόχων διοικητικών υπηρεσιών στην ανάπτυξη της οικονομίας και ενάντια στο ξέπλυμα χρήματος
Θωράκιση του τομέα του στοιχήματος με νέα νομοθετικά εργαλεία
Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια