Κινδυνεύει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω προμηθειών και ενεργειακού

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κολοσσοί της Γερμανίας μπορεί να έχουν εξασφαλίσει τις δικές τους ενεργειακές προμήθειες, αλλά χιλιάδες μικροί προμηθευτές που αντιμετωπίζουν πίεση από την αύξηση των λογαριασμών κινδυνεύουν να αναστατώσουν την παραγωγή κατά τη διάρκεια του Χειμώνα.

Όλο και περισσότεροι προμηθευτές καλούν τη βιομηχανία να επαναδιαπραγματευτεί συμβάσεις για να συμπεριλάβει ρήτρες ενέργειας, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν το κόστος των αυξανόμενων λογαριασμών.

Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Volkswagen και Mercedes-Benz ανακοίνωσαν ότι είναι εξασφαλισμένες οι δικές τους προμήθειες ενέργειας - αλλά εάν το δίκτυο προμηθευτών δεν μπορέσει να τους προμηθεύσει ενέργεια, οι γραμμές παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών θα σταματήσουν.

«Αν δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο λόγω ενός ανταλλακτικού που λείπει, αυτό μας χτυπά όλους», δήλωσε ο Geng Wu, επικεφαλής του ομίλου αγορών στη Volkswagen στο πλαίσιο διάσκεψης προμηθευτών ενέργειας στο Wolfsburg αυτή την εβδομάδα.

Αντιμετωπίζοντας αύξηση κατά 10 φορές του ενεργειακού κόστους και έχοντας ενώπιον της δύο εβδομάδες για να δεσμευτεί σε μια σύμβαση αγοράς ενέργειας η οποία θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, η εταιρεία Kron Solingen, κατασκευαστής μετάλλων και πλαστικών χύτευσης και προμηθευτής στις βιομηχανίες αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών συσκευών, προσπαθεί να επαναδιαπραγματευτεί συμβάσεις πριν ολοκληρωθεί το χρονικό πλαίσιο που έχει στην διάθεση της.

"Ζητάμε βοήθεια με το κόστος των πρώτων υλών, για ρήτρες που ενσωματώνουν τον πληθωρισμό - αλλά η κόκκινη γραμμή είναι το κόστος ενέργειας. Εάν οι πελάτες δεν συνεισφέρουν σε αυτά, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε... θα ακυρώσουμε μόνοι μας τα συμβόλαια», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας Κρίστιαν Χόφμαν.

Η 112χρονη εταιρεία, της οποίας οι πελάτες είναι ως επί το πλείστον οι μεγαλύτεροι προμηθευτές στην αλυσίδα, όπως η Bosch, είναι απασχολημένη στο να εξακριβώσει την ακριβή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται να καταναλωθεί σε κάθε προϊόν της για να τις θέσεις κατά τις διαπραγματεύσεις με τους πελάτες της και να καθορίσει τι θα μπορούσε να παράγει με λιγότερη χρήση ενέργειας, είπε ο κ. Χόφμαν.

Η Bosch αρνήθηκε να σχολιάσει οποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις για τη σύμβαση, όπως και η BMW. Η Mercedes-Benz δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Η Volkswagen ανέφερε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με τους προμηθευτές της για κοινές λύσεις, αλλά δεν μπορούσε να δώσει λεπτομέρειες των συζητήσεων.

«Πρωταρχικός μας στόχος είναι να διατηρήσουμε την παραγωγή και να αποφύγουμε αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρηματικές δραστηριότητες», είπε ένας εκπρόσωπος.

Η Κυβέρνηση της Γερμανίας δεν έχει ακόμη εφαρμόσει το σχεδιαζόμενο πακέτο ελάφρυνσης για τους λογαριασμούς ενέργειας των μικρών επιχειρήσεων που θα έδινε εφάπαξ ποσό, αξίας ενός μηνιαίου λογαριασμού φυσικού αερίου ενώ θα εφαρμόσει μηχανισμό περιορισμού των τιμών από τον Μάρτιο.

Δειτε Επισης

Πέραν των €33 δισ. έσοδα ΦΠΑ το 2024 μέσω συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ενώπιον της ΕΠΑ η εξαγορά του Foody Market από τις υπεραγορές Αλφαμέγα
Toyota Κύπρου: Ολοκλήρωσε το μεγάλυτερο μέρος των ανακλήσεων σε οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Lidl Κύπρου: Γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του καταστήματός της στο Neon Mall of Pafos
Epic: Ακραία φαινόμενα προσφορών με έως €320 σε smartphones και 50% έκπτωση στο πάγιο 2ης γραμμής
Διαπιστώνουν υπέρμετρη αύξηση των λιανικών τιμών φρούτων και λαχανικών οι καταναλωτές-Ζητούν λήψη μέτρων
Δυναμική είσοδος στην κυπριακή αγορά για τη BYD...Ξεπέρασε τις 100 παραγγελίες μέσα σε μόλις 50 ημέρες
Τα υβριδικά οδηγούν την κούρσα της αγοράς αυτοκινήτων μαζί με τα βενζινοκίνητα-Οι κορυφαίες μάρκες του πρώτου εξαμήνου
Η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος, το μπαράζ επενδύσεων και η πολλαπλή στόχευση της καθόδου στην Κύπρο
Τα κριτήρια για τα €4 εκατ. ανά έτος την επόμενη τριετία με στόχο την αύξηση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος