ACTION GLOBAL COMMUNICATIONS
13:21 - 14 Οκτωβρίου 2022

Το δεύτερο εξάμηνο του 2023 αναμένεται να ανέβει η διαφημιστική δαπάνη, σημειώνει ο CEO της Action Global Communications, Chris Χριστοδούλου. Όπως λέει, η διαφήμιση δεν έχει να κάνει μόνο με το ποσό αλλά και με τον τρόπο επένδυσής του.
Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις που θα δούμε σε επικοινωνία, διαφήμιση και μάρκετινγκ το 2023;
Η επικοινωνία εξελίσσεται συνεχώς με νέα εργαλεία, νέα κανάλια, νέες μεθόδους, νέο audience segmentation. Τα brands οφείλουν να είναι ευέλικτα ως προς τη στρατηγική τους, να παρακολουθούν και να λαμβάνουν υπόψη το γενικό πλαίσιο - δηλαδή τις γεωπολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες - αλλά και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, ούτως ώστε να μπορούν να προσαρμόσουν στρατηγικά το πλάνο τους και να συνεχίσουν να είναι relevant. Αναμένουμε να δούμε μια πιο ολιστική προσέγγιση στο μάρκετινγκ, πιο αυθεντικές και τολμηρές στρατηγικές, με αξιοποίηση στοχευμένων online και offline καναλιών με βάση το ROI και περαιτέρω αύξηση της παραγωγής δημιουργικού περιεχομένου.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;
Η πανδημία επιβεβαίωσε πόσο σημαντικό είναι το να μπορεί ένα brand να προσαρμόζεται γρήγορα και αποτελεσματικά σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει. Επιπρόσθετα, έδρασε ως καταλύτης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, σε βαθμό που κανένας CMO δεν μπόρεσε μέχρι τότε να πετύχει. Όταν παρουσιάστηκε η ανάγκη και ο μόνος τρόπος επικοινωνίας με το κοινό ήταν τα ψηφιακά μέσα - και πιο συγκεκριμένα το κινητό τηλέφωνο - τότε έπρεπε όλοι να αποκτήσουν παρουσία ή να ενισχύσουν την παρουσία τους online. Παράλληλα, βλέπουμε μία τεράστια στροφή προς το υβριδικό μοντέλο εργασίας, με τους εργοδότες να επενδύουν σημαντικά σε εκστρατείες employee engagement, για να προβάλουν την ευελιξία που προσφέρουν, δίνοντας έμφαση στο work-life balance.
Ποιες ουσιαστικές αλλαγές έχετε δει στην ατζέντα των πελατών και των brands τα τελευταία χρόνια;
Τα brands απαιτούν data driven campaigns, μετρήσιμα αποτελέσματα και απόδοση της επένδυσής τους. Είναι σημαντικό για τον κάθε marketeer να μάθει και να κατανοήσει τη συμπεριφορά του καταναλωτή όσο ποτέ άλλοτε και να ασχοληθεί βαθιά με το customer journey και το customer experience. Παράλληλα, οι εταιρείες αντιλαμβάνονται καλύτερα από ποτέ την ευθύνη τους ως αναπόσπαστα μέρη του ευρύτερου κοινωνικοοικονομικού συστήματος και ως ηγετικές φωνές που μπορούν όχι μόνο να ενημερώσουν αλλά και να επηρεάσουν τις αντιλήψεις και τις αποφάσεις. Αυτό συνεπάγεται ένα αίσθημα ευθύνης τόσο για την εξωτερική τους προβολή και την εσωτερική τους διακυβέρνηση όσο και για την κοινωνική τους υπόσταση.
Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023;
Θεωρώ πως για το πρώτο μισό του 2023 η δαπάνη θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με το 2022 και θα ανεβεί στο δεύτερο εξάμηνο. Να αναφέρω όμως, ότι δεν έχει να κάνει μόνο με το ποσό αλλά και με τον τρόπο επένδυσής του. Τα brands θα συνεχίσουν να επιδιώκουν ολοένα και περισσότερο να συνδεθούν και να προσελκύσουν συγκεκριμένα τμήματα του κοινού μέσω δοκιμασμένων προσεγγίσεων, που έχουν απήχηση τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, εφόσον αναγνωρίζουν ότι δεν μπορούν, πλέον, να βασίζονται σε τακτικές που αφορούν μόνο ένα κανάλι, οι διαθέσιμοι πόροι θα μοιράζονται σε ολοκληρωμένες στρατηγικές, που προσφέρουν μια πιο ολιστική προσέγγιση. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένουμε κυριαρχία των διαδικτυακών Μέσων με διαδραστικές τακτικές αλλά και αναβίωση των ζωντανών events και activations, που δίνουν την ευκαιρία για επιπλέον διάδραση στο φυσικό περιβάλλον.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;
Να έχουν το θάρρος να πάρουν θέση, για θέματα που έχουν πραγματική σημασία. Ιδιαίτερα τα μεγάλα brands που έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν το κοινό και να φέρουν αλλαγή. Να σταθούν ως ένας υπεύθυνος οργανισμός, που αναλαμβάνει δράση για την προστασία του περιβάλλοντος, της ισότητας και μιας πιο δίκαιης και διαφανούς κοινωνίας.
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;
Ξεκινώντας από το γραφείο μας στην Κύπρο, η ομάδα μας εδώ αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε πολύ τον τελευταίο χρόνο, μετατρέποντας την Action Cyprus από εταιρεία δημοσίων σχέσεων σε μια ολοκληρωμένη κινητήρια δύναμη επικοινωνίας και μάρκετινγκ, που προσφέρει υπηρεσίες 360° από το παραδοσιακό PR έως digital marketing και creative production. Πρόσφατα λανσάραμε το διεθνές τμήμα της Action 360x, το οποίο λειτουργεί ως σημείο επαφής πελατών που εφαρμόζουν εκστρατείες ταυτόχρονα σε πολλαπλές αγορές. Το τμήμα στελεχώνουν επαγγελματίες σε marcomms, digital marketing, web και video production, υποστηρίζεται από τα γραφεία της Action σε 12 χώρες αλλά και από ένα διεθνές δίκτυο συνεργατών. Η ομάδα αυτή είναι υπεύθυνη για την επικοινωνία ενός από τους μεγαλύτερους φαρμακευτικούς κολοσσούς, της Boehringer Ingelheim, εφαρμόζοντας 360° εκστρατείες ενημέρωσης σε 25 γλώσσες και διαλέκτους σε 24 χώρες. Έπειτα, είμαι πολύ περήφανος για τα επιτεύγματα των γραφείων μας, όπως το βραβείο στα PR WEEK Global Awards 2022, που κέρδισε η Action UAE στην κατηγορία Best Campaign: Middle East, για την εκστρατεία που τρέξαμε για το Υπουργείο Παιδείας στο Abu Dhabi. Η ίδια ομάδα, πρόσφατα επιλέγηκε να αναπτύξει εκστρατεία ενημέρωσης για λογαριασμό της Αρχής Περιβάλλοντος στο Abu Dhabi για την απαγόρευση χρήσης πλαστικών. Επιπλέον, πρόσφατα η Action Kazakhstan ανέλαβε το λανσάρισμα της Honor Mobile, η Action Bulgaria διοργάνωσε το μεγαλύτερο συνέδριο αστροφυσικής στη χώρα, ενώ παράλληλα διαχειρίζεται το κομμάτι του Public Affairs ενός από τους μεγαλύτερους αγωγούς αερίου στην Ευρώπη και η Action Qatar κέρδισε τον λογαριασμό της Beln Sports για υποστήριξη στο επικείμενο Μουντιάλ. Για το μέλλον, ως Όμιλος εργαζόμαστε πάνω σε ένα τριετές πλάνο με έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη των γνώσεων και των δεξιοτήτων των ανθρώπων μας και στο να διασφαλίσουμε ότι το μοντέλο μας είναι ευέλικτο, ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.
WHO IS WHO
1. Chris Χριστοδούλου
Chief Executive Officer,
Action Global Communications
Με εμπειρία άνω των 20 χρόνων στον τομέα της επικοινωνίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου της Action Global Communications, Chris Χριστοδούλου, επιβλέπει τη λειτουργία 12 ιδιόκτητων γραφείων και ενός διεθνούς δικτύου συνεργατών. Από το 2016, όταν ανέλαβε τα ηνία του Ομίλου, έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του οργανισμού σε αγορές όπως η Μέση Ανατολή και η Κεντρική Ασία, και στη διεύρυνση των υπηρεσιών του σε digital marketing, video production και τμήματα εξυπηρέτησης πελατών για πολλαπλές αγορές. Ο Chris είναι, επίσης, ο Επίτιμος Πρόξενος της Νέας Ζηλανδίας στην Κύπρο.
2. Kathy Χριστοδούλου
Director and Head of Business Development,
Action Global Communications
Ως διευθυντικό στέλεχος, η Kathy Χριστοδούλου είναι υπεύθυνη για την επιχειρηματική ανάπτυξη του Ομίλου, συμβάλλοντας στην εξέλιξη και διεύρυνση των εργασιών του σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα τελευταία 20 χρόνια έχει συμβάλει στην ενίσχυση του δικτύου με την ανάπτυξη συνεργασιών σε όλο τον κόσμο, ενώ έχει ηγηθεί της ομαδοποίησης των εργασιών των γραφείων του δικτύου με τη δημιουργία hubs ανά περιοχή αγορών. Πριν την Action, η Kathy είχε εργαστεί για την Weber Shandwick στη Βοστώνη και στη Νέα Υόρκη.
3. Ρεβέκκα Θεοδώρου
Managing Director,
Head of Communications,
Action360x
Η Ρεβέκκα Θεοδώρου ηγείται του διεθνούς τμήματος της Action, που αποτελεί one-stop-shop για τη διαμόρφωση και υλοποίηση στρατηγικών επικοινωνίας για πελάτες, που δραστηριοποιούνται σε πολλαπλές αγορές. Ως Managing Director της Action 360x, η Ρεβέκκα επιβλέπει μία ομάδα 30 επαγγελματιών στους τομείς επικοινωνίας, digital marketing, design, animation και website development. Διαθέτει μία τεράστια εμπειρία στον τομέα, με εξειδίκευση στη διαχείριση διεθνών brands σε πάνω από 30 αγορές, προσφέροντας υπηρεσίες, όπως διαχείριση κρίσης, στρατηγικό προγραμματισμό, brand positioning και brand reputation management. Ανάμεσα στους πελάτες της τα τελευταία 15 χρόνια είναι οι Alpari, FXTM, British Airways, Boehringer Ingelheim και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
4. Άρτεμις Πνευματικού
Country Manager,
Action Κύπρου
Η Άρτεμις Πνευματικού ηγείται της ομάδας της Action Κύπρου, η οποία αναλαμβάνει την ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών επικοινωνίας για ένα ευρύ φάσμα πελατών από την Κύπρο και το εξωτερικό. Η Άρτεμις διαθέτει μία ευρεία και πολυεπίπεδη εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας, με εξειδίκευση στις Δημόσιες Σχέσεις. Κάτοχος MA in International Design & Communications Management από το University of Warwick, η Άρτεμις εργάστηκε σε εταιρείες επικοινωνίας, όπως Action Global Communications, Consulo Integrated Strategic Communications και Innovation/Leo Burnett, και σε μεγάλους οργανισμούς, όπως η Cyprus Airways, όπου κατείχε τη θέση της PR & Marketing Manager.
5. Εύρη Φωτιάδου
Senior Account Manager,
Action Κύπρου
Η Εύρη Φωτιάδου είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στις Δημόσιες Σχέσεις από το University of Leicester και πτυχίου Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου από το ΤΕΠΑΚ. Από το 2015 εργάζεται στην Action Κύπρου, όπου σήμερα κατέχει τη θέση της Senior Account Manager. Διαθέτοντας πολυεπίπεδη γνώση και εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων, έχει αναλάβει τη στρατηγική επικοινωνία σημαντικών πελατών στην Κύπρο και το εξωτερικό, όπως DHL Express, Μαρίνα Αγίας Νάπας, Libertex, Huawei, TheSoul Publishing και BidX1.
6. Στάλω Κυριάκου
Senior Account Manager,
Action Κύπρου
H Στάλω Κυριάκου ξεκίνησε την καριέρα της στον κλάδο της Επικοινωνίας το 2008 ως Junior Account Executive στην Action Κύπρου, όπου σταδιακά προήχθη στη θέση της Senior Account Manager, αναλαμβάνοντας τη διαμόρφωση της επικοινωνιακής στρατηγικής για διεθνείς και εγχώριους πελάτες, όπως Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ, Starbucks, Cybarco, Cryos International και Alpha Bank. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου και κάτοχος Μεταπτυχιακού στην Επικοινωνία και Νέα Δημοσιογραφία του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.
7. Νατάσα Περδίου
Digital Director,
Action Κύπρου
Με MΑ στις Πολιτικές Επιστήμες από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, MΑ στο Digital Marketing από το Digital Marketing Institute του Δουβλίνου και BΑ στην Επικοινωνία και στα ΜΜΕ από το Πανεπιστήμιο του Salford, η Νατάσα Περδίου διαθέτει μία ευρεία εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, ενώ μέχρι το 2021 κατείχε τη θέση της Διευθύντριας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Ψηφιακού Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Ομίλου Χ.Α. Παπαέλληνα. Από τον Φεβρουάριο του 2022 ανέλαβε καθήκοντα Digital Director στην Action Κύπρου.
8. Garen Meserlian
Senior Digital Director & Head of Digital Integration,
Action360x
Με 15 χρόνια εμπειρία στον τομέα, ο Garen Meserlian έχει συμβάλει στην ευρύτερη ανάπτυξη του φάσματος υπηρεσιών του δικτύου της Action Global Communications στο κομμάτι του digital marketing και digital integration. Σήμερα, ο Garen ηγείται των δραστηριοτήτων του διεθνούς τμήματος της Action360x σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες digital, online advertising, SEO, E-Commerce και website development, στηρίζοντας brands με παρουσία σε πολλαπλές αγορές να πετύχουν τους επικοινωνιακούς στόχους τους μέσω ολοκληρωμένων στρατηγικών. Ανάμεσα στους πελάτες, με τους οποίους έχει συνεργαστεί, είναι οι Intel, H&M, Heineken, European Union, Saxo Bank, Boehringer Ingelheim και Starbucks
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση: Κονδυλάκη 6, 1090, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22818884
E-mail: action@actionprgroup.com
Ιστοσελίδα: www.actionprgroup.com