DELEMA McCANN CYPRUS
13:51 - 14 Οκτωβρίου 2022

Τα πάντα αλλάζουν κι εμείς προτιμούμε να προλαβαίνουμε παρά να ακολουθούμε! Αυτή είναι η φιλοσοφία της DELEMA McCANN, σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλό της, Δέσπω Λευκαρίτη. Η εταιρεία επιλέγει την ευελιξία σ’ αυτή την περίοδο της συνεχιζόμενης κρίσης, κατά την οποία δεν μπορεί κάποιος να κάνει ασφαλείς προβλέψεις για τον τομέα της επικοινωνίας, ο οποίος καλείται για άλλη μια φορά να προσαρμοστεί με τα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα.
Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις, που θα δούμε σε επικοινωνία, διαφήμιση και μάρκετινγκ το 2023;
Αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε τι θα γίνει το 2023.
Η οικονομική κρίση, αποτέλεσμα του covid αλλά και της εισβολής της Ρωσία στην Ουκρανία, προβλέπεται ότι θα συνεχίσει και μάλλον θα χειροτερέψει. Το θετικό για την επικοινωνία είναι ότι τα brands, μετά που σταμάτησαν όλη την επικοινωνία τους με την αρχή του covid, έχουν αντιληφθεί ότι είναι αναγκαίο να επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι η δημιουργία της σωστής στρατηγικής, η οποία θα ανταποκρίνεται στα «σημερινά» «θέλω» και «πιστεύω» των καταναλωτών. Στρατηγική, ιδέα και σωστά μηνύματα θα δώσουν ένα αποδοτικό πλάνο ενεργειών και θα φέρουν τις βασικές αλλαγές στον χώρο μας προσαρμοσμένες στη νέα πραγματικότητα. Η μεγαλύτερη τάση είναι αυτή που ζούμε τα τελευταία χρόνια.
Η αβεβαιότητα, η αυξημένη συχνότητα κρίσεων, οι απρόβλεπτες παράμετροι που επηρεάζουν λίγο πολύ την αγορά και πάνω από όλα η ευελιξία, που πρέπει να δείχνουν τα brands ώστε να «επιβιώνουν» και να ξεχωρίζουν σ’ αυτό το ρευστό περιβάλλον.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;
Η αλλαγή στο πώς νιώθει και πώς συμπεριφέρεται ο καταναλωτής. Άλλαξαν γενικότερα οι συνήθειες των ανθρώπων. Η πανδημία έχει δημιουργήσει τεράστιες αλλαγές στους καταναλωτές, οι οποίοι ακόμα κι αν δεν το κατανοούν, πάσχουν από θλίψη, αλλά και στα μικρά παιδιά, τα οποία μεγαλώνουν με πολύ λιγότερες «ελευθερίες».
Αυτά τα δεδομένα ενισχύουν την ανάγκη για σωστή στρατηγική, που λαμβάνει υπ’ όψιν της όλες αυτές τις αλλαγές. Η στρατηγική αποτελεί το Α και το Ω και οφείλει πλέον το κάθε brand αλλά και το κάθε στέλεχος να υιοθετήσει μια φιλοσοφία πιο ευέλικτη και πιο δυναμική, που προσαρμόζεται ανάλογα με το περιβάλλον.
Ποιες ουσιαστικές αλλαγές έχετε δει στην ατζέντα των πελατών και των brands τα τελευταία χρόνια;
Η ανασφάλεια που επικρατεί αυτή τη στιγμή, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, η προσπάθεια συγκράτησης των τιμών, αποτέλεσμα τόσο της αύξησης του κόστους μεταφοράς στην Κύπρο που άρχισε με την πανδημία όσο και του κόστους παραγωγής, οδήγησε αρκετούς πελάτες στη μείωση διαφόρων «εξόδων» και επενδύσεων. Ένα από αυτά είναι και η επικοινωνία. Πολλοί πελάτες θεωρούν ότι μέσω των digital καναλιών επικοινωνούν ικανοποιητικά. Αυτό δεν ισχύει πάντα. Το μέσο με το οποίο πρέπει να φτάσει ένα μήνυμα στον καταναλωτή έχει να κάνει με τα θέλω και τις συνήθειες του κοινού, που αποτελεί στόχο του κάθε brand. Η online επικοινωνία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι σε κάθε επικοινωνία μας, εντούτοις αδιαμφισβήτητη είναι και η αποτελεσματικότητα μιας integrated καμπάνιας.
Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023;
Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κάποιος, πού θα κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023, με δεδομένη τη συνέχιση και πολύ πιθανόν τη χειροτέρευση της παγκόσμιας κρίσης που βιώνουμε.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;
Η επικοινωνία με τον καταναλωτή δεν μπορεί να σταματά. Πρέπει να είναι η σωστή και να απαντά στις ανάγκες του. Πρέπει να είναι δημιουργική για να την προσέξει και πρέπει να του προσφέρει αυτό που ψάχνει. Παράλληλα, πρέπει να είναι αποτελεσματική, κάτι που η δική μας εταιρεία λαμβάνει σοβαρά υπ’ όψιν.
Ανεξάρτητα με τον τομέα μας ανησυχούμε ιδιαίτερα και ως πολίτες. Δυστυχώς, οι κρίσεις έχουν αυξηθεί τόσο σε συχνότητα όσο και σε μέγεθος. Πανδημία, παγκόσμιος αναβρασμός και διενέξεις μεταξύ χωρών, πόλεμος, κρίσεις περιβαλλοντικές και οικονομικές, κρίσεις θεσμών και αξιών. Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες σε πολλά επίπεδα κι αυτό είναι ανησυχητικό.
Οφείλουμε όλοι μαζί και ο κάθε ένας ξεχωριστά να δούμε την ευρύτερη εικόνα πιο αλτρουιστικά και να κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να υπάρχει αύριο, ειδικά για τις επόμενες γενιές.
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;
Η προσφορά δημιουργικών και αποτελεσματικών εκστρατειών για τους πελάτες μας. Δημιουργήσαμε εκστρατείες, που ξεπέρασαν κάθε στόχο και προσδοκία.
Μια από αυτές ήταν η καμπάνια για το λανσάρισμα της εφαρμογής MyPetrolinaApp, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να ξεπεράσουμε τους στόχους μας στον αριθμό εγγραφών και χρήσης. Ακόμα, η εκστρατεία της Universal Life για το U Connect, οι εκστρατείες του Ομίλου Char. Pilakoutas, οι εκστρατείες του Ομίλου Φωτιάδη, όπως και οι εκστρατείες της Epic έχουν όλες ξεπεράσει τους στόχους τους. Το ίδιο ισχύει και για πολλές άλλες.
Οι εκδηλώσεις που οργανώνουμε, επίσης, ξεπερνούν τους στόχους τους, όπως αυτές για την Τράπεζα Κύπρου.
Είμαστε, ακόμα, ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι που θα γιορτάσουμε τα 20 χρόνια της Europa Donna Κύπρου με μια πολύ ιδιαίτερη καμπάνια, που θα δείτε σύντομα. Με την Europa Donna συνεργαζόμαστε αφιλοκερδώς εδώ και 20 χρόνια και χαιρόμαστε που μας δίνει την ευκαιρία να προσφέρουμε στηρίζοντας τους συνανθρώπους μας.
Παράλληλα, πιστοποιηθήκαμε ως Great Place to Work για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Προχωρήσαμε, επίσης, στη δημιουργία της Purpose Communications με τον Δημήτρη Ιωαννίδη. Πρόκειται για μια εταιρεία επικοινωνίας, που θα προσφέρει ουσιαστικές υπηρεσίες σε εταιρείες, όπως ESG consulting.
Tα πλάνα μας έχουν ευελιξία, ώστε να μπορούν να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Τα πάντα αλλάζουν κι εμείς προτιμούμε να προλαβαίνουμε παρά να ακολουθούμε!
WHO IS WHO
Η ομάδα
1. Σελήνη Χριστοδούλου
Strategy and Concept
Background: Passionate storyteller.
Αγαπημένο task: Brainstorming.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Τον Koda (το fluffy golden retriever της), ένα επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερού και το τηλέφωνό της (ορκίζεται ότι είναι για φωτογραφίες, όχι για SoMe).
2. Θεανώ Παπασταύρου
Team Account Director
Background: Δεν έχει σημασία το background, σημασία έχει το πού πάμε.
Αγαπημένο task: Oτιδήποτε έχει να κάνει με εταιρική στρατηγική και επικοινωνία, πρόληψη ή διαχείριση επικοινωνιακών κρίσεων και big scale projects.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Γυαλιά, κλειδιά, κινητό και… θετική σκέψη πάντα.
3. Έλενα Γιωργαλλά
Creative Department Manager & Art Director
Background: Χιλιάδες αποτυπώματα και εικονογραφήσεις ιστοριών ανθρώπων και των «πραγμάτων» τους.
Αγαπημένο task: DEADlines.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Το Moleskine της (για…γράψιμο, αφού χρειάζεται αρκετές φορές της ημέρας).
4. Χριστιάνα Χρυσοστόμου
Group Account Director
Background: Unstoppable Ads Gamer. Ασταμάτητη στο παιγνίδι της διαφήμισης και της δημιουργικότητας.
Αγαπημένο task: Φρέσκιες ιδέες.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Το MacBook Pro, το iPhone της, το Apple Watch (δηλώνει Apple maniac), τον αγαπημένο της coffeeccino και την τσάντα του γυμναστηρίου, πανέτοιμη για Zumba masterclass.
5. Ειρήνη Καλογήρου Καραολή
VP and Executive Media Director
Background: Από τα οικονομικά και τους αριθμούς στην επικοινωνία. Λατρεία 34 χρόνων!
Αγαπημένο task: Διαπραγματεύσεις, αποτελεσματικότητες, οτιδήποτε έχει να κάνει με τους πελάτες και τα brands τους, είναι πάθος. Το διαφορετικό την κρατά ζωντανή και σε εγρήγορση.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Καφέ και καλημέρα - πάμε για μια καινούργια μέρα.
6. Γιώργος Σουγλίδης
Assistant Media Director
Background: Γεννημένος διαφημιστής (από μικρός στα δύσκολα) και υπερβολικά αισιόδοξος πως κάποια μέρα θα ταξιδέψει και θα γνωρίσει τον Κόσμο.
Αγαπημένο task: Η μέρα ξεκινά με οργάνωση, ανάλυση στοιχείων, στρατηγική και κλείνει με ταινίες της Disney/Pixar σε επανάληψη και ας ξέρει απ’ έξω κάθε διάλογο, τραγούδι και σκηνή.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Την υπομονή, τη θετική ενέργεια, το χαμόγελό του και αφού έχει ελέγξει διπλά (ίσως και τριπλά) πως έχει κλειδώσει.
7. Μυρτώ Παναγιωτίδου
Digital Creative Director
Background: Κυρίαρχη η δεξιά πλευρά εγκεφάλου - χωρίς ημικρανίες.
Αγαπημένο task: Δημιουργία ιδεών που να τραβούν την προσοχή με συνοδεία μουσικής, έντασης, γέλιου, αποκόμματα σημειώσεων και άπειρα doodles που γεμίζουν λευκές σελίδες.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Το βαρύ ημερολόγιό της και τα απαραίτητα good vibes.
8. Ανδρέας Παύλου
VP and Digital Services Director
Background: Απλό, μαύρο, με ένα σύμβολο centred, για να ξεχωρίζουν τα εικονίδια και τα shortcuts. If you know, you know.
Αγαπημένο task: Η αναζήτηση του επόμενου big thing.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Να έχει καθαρίσει το πνεύμα από τις καθημερινές προκλήσεις. Football Manager, η αποτοξίνωση της τελευταίας 20ετίας.
9. Ιουλία Παπαμιχαήλ
VP and Executive Creative Director
Background: Φαντασία, περιέργεια, αυθεντικότητα.
Αγαπημένο task: Να μοιράζεται τη γνώση, να προκαλεί συζητήσεις και να εντοπίζει μια καταπληκτική ιδέα.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Δυνατό καφέ.
10. Στέλλα Βιολάρη
PR Director
Background: Ορίζει νέα προοπτική σε κάθε νέα πρόκληση.
Αγαπημένο task: Να παίρνει κάθε νέα ευκαιρία και να δημιουργεί κάτι εκπληκτικό.
Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι χωρίς: Τη μεγάλη της τσάντα με όλα τα απαραίτητα (μεταξύ άλλων και ένα μέτρο).
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
DELEMA McCANN
Διεύθυνση: Λεωφόρος Γρίβα Διγενή 36, 1066, Λευκωσία, Κύπρος
Tηλέφωνο: 22660300,
E-mail: info@delema.com,
Ιστοσελίδα: www.delema.com