OGILVY
14:12 - 14 Οκτωβρίου 2022

Στροφή στις νέες τάσεις της τεχνολογίας, όλο και πιο μακριά από τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας, διαφήμισης και μάρκετινγκ, διαπιστώνει ο Ceo της Ogilvy, Γιώργος Ζαρόγιαννης, ο οποίος αναδεικνύει τη σημασία του περιεχομένου, με την υπόδειξη ότι θα παραμείνει ο βασιλιάς. Εξηγεί ταυτόχρονα γιατί είναι πολύ δύσκολο να γίνει πρόβλεψη για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης τη χρονιά που έπεται.
Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις, που θα δούμε σε επικοινωνία, διαφήμιση και μάρκετινγκ το 2023;
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε τη στροφή από τον παραδοσιακό τρόπο διαφήμισης στα social media και τις νέες τεχνολογίες. Το digital marketing εξελίσσεται ραγδαία και τα social media είναι πλέον το όχημα όπου γεννιούνται οι τάσεις. Στο κομμάτι αυτό αναμένουμε περαιτέρω επέκταση του TikTok, που όπως φαίνεται θα κυριαρχήσει ως κοινωνικό δίκτυο έναντι του ανταγωνισμού, την αυξανόμενη αξία και απήχηση των influencers και των content creators, την περαιτέρω αύξηση περιεχομένου μέσω ήχου και podcasts και φυσικά το Metaverse, το οποίο εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς σε μια νέα πραγματικότητα για τους καταναλωτές και τα brands. Το περιεχόμενο θα παραμείνει ο βασιλιάς, αλλά πρέπει να υπάρχει στο σωστό πλαίσιο, με τη δημιουργικότητα πάντα στην καρδιά του. Content in the right context, όπως πιστεύουμε στην Ogilvy. Αυθεντικό, αφιλτράριστο και διασκεδαστικό, να εστιάζει σε αυτά που θέλει το κοινό και όχι απαραιτήτως σε εκείνα που θα ήθελαν να αναφέρουν οι πελάτες. Τα brands που δεν είναι σχετικά, θα καταστούν irrelevant προς το κοινό.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;
Η πανδημία επέσπευσε την ανάγκη να τεθούν οι επιχειρήσεις επικεφαλής της προσπάθειας για θετικό κοινωνικό αντίκτυπο. Zούμε σε μία νέα πραγματικότητα, στην οποία οι καταναλωτές απαιτούν από τα brands να έχουν πλέον καθοριστικό ρόλο στην κοινωνική υπευθυνότητα, να λαμβάνουν δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αποτελούν μέρος της λύσης. Υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία για τα brands, να παίξουν πιο ενεργό ρόλο στις κοινότητες όπου λειτουργούν, ιδίως προς τις ευάλωτες κοινότητες με την παροχή οφελών προς αυτές. Οι διαφημιστικές εταιρείες οφείλουν να δημιουργούν καμπάνιες και περιεχόμενο που θα ευαισθητοποιούν το κοινό, θα οδηγούν στην πρόοδο και στην κοινωνική αλλαγή.
Ποιες ουσιαστικές αλλαγές έχετε δει στην ατζέντα των πελατών και των brands τα τελευταία χρόνια;
Η εξέλιξη του digital marketing, τα τελευταία χρόνια, έχει φέρει δυο ουσιαστικές αλλαγές στους πελάτες. Τη μεταβολή του marketing budget προς τις νέες τεχνολογίες και την επιστροφή του in-housing αρκετών υπηρεσιών, όπως του performance marketing. Οι πελάτες σήμερα εξακολουθούν να αναζητούν τη δημιουργικότητα, αλλά ταυτόχρονα απαιτούν και την αποτελεσματικότητα. Οι διαφημιστικές οφείλουν να δημιουργούν με τις καμπάνιες τους impact και top of mind awareness, που φέρνουν όμως πωλήσεις και μετρήσιμα αποτελέσματα για τον πελάτη. Επίσης, η πανδημία και η γενικευμένη κρίση της αγοράς έχουν επιφέρει ένα ανελέητο κυνήγι προσφορών από πλευράς καταναλωτών, με τα brands να προσπαθούν να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τα μερίδια και τις πωλήσεις τους. Αυτό οδηγεί σε μεγάλο βαθμό στη συνύπαρξη των tactical προσφορών τους με την corporate επικοινωνία τους για τη διατήρηση της εικόνας τους.
Πώς προβλέπετε ότι θα κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023;
Είναι πολύ δύσκολο να γίνει πρόβλεψη για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης και κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει με σιγουριά. Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός έχουν γονατίσει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Η οικονομία παραμένει ευάλωτη στις εξελίξεις και είναι απολύτως φυσιολογικό να παρατηρούμε στο δεύτερο εξάμηνο μείωση της διαφημιστικής δαπάνης. Ευελπιστώ ότι το 2023 θα δούμε ένα θετικό σενάριο για την οικονομία και θα έχουμε επανάκαμψη της διαφημιστικής δαπάνης. Σημαντικό ρόλο στη θετική πορεία θα έχουν τα κονδύλια για την Κύπρο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα οποία θα δώσουν ανάσα στην αγορά.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;
Υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και τα brands καθημερινά δοκιμάζονται. Η επιλογή κατάλληλων συνεργατών είναι πολύ σημαντική για τους πελάτες και η ανάγκη για στενή συνεργασία είναι επιτακτική.
Ένα σωστό και ολοκληρωμένο agency έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να μπορεί να κατανοήσει τις διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις του πελάτη. Να αφουγκράζεται την αγορά, να παρακολουθεί τις κινήσεις του ανταγωνισμού και τις νέες τάσεις και να τις ενσωματώνει, όπου μπορεί, χρησιμοποιώντας νέα εργαλεία στην επικοινωνία των brands, προκειμένου να υλοποιήσει τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους που έχουν τεθεί.
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα πλάνα σας;
Όσον αφορά τις συνεργασίες μας, η χρονιά ξεκίνησε πολύ επιτυχημένα με την ανανέωση της συνεργασίας μας με την Ελληνική Τράπεζα, έπειτα από διαδικασία spec. Συνεχίστηκε με την ανάθεση της The Coca Cola Company στο κομμάτι των Media και Digital και με ανάθεση της Cyreit, για την οποία αναλάβαμε την ανάπτυξη της εταιρικής της ταυτότητας και το σύνολο της επικοινωνίας της.
Πολύ πρόσφατα αρχίσαμε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, για τις εκστρατείες που στόχο έχουν την εξοικονόμηση ενέργειας και τρέχουν αυτή την περίοδο σε όλα τα Μέσα. Η Ogilvy Cyprus έχει πολλές και σημαντικές συνεργασίες με κορυφαία brands, όπως, Υπεραγορές Παπαντωνίου, Phillip Morris, Era Department Stores, Phillipides Paperworks, KES College, Samsung και άλλα. Βασικός στόχος μας ήταν και παραμένει, να προσφέρουμε ολιστικές λύσεις στις ανάγκες τους. Πολύ σημαντική και ξεχωριστή στιγμή για εμάς ήταν η βράβευση της Ogilvy ως Performance Marketing Agency of the Year στα φετινά Digital Marketing Awards. Αποτελεί επιβράβευση των προσπαθειών όλης της ομάδας της Ogilvy και δείχνει ότι είμαστε στον σωστό δρόμο, βάσει των στόχων που έχουμε θέσει.
Πώς εργάζεστε, ώστε να ανταποκρίνεστε στις ανάγκες των brands και των πελατών σας;
Στην Ogilvy παρακολουθούμε στενά τα trends του εξωτερικού, επενδύουμε στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία του προσωπικού μας και προσαρμόζουμε ανάλογα τις υπηρεσίες μας, προκειμένου να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών μας. Μέσα από τη συνεργασία μας με την Ogilvy Greece, αλλά και τις στρατηγικές συνεργασίες που ξεκινήσαμε φέτος με τις εταιρείες Phaistos Networks και Competitive Edge, έχουμε δημιουργήσει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα digital hubs στην Κύπρο.
WHO IS WHO
Η ομάδα
Στέλλα
Η γκουρού των media. Η Media Director της Ogilvy παίζει την τηλεόραση στα δάχτυλά της και η εταιρεία είναι το δεύτερο της σπίτι, αφού είναι μέρος αυτής της οικογένειας τα τελευταία 24 χρόνια. Έχει οργανώσει τη στρατηγική παρουσία στα παραδοσιακά Μέσα μερικών εκ των μεγαλύτερων εταιρειών στην Κύπρο, όπως Hellenic Bank, EKO, Υπεραγορές Παπαντωνίου, IKEA Κύπρου, Coca Cola, C.A Papaellinas, φέρνοντας εις πέρας τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Κωνσταντίνος
O creative. O Art Director. Ο Κωνσταντίνος Ευδοξίου είναι εκείνος που τα ακούει από όλους. Κι όμως, καταφέρνει να συντονίζει, να οργανώνει και να εμπνέει τη δημιουργική ομάδα της Ogilvy, ώστε να αναδείξει την καλύτερη της δουλειά. Είναι πάντα ενημερωμένος για τα trends στον χώρο της γραφιστικής και είναι σε θέση να τα εφαρμόσει, ανάλογα με τον πελάτη που έχει απέναντί του. Παθιασμένος με τη δουλειά του, έχει δουλέψει με εταιρείες, όπως ERA, Hellenic Bank, iQOS, Υπεραγορές Παπαντωνίου και πολλές άλλες.
Δώρα
Από τη φύση της ταλαντούχα και δημιουργική. Με μεγάλο ενδιαφέρον σε πολλές πτυχές της τέχνης (γραφιστική, ζωγραφική, διακόσμηση). Επισκέπτεται πολύ συχνά γκαλερί, για να κρατάει τη δημιουργικότητα της ζωντανή. Η Δώρα Δημητριάδου, η Art Director της Ogilvy, μπορεί να επικοινωνεί τις ιδέες της με σαφήνεια και αποτελεσματικότητα, φτιάχνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη καμπάνια για τον κάθε πελάτη, που περνάει από τα χέρια της.
Αννίτα
Δυναμική, έξυπνη και με απίστευτες οργανωτικές ικανότητες! Η Αννίτα Παπαζαχαρίου, Head of Client Service & Strategy της Ogilvy, έχει φτιάξει στρατηγικά σχέδια επικοινωνίας, έχει οργανώσει events, έχει συνεργαστεί με influencers, έχει ασχοληθεί με την digital στρατηγική και έχει καταφέρει να βρει ορθογραφικό σε κείμενο με μέγεθος γραμμάτων το 4. Πάντα έτοιμη να βοηθήσει, να καθοδηγήσει αλλά και να τα πει έξω από τα δόντια όταν πρέπει! Έχοντας συνεργαστεί με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Κύπρου αλλά και με μεγάλη εμπειρία στο εξωτερικό, η δουλειά της έχει λάβει βραβεία και η ίδια έχει φέρει εις πέρας κάθε ζητούμενο.
Φοίβος
Ο Digital Director της Ogilvy έχει μπει βαθιά στον ψηφιακό κόσμο του marketing και φτιάχνει στρατηγικές με βάση δεδομένα και αναλύσεις, προϋπολογισμούς, ζητούμενα και άλλα τόσα. Με πολλή προσοχή στη λεπτομέρεια και τελειομανής, ο Φοίβος συνεργάζεται με όλα τα τμήματα της εταιρείας και φροντίζει πάντα να φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Με τρομερές οργανωτικές ικανότητες και το τηλέφωνο να είναι η επέκταση του χεριού του, ο Φοίβος έχει κερδίσει βραβεία για τις καμπάνιες τις οποίες δημιούργησε, εκτέλεσε και ολοκλήρωσε.
Μάνος
Με ένα εντυπωσιακό βιογραφικό, ο Μάνος Βενιέρης, Director of Digital Performance & Innovation της Ogilvy, είναι εκείνος που κρύβεται πίσω από την οθόνη του υπολογιστή και φροντίζει οι καμπάνιες performance που τρέχει, να φέρνουν πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα. Μεθοδικός, έξυπνος και δημιουργικός ξέρει πώς να δημιουργήσει την καλύτερη στρατηγική για να διπλασιάσει τα νούμερα, να αναλύσει τα δεδομένα, να κάνει το Α/Β testing, να τσεκάρει τα Google Analytics και άλλα τόσα. Με λίγα λόγια, αν η online παρουσία σου πάει καλά, είναι χάρη σε αυτόν!
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση: Λεωφόρος Κέννεντυ 12-14, γραφείο 101, 1087, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22767374
Ιστοσελίδα: https://ogilvy.com.cy/
Social media: ogilvycyprus