ORB COMMUNICATIONS

Δεν θα δούμε κατ’ ανάγκην τεράστιες αλλαγές στον τομέα της διαφήμισης, το 2023, αλλά την ανάπτυξη συγκεκριμένων τάσεων και νέων τεχνολογιών, που φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν, όπως το metaverse που ήρθε να ενώσει τον ψηφιακό με τον πραγματικό κόσμο και να ξεκλειδώσει νέες ευκαιρίες σε όλους τους τομείς. Αυτό τονίζει η Managing & Creative Director της Orb Communications, Νικολέτα Χαραλάμπους, μιλώντας για τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο τομέας της επικοινωνίας το 2023.

Με βάση τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος κόσμος, πώς επηρεάζονται τα brands και ποια τα σημεία που θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη ο κλάδος του μάρκετινγκ, της διαφήμισης και της επικοινωνίας;

Το μάρκετινγκ και η διαφήμιση συνθέτουν έναν τομέα, ο οποίος αλλάζει καθημερινά και εξελίσσεται, με τις τάσεις που τον χαρακτηρίζουν να διαφοροποιούνται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες των καταναλωτών. Τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια γίναμε μάρτυρες ραγδαίων εξελίξεων στον χώρο της επικοινωνίας, με την πανδημία να λειτουργεί ως επιταχυντής και τα brands με τους marketers να προβαίνουν σε έναν αγώνα δρόμου, για να ανταποκριθούν στις τελευταίες αλλαγές της αγοράς, αξιοποιώντας βεβαίως τις σύγχρονες τεχνολογίες. Ο κλάδος γίνεται όλο και πιο απαιτητικός, με τα κανάλια επικοινωνίας και τον ανταγωνισμό να αυξάνονται, την ίδια ώρα που το κοινό μεταπηδά από τη μία πλατφόρμα στην άλλη. Είναι σημαντικό, ο σημερινός marketer να κατανοήσει πως τα πάντα είναι πλέον μετρήσιμα και πως πρέπει να δικαιολογεί μέχρι και το τελευταίο ευρώ που ξοδεύει. Συνεπώς, χρειάζεται σωστός στρατηγικός σχεδιασμός, απόλυτα ευθυγραμμισμένος με τους στόχους της επιχείρησης, την ανάπτυξη και την κερδοφορία της. Χρειάζονται σωστά KPI’s, με μετρήσιμους και συγκεκριμένους στόχους, ανάλυση της αγοράς και του target audience, καθώς και στρατηγικά σχεδιασμένες ενέργειες με συγκεκριμένο προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις που θα δούμε σε επικοινωνία, διαφήμιση και μάρκετινγκ το 2023;

Πιστεύω πως δεν θα δούμε κατ’ ανάγκην τεράστιες αλλαγές, αλλά την περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη συγκεκριμένων τάσεων και νέων τεχνολογιών, που φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν. Για παράδειγμα, το metaverse που ήρθε να ενώσει τον ψηφιακό με τον πραγματικό κόσμο και να ξεκλειδώσει νέες ευκαιρίες σε όλους τους τομείς. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι καταναλωτές αναμένεται ότι θα αγκαλιάσουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν περισσότερες από μία εικονικές ταυτότητες, ενώ μέχρι το 2026 εικάζεται ότι το 25% του κοινού θα περνάει τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο metaverse, ψωνίζοντας και διασκεδάζοντας. Σε συνέχεια των τεχνολογικών εξελίξεων, ήδη άρχισε να αξιοποιείται από μεγάλες εταιρείες και η καινοτομία της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία μπορεί να παρακολουθεί, να καταγράφει και να αναλύει την ανθρώπινη συμπεριφορά, «σερβίροντας» σε πραγματικό χρόνο το ανάλογο περιεχόμενο.

Πέραν των νέων τεχνολογιών που αναπτύσσονται, οι τάσεις στο μάρκετινγκ που θα επικρατήσουν την επόμενη χρονιά είναι:

Η εμπειρία του πελάτη που θα συνεχίσει να είναι στο επίκεντρο, αφού άλλωστε it’s all about the journey. Γνωρίζουμε, πλέον, πολύ καλά ότι τα brands δεν χτίζονται μόνο με διαφημίσεις αλλά με εμπειρίες, αφού ο παράγοντας που επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά του πελάτη είναι η συνολική εμπειρία, που αποκτά από ένα brand. Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό οι εταιρείες να συνεχίσουν να επενδύουν στο customer experience, αριστοποιώντας κάθε σημείο επαφής με τον πελάτη, ώστε η διαδρομή και το ταξίδι του να έχει συνέπεια και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του.

Η παραγωγή και διανομή καλύτερου και πιο στοχευμένου περιεχομένου. Ο καταναλωτής αδυνατεί, πλέον, να παρακολουθήσει κοινοποιήσεις, που δεν του είναι άκρως ενδιαφέρουσες, αφού καλείται καθημερινά να έρθει σε επαφή με περισσότερα από 2.000 μηνύματα. Οι εταιρείες θα πρέπει να αντιληφθούν ποια κανάλια και ποιο είδος περιεχομένου είναι πιο αποτελεσματικό γι’ αυτές και να τα υποστηρίξουν με αντίστοιχο ποιοτικό περιεχόμενο. Διανύουμε μία ψηφιακή εποχή, με το κοινό να δείχνει ξεκάθαρα την προτίμησή του σε περιεχόμενο που συνδυάζει ήχο και εικόνα, γεγονός που διαφαίνεται και από την ταχεία ανάπτυξη πλατφορμών και εφαρμογών, όπως το Instagram, το Tik Tok, το YouTube, το Spotify και τα Podcast. Ιδιαίτερα σημαντικές θα συνεχίσουν να είναι και οι επενδύσεις στα ΜΚΔ, αφού αναμφίβολα πρόκειται για ένα εργαλείο επικοινωνίας με τεράστιες δυνατότητες. Σήμερα γνωρίζουμε πως τα social media δεν είναι απλώς ένα κανάλι διανομής και προώθησης περιεχομένου και διαφημίσεων, αλλά είναι κι ένα εργαλείο, μέσω του οποίου μπορούμε να ακούσουμε και να αφουγκραστούμε τον πελάτη. Τα brands έχουν ήδη ξεκινήσει να επενδύουν περισσότερο στο social και όχι μόνο στο media, ώστε να δημιουργήσουν μια αμφίδρομη επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τον πελάτη τους. Χρειάζεται εις βάθος ανάλυση του κοινού, σωστή αξιοποίηση των insights από την επαφή μαζί του και δημιουργικότητα, ώστε το μήνυμα που θα φτάσει κοντά του να είναι ευφάνταστο και να ανταποκρίνεται στη συμπεριφορά και στα θέλω του.

Οι δράσεις που σχετίζονται με το ESG θα είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής των επιχειρήσεων. Οι καταναλωτές είναι, στις μέρες μας, πολύ πιο συνειδητοποιημένοι και γνωρίζουν καλύτερα από ποτέ τις επιπτώσεις που έχουν οι αγοραστικές τους συνήθειες στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Γι’ αυτό, άλλωστε, εμπιστεύονται και επενδύουν σε εταιρείες που συμβάλλουν στη βελτίωση της κοινωνίας.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;

Για την ομάδα της Orb κάθε μέρα είναι ξεχωριστή και εμπλουτισμένη με σημαντικές στιγμές. Παραμένοντας πιστοί στις αξίες μας, θέλουμε να προσφέρουμε το μέγιστο επίπεδο προσωπικής εξυπηρέτησης και να χτίζουμε πελατοκεντρικές σχέσεις πάνω σε στέρεες βάσεις. Να παραμείνουμε σε εγρήγορση και να συνεχίσουμε να δίνουμε έμφαση στις ανάγκες των πελατών μας, ενδυναμώνοντας το brand τους και αναδεικνύοντάς τους σε ηγέτες της αγοράς. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Orb επένδυσε περαιτέρω στη στελέχωση της ομάδας της με επαγγελματίες επικοινωνίας, οι οποίοι διαθέτουν μεγάλη εμπειρία και εξειδικευμένη τεχνογνωσία, που τους επιτρέπει να αντιληφθούν πλήρως τις πραγματικές ανάγκες μεγάλων και απαιτητικών οργανισμών. Μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την Orb Communications φέτος ήταν η παρουσίαση της ειδικής έκδοσης του περιοδικού IN Business με θέμα το ROI.  Η έκδοση παρουσιάστηκε σε μια εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν πέραν των 200 επαγγελματιών και στελεχών του επιχειρηματικού κόσμου της Κύπρου. Στο πλαίσιο αυτής, είχαμε την ευκαιρία να αναδείξουμε την τεράστια σημασία του Return On Investment και τις παραμέτρους που πρέπει να προσμετρά ένας σύγχρονος marketer, ώστε να πετυχαίνει καλύτερες αποδόσεις, κερδοφορία και ανάπτυξη για το brand.

 

WHO IS WHO

Η ομάδα

 

Ηλίας Αντωνιάδης

Γενικός Διευθυντής

26 χρόνια στον χώρο της επικοινωνίας, διαφήμισης, μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων

 

Πέτρος Ηρακλέους

Όταν δεν μιλά για στρατηγικές, δημιουργικά και διαχωρισμό δουλειών, θα τον ακούσεις να αναλύει σε άπταιστα ακαταλαβίστικα τις αρετές του ποδοσφαιρικού 3-5-2. Γενικότερα, he is coaching!

Μαρία Παυλή

Ενδεχομένως από μικρή να ήταν λάτρης των Speedy Gonzales και Roadrunner. Μόνο έτσι μπορούμε να εξηγήσουμε, ως μη επιστημονική κοινότητα, την ταχύτητά της στη δουλειά.

Νάντια Παλλίδου

Σμαραγδί πράσινο, βασιλικό μπλε και κάποια άλλα περίεργα είναι χρώματα που μόνο αυτή ξέρει. Γενικότερα, είναι το άτομο που δίνει χρώμα στον χώρο των media. Άλλωστε, την ξεχωρίζεις από πολύ μακριά!

Χριστίνα Ρούσου

Είναι ένα κορίτσι από έναν άλλο κόσμο, τον ψηφιακό! Είτε πρόκειται για φαγητό είτε για συνάντηση είτε ακόμα και για εκστρατεία, she goes digital.

Μαρία Κυριάκου

Μπορείς να καθίσεις δίπλα της, όταν δουλεύει, χωρίς να δυσανασχετεί,

αλλά να σου χαμογελάει. Και όμως, είναι designer.

Στέλιος Παπαμιχαήλ

Ο άνθρωπος πίσω από κάθε «κίνηση» της ομάδας του και μάλιστα χωρίς καν να κουνιέται από τη θέση του.

Γεωργία Κουσιάππα

Στέκεται στο… ύψος των περιστάσεων και αντιμετωπίζει τα πάντα με ένα μεγάλο χαμόγελο.

Νικόλας Γεωργίου

Εξειδικεύεται στο να γραφεί και να διορθώνει λάθη και παραλήψεις. Πολλή δουλειά ή πολύ; Τέλος πάντων, αυτό το κείμενο δεν το είδε ο Νικόλας.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Διεύθυνση: Λεωφόρος Λεμεσού 75, 1ος όροφος, 2121, Λευκωσία

Τ.κ.: 16014, 2085, Λευκωσία

Τηλέφωνο: 22369777

Φαξ: 22369778

E-mail: info@orb.com.cy

Ιστοσελίδα: https://orb.com.cy

 

 

 

 

 

Δειτε Επισης

TREE CREATIVE ROOM
THE MEDIUM
TELIA & PAVLA BBDO
RED WOLF PR & ADVERTISING AGENCY
ORB COMMUNICATIONS
OGILVY
MSPS CYPRUS
DELEMA McCANN CYPRUS
AVATON COMMUNICATIONS
ACTION GLOBAL COMMUNICATIONS