powered by

Κυπριακές εταιρείες: Επενδύουν στη διαφήμιση μέσω social media

Ολοένα και περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν τα social media για διαφημιστικούς σκοπούς, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες που προσφέρουν οι συγκεκριμένες πλατφόρμες.  

Μεταξύ άλλων, η διαφήμιση μέσω social media επιτρέπει τη στόχευση σε συγκεκριμένα ακροατήρια βάσει δημογραφικών, αλλά και τη δυνατότητα αξιολόγησηςκάθε εκστρατείας βάσει δεδομένων. Το τελευταίο ιδίως σημείο, είναι κάτι που ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί λαμβάνουν υπόψη, θέλοντας να αξιοποιούν με τον πλέον αποδοτικό τρόπο τον διαθέσιμο διαφημιστικό τους προϋπολογισμό.

Η ΓΝΩΡΑ - Σύμβουλοι Επικοινωνίας, εξέδωσε πρόσφατα σχετική έκθεση υπό τον τίτλο «Industry Report», η οποία περιλαμβάνει στοιχεία για τη διαφήμιση σημαντικών κλάδων της οικονομίας στην πλατφόρμα της Meta για το δεύτερο τετράμηνο του 2022.

Υπενθυμίζεται ότι όπως και στην έκθεση για το πρώτο εξάμηνο, οι παράμετροι που καταγράφονται είναι 1) ο αριθμός των followers, 2) ο αριθμός των αναρτήσεων και 3) ο αριθμός των πληρωμένων εκστρατειών προώθησης που διενεργήθηκαν μέσω των Facebook σελίδων που αξιολογήθηκαν. Τα στοιχεία που προκύπτουν ταξινομούνται ανά κλάδο.  

Αύξηση διαφημίσεων και κυριαρχία ενός στις Forex

Ο τομέας των εταιρειών FOREX κατέγραψε σημαντική αύξηση στις συνολικές διαφημίσεις κατά το δεύτερο τετράμηνο του έτους. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί, ότι αυτή η αύξηση προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από μία εταιρεία, η οποία φαίνεται να επενδύει σημαντικά στην ψηφιακή της παρουσία, τόσο εντός Κύπρου, όσο και στο εξωτερικό. Η παράλληλη μείωση στον συνολικό αριθμό των αναρτήσεων κατά την υπό αναφορά περίοδο, έρχεται να επιβεβαιώσει την αντίληψη των περισσότερων τμημάτων digital marketing, ότι η οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων μειώνεται συνεχώς. Ως εκ τούτου, η υλοποίηση προωθητικών εκστρατειών έχει μεγαλύτερη σημασία από τον αριθμό των αναρτήσεων, που δεν είναι χορηγούμενες.

Πανεπιστήμια: Δύο οι διεκδικητές για την πρωτιά στις διαφημίσεις

Το δεύτερο τετράμηνο του έτους (Q2 2022) ο κλάδος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σημείωσε ελαφριά κάμψη ως προς των αριθμό των αναρτήσεων, σε σχέση με το Q1. Εντούτοις, τα Πανεπιστήμια εστίασαν στην προσέλκυση φοιτητών για το νέο ακαδημαϊκό έτος, αξιοποιώντας στο μέγιστο τη διαφήμιση στις πλατφόρμες της Meta. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο ιδιωτικά ιδρύματα που πρωταγωνίστησαν στις διαφημίσεις κατά την περίοδο αυτή, παρήγαγαν τριψήφιο αριθμό διαφημίσεων το καθένα. Σε σχέση με τη μορφή των διαφημίσεων, είναι ξεκάθαρη η στροφή στη χρήση βίντεο και μάλιστα σε διαστάσεις που επιτρέπουν την προβολή τους στα reels των Facebook & Instagram, ενισχύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την απόδοση των διαφημιστικών εκστρατειών.

Τα καύσιμα που «καίνε» ωθούν τη διαφήμιση στα social media

Εν μέσω αύξησης των διεθνών τιμών των καυσίμων, οι εγχώριες εταιρείες του κλάδου επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά στην προσπάθεια να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους. Κατά την υπό αναφορά περίοδο, τόσο ο αριθμός των αναρτήσεων, όσο και οι διαφημιστικές τους εκστρατείες κινήθηκαν ανοδικά. Δωροκουπόνια, διαγωνισμοί και βαθμοί επιβράβευσης βρέθηκαν στο επίκεντρο των προωθητικών ενεργειών των εταιρειών, οι οποίες παρά τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών για τις τιμές των καυσίμων, είδαν τους followers τους να αυξάνονται.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα του δεύτερου τετραμήνου της έρευνας, ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Online Reputation Management της ΓΝΩΡΑ, Αναστάσης Γαλανάκης, ανέφερε:

«Η αυξητική μεταβολή που σε γενικές γραμμές παρατηρείται δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η αγορά φαίνεται να έχει αντιληφθεί την αξία της προβολής στα social media.  Το στοίχημα -που προς ώρας φαίνεται να κερδίζεται από πολλές εταιρείες- είναι η άμεση αντίδραση στις μεταβολές της επικαιρότητας και κατά συνέπεια η αναπροσαρμογή της στρατηγικής στις διαφημιστικές τους εκστρατείες. Ως χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτού, κατά το δεύτερο τετράμηνο του έτους, ήταν οι εταιρείες πετρελαιοειδών, οι οποίες αξιοποίησαν εκτεταμένα τα social media, για να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που κατέχουν».

Ολόκληρη η έκθεση Industry Report με τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα ανά κλάδο, είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της ΓΝΩΡΑ  Σύμβουλοι Επικοινωνίας.

Δειτε Επισης

ΓεΣΥ: Πλεόνασμα €113 εκατομμυρίων το 2024, στα €707 εκατ. το αποθεματικό-Η εκτίμηση για το 2025
Μίλησε με Μητσοτάκη για την κάθοδο ελληνικών πανεπιστημίων ο Χριστοδουλίδης-«Υπάρχει έδαφος συνεργασίας»
Πανεπιστήμιο Frederick: Επίτιμος διδάκτορας ο Καθηγητής Οικονομικών του Columbia Jeffrey D. Sachs
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: H Μακαρίου επαναπροσδιορίζεται, το κέντρο επανέρχεται
Χρ. Ελληνίδης: Τα ισχυρά εργαλεία και υπηρεσίες από Κομισιόν που καταρρίπτουν τα γλωσσικά εμπόδια με ένα κλικ
Ν. Χριστοδουλίδης: Ακαδημαϊκό κέντρο ευρωπαϊκού επιπέδου και με διεθνή αντίκτυπο το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Δρ. Χρ. Χατζηκυπριανού: Αρχιτεκτονικό και ακαδημαϊκό επίτευγμα η νέα πτέρυγα του EUC-«Empowering greatness»
Μαρίνα Χατζημανώλη: Tα γαλάζια επαγγέλματα ευκαιρία πετυχημένης σταδιοδρομίας
Σημαντική η συνεισφορά του Πανεπιστημίου Κύπρου σε εκπαίδευση, έρευνα, οικονομία-Στον ΠτΔ η μελέτη αποτυπώματος
Παράταση στην υποβολή αιτήσεων για διεκδίκηση υποτροφιών για μεταπτυχιακά σε κλάδους της ναυτιλίας