RED WOLF PR & ADVERTISING AGENCY
14:24 - 14 Οκτωβρίου 2022

Απλότητα, αξίες, σεβασμός και ενσυναίσθηση. Αυτή είναι η νέα τάση σε επικοινωνία και διαφήμιση, τονίζει ο managing director της Red Wolf PR & Advertising Agency, Κωνσταντίνος Ντάλτας, μιλώντας για τις αλλαγές που θα δούμε τον επόμενο χρόνο στον τομέα. Όπως επισημαίνει, ο καταναλωτής δεν ενδιαφέρεται πλέον μόνο για το προϊόν αλλά και για τις αρχές της επιχείρησης που το προσφέρει.
Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις που θα δούμε στον τομέα της επικοινωνίας/διαφήμισης/μάρκετινγκ το 2023;
Επιστροφή στο απλό, στις αξίες της ζωής και στον σεβασμό της κοινωνίας. Τα προηγούμενα χρόνια υπήρξε μια υπερβολή και ένα περιτύλιγμα και στο τέλος ο παραλήπτης ξέχναγε το αρχικό μήνυμα από τη λάμψη των… βεγγαλικών. Ήρθε η στιγμή να επιστρέψουμε στα βασικά. Τα brands και τα πρόσωπα οφείλουν να αναδείξουν τις αξίες τους χωρίς μεγάλα λόγια και να δείξουν στην πράξη ενσυναίσθηση. Επιβάλλεται η δημιουργία πλαισίου εμπιστοσύνης και σεβασμού, η έκφραση συναισθημάτων και η ανάπτυξη της ανεκτικότητας στο διαφορετικό. Ζούμε σε μια εποχή που ο καταναλωτής δεν ενδιαφέρεται μόνο για το προϊόν αλλά και για τις αξίες της επιχείρησης που το προσφέρει. Διαφορετικότητα, ηθική και βιωσιμότητα θα είναι σε κυρίαρχη θέση στην ατζέντα της παγκόσμιας διαφημιστικής κοινότητας.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;
Οι εταιρείες αντιλήφθηκαν απότομα ότι πρέπει να έρθουν πιο κοντά στην κοινωνία. Άφησαν πίσω τις εντυπωσιακές καμπάνιες με τα μεγάλα λόγια και έκαναν στροφή στη δημόσια εικόνα τους, επιλέγοντας να επικεντρωθούν σε κοινωνικά ζητήματα. Η πανδημία έφερε ταχύτερα στον χώρο του μάρκετινγκ την ανάγκη των εταιρειών να προβάλλουν το κοινωνικό τους πρόσωπο. Μία ανάγκη, η οποία θα μείνει στην πρώτη γραμμή της διαφήμισης για αρκετό καιρό. Παράλληλα, η βιωσιμότητα και η ευθύνη όλων μας απέναντι στο περιβάλλον θα κυριαρχήσουν ως κεντρικοί άξονες στην επικοινωνία. Οι δραστηριότητες σε αυτό τον τομέα συμβάλλουν στην αξιοπιστία και την υπευθυνότητα, σε αντίθεση με τα διαφημιστικά τρικ που κυριαρχούσαν πριν από την πανδημία. Παρατηρούμε δε μια αστάθεια στη σχέση καταναλωτή και brand. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε εν μέσω πανδημίας, διαπιστώθηκε ότι το 45% των ερωτηθέντων καταναλωτών άλλαξαν μάρκες κατά τη διάρκεια της covid-19 και το 85% σχεδιάζει να δοκιμάσει νέες επιλογές. Αυτή η αστάθεια φανερώνει τον λόγο που οι εταιρείες προχωρούν σε μια διαφορετική προσέγγιση, με στόχο τη δημιουργία συναισθηματικών συνδέσεων με την κοινωνία.
Ποιες ουσιαστικές αλλαγές έχετε δει στην ατζέντα των πελατών και των brands τα τελευταία χρόνια;
Αυτό που προτείνουμε και στους πελάτες μας είναι να κάνουν ένα βήμα μπροστά.
Να ξεφύγουν από την παραδοσιακή τακτική ότι όλη τους η επικοινωνία πρέπει να απευθύνεται αποκλειστικά στο υπάρχον κοινό τους.
Οφείλουν να ανανεωθούν, να χτίσουν από πιο νωρίς το κοινό τους και να το βρουν έτοιμο όταν έρθει η ώρα.
Η στόχευση πρέπει να ανανεωθεί και να βρει τρόπο το κάθε brand να προσελκύσει τη γενιά Z και τους millennials, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που βρίσκονται πιο κοντά σε αυτές τις γενιές.
Ήδη αποτυπώνεται η μεγαλύτερη σύνδεση των εταιρειών με τη μόδα, τον αθλητισμό, τη μουσική και το gaming, τομείς που ανανεώνουν την εικόνα τους και τις φέρνουν πιο κοντά στους νεότερους καταναλωτές.
Η εποχή της διδακτικής διαφήμισης έχει περάσει στο παρελθόν. Οι καταναλωτές και κυρίως οι νεότερες γενιές επιλέγουν με καθαρό μυαλό και βάσει συναισθήματος. Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023;
Είναι ιδιαίτερα δύσκολο να προβλέψει κάποιος. Την τελευταία τριετία είχαμε μια ιστορική πανδημία και ένα πόλεμο στην Ευρώπη. Τα απόνερα του covid είναι ακόμα εδώ, ενώ οι επιπτώσεις του πολέμου είναι σε έξαρση. Η ενεργειακή κρίση θα πιέσει πολύ τις εταιρείες σε όλους τους τομείς και σίγουρα δεν έχει φτάσει ακόμα στην κορύφωσή της.
Άρα κάνουμε υπομονή και προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο… Μην ξεχνάμε όμως, ότι μπορεί η διαφημιστική δαπάνη να συρρικνωθεί, αλλά εν μέσω κρίσης, τουλάχιστον για τη δική μας εταιρεία, γεννήθηκαν ευκαιρίες. Η διαχείριση της εικόνας των εταιρειών και των προσώπων εν μέσω πανδημίας ήταν ιδιαίτερα έντονη ως ανάγκη και τέτοιου είδους υπηρεσίες είναι σε θέση να φέρουν νέα έσοδα στις εταιρείες μας, εξισορροπώντας τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;
Η συνύπαρξη και το μαζί είναι απαραίτητο σε μια εποχή που επιφέρει μεγάλες αλλαγές στην αγορά. Όλα κινούνται με μεγάλη ταχύτητα, τα μηνύματα, οι εικόνες.
Οφείλουμε μαζί με τον συνεργάτη μας (δεν μου αρέσει η λέξη «πελάτης») να επιμείνουμε σε καθαρά μηνύματα, στην άμεση επικοινωνία με το κοινό και στα σταθερά βήματα. Η υπομονή και η καθαρή στρατηγική δείχνουν τον δρόμο ακόμα και στις δύσκολες περιόδους που βιώνουμε. Παράλληλα, παρακινούμε τους συνεργάτες μας να κινηθούν προς μία πιο πολιτισμοκεντρική προσέγγιση στην επικοινωνία τους. Να ξεφύγουν από τα στερεότυπα των φύλων και οφείλουμε να τους οδηγήσουμε να δώσουν έμφαση σε τέτοιες κοινωνικές αξίες.
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;
Η απόφαση μας εν μέσω πανδημίας για εξέλιξη, εμπιστοσύνη και επένδυση στο ταλέντο έφερε αποτελέσματα. «Τρέχουμε» ήδη σε υψηλό ρυθμό ανάπτυξης την τελευταία διετία, που μας έχει αφήσει ικανοποιημένους. Η ισονομία, η ομαδική δουλειά, ο σεβασμός στον διπλανό θα συνεχιστεί και το 2023, όπου θα λανσάρουμε την ακόμα μεγαλύτερη μας επέκταση στον ελλαδικό χώρο.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση: Αντρέα Δημητρίου 29, 2369, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22252522
Φαξ: 22767970
E-mail: info@redwolf.com.cy
Ιστοσελίδα: https://www.redwolf.com.cy