TELIA & PAVLA BBDO
14:30 - 14 Οκτωβρίου 2022

Τη σιγουριά ότι το 2023 θα υπάρξει αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη, αλλά ανεπαίσθητη, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της TELIA & PAVLA BBDO, Στέλιος Αναστασιάδης, τονίζοντας παράλληλα ότι η εταιρεία κατάφερε, εν μέσω πανδημίας και πολέμου, να έχει τις καλύτερες δημιουργικές χρονιές της.
Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις, που θα δούμε σε επικοινωνία, διαφήμιση και μάρκετινγκ το 2023;
Πιστεύω ότι το 2023 θα είναι το έτος κατά το οποίο οι CMO’s (Chief Marketing Officers) και οι διαφημιστικές εταιρείες θα επικεντρωθούν και πάλι στην ενίσχυση των μακροπρόθεσμων στρατηγικών και της διαφοροποίησης των brands που αντιπροσωπεύουν. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προτεραιότητα όλων ήταν η επιβίωση, κάτι που οδήγησε σε βραχυπρόθεσμες καμπάνιες, προσανατολισμένες κυρίως στις πωλήσεις. Ο κορωνοϊός και τα lockdowns οδήγησαν τους περισσότερους επαγγελματίες του μάρκετινγκ σε μια πιο συντηρητική προσέγγιση και τελικά σε λιγότερο δημιουργική ατζέντα. Η δυνατότητα εργασίας από το σπίτι και η ηλεκτρονική επικοινωνία (π.χ. video calls), που ήταν απότοκα της πανδημίας και του αναγκαστικού εγκλεισμού, ουσιαστικά ήρθαν για να μείνουν για πολλές εταιρείες και οργανισμούς.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;
Από το 2013, όταν έπληξε την κυπριακή αγορά η μεγάλης κλίμακας τραπεζική κρίση, έχουμε υποστεί τη μία οικονομική ύφεση μετά την άλλη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η διαφήμιση και το μάρκετινγκ να κινούνται βάσει κόστους και όχι ποιότητας, στοχεύοντας στο φθηνό παρά στο αξιόλογο, στο μέτριο και όχι στο πρωτοποριακό. Αυτό αποτυπώνεται παγκοσμίως και στα φεστιβάλ διαφήμισης και μάρκετινγκ, που συνεχίζουν να βραβεύουν τους καλύτερους των καλύτερων, μόνο που το καλύτερο σήμερα δεν πλησιάζει σε ποιότητα και δημιουργικότητα τα καλύτερα των προηγούμενων δεκαετιών.
Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023;
Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξει αύξηση αλλά θα είναι ανεπαίσθητη. Εκτός φυσικά από ορισμένες κατηγορίες επιχειρήσεων που μπορεί να έχουν απροσδόκητα μεγάλα κέρδη, όπως έγινε με τις κατασκευαστικές εταιρείες, που επωφελήθηκαν από το σχέδιο για την απόκτηση ιθαγένειας. Επίσης, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις και όσες δεν ακολουθούν την πεπατημένη θα συμβάλουν στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών. Ένας σημαντικός παράγοντας για την απουσία ανάπτυξης, τον οποίο πρέπει να λάβουμε υπόψη, είναι ότι δεν μπορούμε πλέον να βασιζόμαστε στην εύκολη και με ευνοϊκούς όρους υποστήριξη από τις τράπεζες για τη χρηματοδότηση οικονομικών επεκτάσεων ή νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο εμπόδιο για το μεγαλύτερο ποσοστό της επιχειρηματικής κοινότητας.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;
Επωφεληθείτε από τα συντηρητικά βήματα των ανταγωνιστών σας. Εκμεταλλευτείτε τη χαλαρή κατάσταση στην οποία βρίσκονται όλοι αυτήν τη στιγμή και τολμήστε κάτι εντυπωσιακό. Αυτή είναι η στιγμή να αυξήσετε το μερίδιο αγοράς σας, να διαφοροποιηθείτε και να ξεχωρίσετε. Και πάνω απ’ όλα μην λειτουργείτε συμβατικά!
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα νέα πλάνα σας;
Ο Μπρους Κρόφορντ, πρώην πρόεδρος της BBDO και της Omnicom, είχε πει σε ομιλία του την εξής ιστορική φράση: «Στις δύσκολες εποχές κάθε ανόητος μπορεί να διευθύνει μια εταιρεία επικοινωνίας, όταν όμως τα πράγματα πηγαίνουν καλά, τότε είναι που χρειάζεστε έξυπνη διαχείριση». Κάποιος από το κοινό, νομίζοντας ότι έγινε λάθος εκ μέρους του Μπρους, διέκοψε λέγοντας: «Σίγουρα εννοούσατε πως κάθε ανόητος μπορεί να διευθύνει μία εταιρεία επικοινωνίας στις καλές εποχές». Τότε ο Μπρους απάντησε αυστηρά: «Όταν οι καιροί είναι δύσκολοι, κάθε ανόητος μπορεί να μειώσει το κόστος και να διευθύνει μία διαφημιστική εταιρεία με ελάχιστο προϋπολογισμό. Στις καλές εποχές όμως, χρειάζεσαι έναν έξυπνο διευθυντή για να κάνει τις σωστές κινήσεις και να προσλάβει τους κατάλληλους ανθρώπους ώστε να νικήσει τον ανταγωνισμό, όταν όλοι βρίσκονται στο απόγειό τους».
Πρέπει να πω ότι αυτή η άποψη επηρέασε καθοριστικά τον τρόπο που διευθύνω την εταιρεία μου. Και όπως… κάθε ανόητος, λοιπόν, είμαι περήφανος που κατάφερα να διευθύνω με επιτυχία τον όμιλό μας σε πολλές σκοτεινές περιόδους αλλά και σε πολλές φωτεινές και γεμάτες ευημερία κατά τη διάρκεια της 40χρονης διαδρομής μας. Πάντα στην κορυφή, πάντα στην πρώτη γραμμή του κλάδου μας. Και επειδή θέλω να είμαι συγκεκριμένος, τα τελευταία δύο έτη της πανδημίας, του πολέμου και του πρωτοφανούς πληθωρισμού καταφέραμε να είναι από τις καλύτερες χρονιές για την TΕLIA & PAVLA BBDO τόσο δημιουργικά όσο και οικονομικά! Επιστέγασμα η βράβευσή μας στα Cyprus Digital Marketing Awards ως Social Media Agency of the Year.
Με βάση τα προηγούμενα και ανατρέποντας την τάση του κλάδου, το 2022 ήταν έτος αναδιάρθρωσης και επέκτασης για εμάς. Οι έξυπνες κινήσεις που κάναμε ήταν καταρχάς να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με έναν από τους πιο καταξιωμένους και βραβευμένους συναδέλφους, τον Joe Ayache από τον Λίβανο, που μας έφερε στην Κύπρο ένα από τα διασημότερα παγκοσμίως brand στον χώρο της επικοινωνίας, την Porter Novelli PR και Purpose CSR. Παράλληλα, λόγω μαζικής εισροής νέων πελατών, έχουμε ενισχύσει τα καίρια τμήματα της εταιρείας μας, όπως το Δημιουργικό, το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών, το Digital αλλά και το Μedia τόσο με επαγγελματίες υψηλού επιπέδου από κάθε χώρο όσο και με επένδυση σε νέες τεχνολογίες, σε επίπεδο που δεν έχει ξαναγίνει στην κυπριακή αγορά. Καλές εποχές, κακές εποχές, τυχερές εποχές. Σε τελική ανάλυση εκείνο που μετρά είναι το τι καταφέρνουμε να πετύχουμε εμείς οι ίδιοι σε κάθε εποχή.
WHO IS WHO
Η ομάδα
1. Άθως Κυριάκου
Ο Άθως Κυριάκου είναι ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της TELIA & PAVLA BBDO.
Μερικές φορές αναρωτιέται κανείς μήπως γεννήθηκε μέσα σε αίθουσα συνεδριάσεων ή brainstorming. Με σχεδόν 4 δεκαετίες εμπειρίας στην Επικοινωνία και τη Διαφήμιση συνεχίζει να τρέχει καθημερινά για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πελατών. Μεταξύ συναντήσεων, deadlines και παρουσιάσεων ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα στον διευθυντικό του ρόλο αλλά και τη συνεργασία του με τα ΜΜΕ. Έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Διαφήμισης και Επικοινωνίας Κύπρου, συμβάλλοντας στη διεύρυνση του συνδέσμου με εταιρείες συναφών δραστηριοτήτων.
2. Αλεξάνδρα Κυπραίου
H Αλεξάνδρα Κυπραίου είναι Μedia Director της ΤELIA & PAVLA BBDO, υπεύθυνη για στρατηγικό σχεδιασμό και υλοποίηση εκστρατειών για πελάτες, όπως Ηenkel, Ιn2Bet, Anytime, Lay’s και Pepsi. Διαθέτει 30ετή εμπειρία σε Ελλάδα, Κύπρο και Γαλλία στα κορυφαία δίκτυα επικοινωνίας WPP/Wavemaker και Interpublic/Universal Media και χειρίστηκε διαφημιζόμενους, όπως Coca-Cola/3E, Novartis, Colgate Palmolive, Citibank, Sony Ericsson, J&J, Cyta/Vodafone και Aegean. Το 2014 ανέλαβε European Media Lead της WPP/Wavemaker, υπεύθυνη για 25 χώρες με έδρα το Παρίσι για τον λογαριασμό της Colgate Palmolive.
3. Αναστασία Τσάμη
Η Αναστασία Τσάμη, Διευθύντρια του Δημιουργικού Τμήματος της ΤELIA & PAVLA BBDO επί 22 χρόνια και με εμπειρία 30 χρόνων στον χώρο, έχει συνεργαστεί με τα περισσότερα τοπικά και διεθνή brands.
Σ’ αυτήν την πολυετή πορεία και μαζί με την ομάδα της Τ&P έχει κερδίσει πολλά βραβεία και διακρίσεις, ενώ επιλέχθηκε και ως κριτής στο New York Festivals Advertising Awards 2019. Πάντα ανήσυχη και δημιουργική, έχει γράψει το βραβευμένο σενάριο της ταινίας «Η σφαίρα υπάρχει μέσα μου». Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας από το 2012 και φέτος προεδρεύει της Οργανωτικής Επιτροπής Carob Awards 2022.
4. Ανδρέας Αναστασιάδης
Ο Ανδρέας Αναστασιάδης είναι ο Διευθυντής Στρατηγικής και Ψηφιακού Μάρκετινγκ της εταιρείας. Έχοντας σπουδάσει Επιστήμη Υπολογιστών και Τεχνολογία Επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και στο UCL αντίστοιχα, ο Ανδρέας απέκτησε εμπειρία στον κλάδο εργαζόμενος με νεοσύστατες εταιρείες τεχνολογίας, πριν ενταχθεί στην TELIA & PAVLA το 2013. Αυτό που αγαπά περισσότερο είναι η χρήση της τεχνολογίας και της στρατηγικής σκέψης με σκοπό την επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων. Είναι μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων της TΕLIA & PAVLA BBDO και του The Junior & Senior School Alumni Association.
5. Αρετή Αναστασιάδου
Η Αρετή Αναστασιάδου είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της TheWorx, θυγατρικής εταιρείας της ΤΕLIA & PAVLA BBDO, με αντικείμενα τους τομείς PR, Digital, Influencer και Experiential Marketing. Aπέκτησε πτυχίο Marketing & Advertising στο University of the Arts, London. Σε νεαρή ηλικία κέρδισε τον λογαριασμό του The Royal Navy για την εταιρεία όπου εργαζόταν στο Λονδίνο. Είναι μέλος του ΔΣ της εταιρείας και του ΔΣ του ΣΔΕΚ. Κοινωνικά ανήσυχη, προσφέρει στο κοινό καλό ως μέλος του Συμβουλίου Εθελοντών Καραϊσκάκειου Ιδρύματος και του ΔΣ του The Junior & Senior School Alumni Association.
6. Ηλίας Αρβανίτης
Ο Ηλίας Αρβανίτης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Διαφήμιση και Πολιτικές Επιστήμες στις ΗΠΑ. Εργάστηκε στο τμήμα του Client Service κορυφαίων διαφημιστικών εταιρειών στην Αθήνα. Από το 2011 ζει και εργάζεται στη Λευκωσία, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ως ο Growth Director της TΕLIA & PAVLA BBDO. Έχει χειριστεί πλήθος πολυεθνικών και εγχώριων brands, όπως Sony Ericsson, hellas online, Alpha Bank, SΕΑΤ, Hellenic Bank, Hellenic Petroleum Cyprus, KEAN, Papantoniou Supermarkets, IKEA, ΦΑΓΕ, Electroline, TUS Airways, Giovani Homes, Goody’s και Burger House. Μεγαλύτερη ικανοποίησή του είναι να κατορθώνει το ακατόρθωτο.
7. Κωνσταντίνος Κοσμάς
Ο Κωνσταντίνος Κοσμάς εργάζεται στην TELIA & PAVLA BBDO εδώ και οκτώ χρόνια, τα τρία τελευταία ως Client Services Director. Είναι υπεύθυνος για όλο το πελατολόγιο της εταιρείας και διαχειρίζεται μία έμπειρη ομάδα στελεχών, με στόχο την αποτελεσματική συνεργασία με τον πελάτη και τη διασφάλιση ενός εξαιρετικού αποτελέσματος για κάθε μικρή ή μεγάλη εκστρατεία.
Ήρθε στην Κύπρο το 2014, αφού πέρασε από πολλά industries στην Ελλάδα, κατέχοντας marketing ρόλους σε Connections Publishing, NetWorth S.A και Εθνική Ασφαλιστική.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση: Περικλέους 62, 2021, Στρόβολος, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22377745
E-mail: info@tpbbdo.com.cy
Ιστοσελίδα: www.tpbbdo.com.cy