THE MEDIUM
14:38 - 14 Οκτωβρίου 2022

Να επικοινωνείς μόνο αν αξίζει τον κόπο. Σε αυτό το πλαίσιο περιστρέφεται η φιλοσοφία της εταιρείας The Medium. Ο διευθυντής της, Αντώνης Αντωνίου, αναλύει το σκεπτικό και τη στρατηγική της κι επισημαίνει ταυτόχρονα ότι εκείνο που μετρά περισσότερο στο τέλος είναι το περιεχόμενο το οποίο θα ικανοποιήσει τον πελάτη και θα ελκύσει ταυτόχρονα το ενδιαφέρον των ΜΜΕ.
Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις που θα δούμε στον τομέα της επικοινωνίας το 2023;
Οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην οικονομία και στο επιχειρείν θα οδηγήσουν εκ νέου σε προσαρμογή των πολιτικών επικοινωνίας των περισσότερων οργανισμών στην Κύπρο. Μετά το αρχικό πάγωμα που δημιούργησε η πανδημία του covid-19 και ακολούθως την προσαρμογή στα δεδομένα της εποχής, πλέον αναμένεται να υπάρξει εκ νέου αλλαγή, η οποία θα αφομοιώνει τις νέες συνθήκες πληθωρισμού, αυξημένου λειτουργικού κόστους και οικονομικής αβεβαιότητας.
Το 2023 απαιτεί περισσότερο από ποτέ μία συμπαγή, στοχευμένη και χωρίς λούσα επικοινωνιακή πολιτική. Με απλά λόγια, αν έχεις κάτι σημαντικό να επικοινωνήσεις, κάνε το σωστά, αλλιώς μην πεις τίποτα.
Ο κόσμος και κατ’ επέκταση οι πελάτες των επιχειρήσεων έχουν κουραστεί από τις φλυαρίες, τα ευχολόγια και κυρίως από τα αυτολιβανίσματα. Γι’ αυτό και στη The Medium θέτουμε ως κορυφαία προτεραιότητα για κάθε πελάτη το περιεχόμενο. Αυτό που θα ικανοποιήσει τον πελάτη, θα ελκύσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και θα γίνει αποδεκτό από τον τελικό πελάτη της κάθε επιχείρησης ή οργανισμού.
Από πλευράς Μέσων που θα αξιοποιηθούν, σίγουρα τα ψηφιακά κανάλια θα κυριαρχήσουν και πάλι, ωστόσο, εμείς πιστεύουμε πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να στηρίξουν περισσότερο και τα έντυπα, τα οποία έχουν μία διαχρονική παραδοσιακή αξία. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει, πως κάποια δεν συνεχίζουν να υπερχρεώνουν, με δεδομένο ότι έχουν πλέον χάσει μεγάλο μέρος της δυναμικής τους.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;
Θεωρούμε πως η πανδημία έχει αποδείξει κάτι πολύ σημαντικό όχι μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία. Ότι η ζωή συνεχίζεται όποιες κι αν είναι οι συνθήκες που επικρατούν. Αντίστοιχα συνεχίζεται και το επιχειρείν ασχέτως των προκλήσεων της κάθε εποχής. Τη διετία της πανδημίας είδαμε επιχειρήσεις με διαχρονικά ισχυρή εταιρική εικόνα να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Η διετία 2020-2021 απέδειξε περίτρανα πως η εταιρική εικόνα και το ισχυρό brand χρειάζονται χρόνια για να κτιστούν και μόλις μερικές στιγμές για να καταστραφούν.
Ποιες ουσιαστικές αλλαγές έχετε δει στην ατζέντα των πελατών και των brands τα τελευταία χρόνια;
Λόγω του μικρού μεγέθους και της έλλειψης επαρκούς στρατηγικής, διαχρονικά η τάση ήταν «ακολουθούμε τις τάσεις του εξωτερικού και στην καλύτερη περίπτωση τις προσαρμόζουμε λίγο και στα κυπριακά δεδομένα». Σήμερα, η μεγαλύτερη τάση στο εξωτερικό δεν αφορά στις ίδιες τις εταιρείες αλλά στους καταναλωτές, οι οποίοι είναι κουρασμένοι από την πανδημία, στα όρια τους λόγω του πληθωρισμού και με άπειρα εργαλεία (βλ. Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης) στη διάθεσή τους για να ξεσπάσουν. Δεν έχει σημασία αν δίκαια ή άδικα ξεσπούν. Το ζητούμενο για τις επιχειρήσεις είναι να μην τους δώσουν το δικαίωμα να ξεσπάσουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τηρήσουν σιγή ασυρμάτου αλλά ότι πρέπει να σκέφτονται και να αιτιολογούν κάθε επικοινωνιακή τους δράση. Στη The Medium, για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας, προτού τους προτείνουμε οτιδήποτε, μπαίνουμε στα παπούτσια του τελικού αποδέκτη του μηνύματος και αναλόγως τους συμβουλεύουμε.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;
Η πρώτη συμβουλή που δίδουμε στους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι επικοινωνούν με τη The Medium, είναι πως εμείς μπορούμε να τους βοηθήσουμε εφόσον έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν. Εφόσον έχουν την πρώτη ύλη, εμείς μπορούμε να τους βοηθήσουμε να ετοιμάσουν το σενάριο, να οργανώσουν την παραγωγή και να δημιουργήσουν μία blockbuster επικοινωνιακή στρατηγική, για να το θέσουμε με κινηματογραφικούς όρους. Βέβαια, αν ο στόχος τους είναι να πωλήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, τότε τους συμβουλεύουμε να αναζητήσουν συνεργασία με ένα διαφημιστικό γραφείο, όπως τα πολλά που συμμετέχουν σ’ αυτό το αφιέρωμα και σίγουρα είναι οι καταλληλότεροι να τους βοηθήσουν σ’ αυτή την προσπάθεια. Εμείς χαιρόμαστε γιατί στα δύο, περίπου, χρόνια ζωής της The Medium αποτελούμε το μέσο επικοινωνίας των πελατών μας με τα ΜΜΕ και την κοινωνία, χωρίς να κουράζουμε, χωρίς άσκοπες ενέργειες και σίγουρα χωρίς να αφήνουμε οποιονδήποτε εμπλεκόμενο εκτεθειμένο.
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;
Ως μία μπουτίκ εταιρεία επικοινωνίας, δεν διαχωρίζουμε τους πελάτες μας σε μεγάλους και μικρούς ούτε σε σημαντικούς και ασήμαντους. Μάλιστα, μπορώ να πω ότι ενδεχομένως να επιδεικνύουμε περισσότερο ζήλο, όταν βοηθήσουμε τους πιο μικρούς μας πελάτες, μάλλον επειδή ταυτιζόμαστε πιο πολύ με τις προσπάθειες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, για να καθιερωθούν στους τομείς τους.
Σήμερα, οι συνεργάτες της The Medium μας έχουν δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα παζλ, το οποίο καλύπτει τους βασικότερους τομείς της κυπριακής οικονομίας, όπως, επαγγελματικές υπηρεσίες, χρηματοοικονομικά, ακίνητα, τουρισμό, τεχνολογία, επαγγελματικούς συνδέσμους, οργανισμούς δημοσίου δικαίου, εποπτικές Αρχές και τεχνολογία. Κάθε πελάτης μας είναι σημαντικός ασχέτως μεγέθους, γιατί έστω κι ένας αν λείπει, τότε το παζλ δεν είναι ολοκληρωμένο. Ακούμε τους πελάτες μας, μας ακούνε, δεν συμφωνούμε πάντα εξ αρχής αλλά στο τέλος της μέρας αυτό είναι και το νόημα της πραγματικής επικοινωνίας. Αν συμφωνούσαμε πάντα σε όλα, τότε δεν θα ήταν η επικοινωνία πραγματική και ειλικρινής.
WHO IS WHO
Η ομάδα
3. Αντώνης Αντωνίου
Έχω εργαστεί για πάνω από δεκαπέντε χρόνια σε διάφορα ΜΜΕ στην Κύπρο. Ο Φιλελεύθερος, η Καθημερινή, το IN Business και το Forbes.com είναι μερικά από αυτά. Οι εκδότες με εμπιστεύτηκαν ως επικεφαλής των σχετικών οικονομικών τομέων και είμαι ευγνώμων γι› αυτό. Έχοντας την ευκαιρία να γνωρίσω από πρώτο χέρι πώς λειτουργεί και σκέφτεται ο κόσμος των media και τι χρειάζεται ο εταιρικός κόσμος, ήταν προφανές ότι υπήρχε ένα κενό στην αγορά. Ένα κενό που με σκληρή και σωστή δουλειά θα μπορούσε να καλύψει η The Medium. Ξεκινήσαμε το νέο μας ταξίδι κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid-19 και μέχρι στιγμής ήταν συναρπαστικό τόσο για τους πελάτες μας όσο και για εμάς.
2.Μαρία Γεωργίου
Η εμπειρία που αποκόμισα σε θέματα προγραμματισμού, οργάνωσης και διεκπεραίωσης ενεργειών δημοσιών σχέσεων, διοργάνωσης εκδηλώσεων και αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι καθοριστική για την επαγγελματική μου πορεία. Διετέλεσα διευθυντικό στέλεχος, στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα, προσφέροντας συμβουλευτικές υπηρεσίες στρατηγικού σχεδιασμού, μάρκετινγκ, επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων. Έντονη ήταν, επίσης, η ενασχόλησή μου με θέματα business development, διαφήμισης, επικοινωνιακής δράσης, προώθησης δημόσιας εικόνας και αποτελεσματικών πρακτικών και εφαρμογών στρατηγικού μάρκετινγκ και εταιρικής επικοινωνίας. Ανάμεσα σ’ άλλα έχω την ευθύνη για την παρακολούθηση των ΜΜΕ και τον προγραμματισμό καταχώρησης διαφημίσεων (media planning). Η υπευθυνότητα, η επαγγελματικότητα καθώς και η συνέπεια στη διεκπεραίωση των εργασιών θεωρώ πως είναι τα κυριότερά μου χαρακτηριστικά.
1. Νέστορας Βασιλείου
Έχω εργαστεί για περισσότερα από 15 χρόνια σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ της Κύπρου και συμμετείχα σε δεκάδες αποστολές στο εξωτερικό για την καταγραφή σημαντικών ειδησεογραφικών γεγονότων. Τα περισσότερα χρόνια της δημοσιογραφικής μου πορείας ήταν στην τηλεόραση του Σίγμα, όπου είχα υπό την ευθύνη μου το οικονομικό και επιχειρηματικό ρεπορτάζ, ήμουν εκ των παρουσιαστών του κεντρικού δελτίου ειδήσεων και του ειδικού τηλεοπτικού ενθέτου Economy Today. Διετέλεσα, επίσης, αρχισυντάκτης του έντυπου και διαδικτυακού Economy Today και συνεργάστηκα με την εφημερίδα Η Σημερινή. Η δημοσιογραφική μου πορεία είχε αρχίσει από το Plus Tv. Σήμερα, έχοντας πλέον περάσει στον τομέα της εταιρικής επικοινωνίας, αξιοποιώ τις γνώσεις και τις εμπειρίες μου προς όφελος των πελατών μας, των ΜΜΕ και του κοινού.
Αυτοί που μας εμπιστεύονται
Επαγγελματικοί Σύνδεσμοι: CIFA
Χρηματοοικονομικά: Τράπεζα Κύπρου
Κρατικοί οργανισμοί: Invest Cyprus
Ακίνητα: Συμβούλιο Εγγραφής
Κτηματομεσιτών
Τουρισμός: ΣΤΕΚ
Τεχνολογία: Kyndryl
FinTech: Ask Wire
RegTech: Point Nine
Κοινωφελείς οργανισμοί:
Κέντρο Προληπτικής Παιδιατρικής
«Αμέρικος Αργυρίου»
Και πολλοί άλλοι ad hoc συνεργάτες.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση: Αιγάλεω 5 2057, Στρόβολος
Τηλέφωνο: 22505609
E- mail: info@themedium.com.cy
Ιστοσελίδα: www.themedium.com.cy