Μακαρίου: Από 20 Οκτωβρίου μόνο λεωφορεία και οχήματα με εξαιρέσεις

Ο Δήμος Λευκωσίας πληροφορεί το κοινό ότι το Έργο «Ανάπλαση Εμπορικού Τριγώνου Μακαρίου - Στασικράτους - Ευαγόρου, κατασκευαστική Φάση Β’» έχει ολοκληρωθεί. Από την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022 τερματίζονται οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ίσχυαν από τον περασμένο Δεκέμβριο και τίθεται σε ισχύ ο αρχικός σχεδιασμός του Έργου, βάσει του οποίου λήφθηκε η απόφαση ένταξής του για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Συγκεκριμένα, οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας στη Λεωφόρο Μακαρίου (από τη συμβολή της με τις Λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα μέχρι τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Ευαγόρου) και στην οδο Αναστάσιου Λεβέντη, θα μετατραπούν σε λεωφορειολωρίδες για διακίνηση λεωφορείων και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας. Θα απαγορεύεται η είσοδος σε μηχανοκίνητα οχήματα, περιλαμβανομένων δικύκλων και τρικύκλων, πλην εξαιρέσεων (οχήματα που ανήκουν σε νόμιμους χρήστες αδειοδοτημένων χώρων στάθμευσης, οχήματα έκτακτης ανάγκης, οχήματα των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, ταξί, ποδήλατα και scooter, οχήματα τροφοδοσίας, οχήματα συλλογής απορριμμάτων και υλικών ανακύκλωσης).

Διαβάστε εδώ: Μακαρίου: Φεύγουν τα αυτοκίνητα, φόβοι για οριστικό λουκέτο
 

Όλες οι πληροφορίες καταγράφονται λεπτομερώς στο έντυπο «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύουν από τις 20 Οκτωβρίου 2022».

 

Για να εφαρμοστούν οι νέες ρυθμίσεις:

 

  • Την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου από τις 6:00 το πρωί μέχρι την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022 στις 10:00 το πρωί η Λεωφ. Μακαρίου Γ και η οδός Α. Γ. Λεβέντη θα παραμείνουν κλειστές για εκτέλεση των εργασιών οριζόντιας σήμανσης των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

 

  • Την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022 από τις 10:00 το πρωί θα σταματήσουν να ισχύουν οι πιο πάνω προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και θα τεθεί σε ισχύ ο αρχικός σχεδιασμός.

 

 

 
Το συγκεκριμένο Έργο τέθηκε ψηλά στις προτεραιότητες της αναπτυξιακής στρατηγικής του Δήμου Λευκωσίας, αφού επιδιώκει να καταστήσει το αστικό εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας ανταγωνιστικό, ελκυστικό και φιλικό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Στο συγκεκριμένο τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου γίνεται η πρώτη προσπάθεια στη χώρα μας για δημιουργία περιοχής μειωμένων ρύπων, εντός του αστικού εμπορικού κέντρου.

 

Με το Έργο που ολοκληρώθηκε, το εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας αποκτά ξανά συγκριτικό πλεονέκτημα. Δημιουργείται ένας ελκυστικός χώρος με δική του ταυτότητα. Ένας χώρος πρότυπο βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, με βάση τα σύγχρονα μοντέλα που εφαρμόζονται παγκοσμίως, προσβάσιμος για όλους και ασφαλής για περπάτημα. Ένας χώρος με πολύ πράσινο, σιντριβάνια, μικρές πλατείες, σημεία συνάθροισης και ξεκούρασης, που προσομοιάζει λειτουργικά, αλλά και αισθητικά με εξωτερικό εμπορικό κέντρο.

 

Στόχος είναι επίσης η δημιουργία ενός διαδρόμου απρόσκοπτης κυκλοφορίας των Μέσων Μαζικής Συγκοινωνίας με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και τη διακίνηση με μέσα φιλικά στο περιβάλλον. Χωρίς διακρίσεις προς τα εμποδιζόμενα άτομα και με συνεπαγόμενα οφέλη τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, των ρύπων και του θορύβου και την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας, της επισκεψιμότητας και της εμπορικότητας της περιοχής.

 

Ο βιοκλιματικός σχεδιασμός και φιλοσοφία του Έργου συνάδουν και ενισχύουν τη συνολική προσπάθεια του κράτους να ανταποκριθεί στους στόχους που έθεσε η Ε.Ε. μέχρι το 2030, για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και μείωση των ρύπων. 

 

Το έργο περιελάμβανε σημαντικές οδικές αρτηρίες του κέντρου της πόλης. Συγκεκριμένα, πέραν της Λεωφόρου Μακαρίου Γ’ και της Αναστάσιου Γ. Λεβέντη, έγιναν παρεμβάσεις στην οδό Αρνάλδας, σε τμήματα των οδών Στασάνδρου, Αφροδίτης και Κρήτης και στις οδούς Αγίας Ελένης, Γρηγορίου Ξενοπούλου, Μπουμπουλίνας, Ήρας και Άννης Κομνηνής, μέχρι τη συμβολή τους με την οδό Στασάνδρου.

 

Όλοι οι πιο πάνω δρόμοι (εκτός η οδός Κρήτης) μετατρέπονται σε Ζώνη Κοινής Χρήσης (Shared Space). Αυτό σημαίνει ότι η κίνηση των τροχοφόρων θα γίνεται υποχρεωτικά με μέγιστη ταχύτητα τα 20 χλμ./ώρα, ενώ ταυτόχρονα θα απαγορεύεται αυστηρώς η στάση και στάθμευση οχημάτων σε όλο το μήκος του δρόμου. Οι Ζώνες Κοινής Χρήσης αποτελούν μια σύγχρονη προσέγγιση στον αστικό σχεδιασμό, που έχουν ως στόχο τη μείωση της χρήσης και της κυριαρχίας των οχημάτων στο οδικό δίκτυο, την αύξηση των επιπέδων ασφάλειας για τους ευάλωτους χρήστες (πεζούς, ποδηλάτες, ΑμεΑ κ.ά.) και τη διευκόλυνση της διακίνησης με μέσα φιλικά προς το περιβάλλον, δημιουργώντας συνθήκες βιώσιμης κινητικότητας. 

 

 

Το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε, τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας, στα πλαίσια της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020,- Ειδικός Στόχος: Βελτίωση της κινητικότητας κυρίως στην αστική περιοχή Λευκωσίας, - Άξονας 5: Προώθηση Βιώσιμων Μεταφορών και Μείωση των Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα.

Δειτε Επισης

Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Μεγαλομέτοχος των Mall of Cyprus και Mall of Engomi με 77,8% η Pareto
Αξιολογεί τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών η ΚΤΚ-Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής αυξημένων κεφαλαίων
Αυτά είναι τα στοχευμένα μέτρα της Ελληνικής για στήριξη της κοινωνίας, των νοικοκυριών και των ευάλωτων ομάδων
Βαλεντίνος Πολυκάρπου: Σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του τομέα της τεχνολογίας τα διατάγματα Παναγιώτου
Ανοίγει ο δρόμος για περισσότερους εργαζόμενους υψηλής ειδίκευσης από τρίτες χώρες και αλλοδαπούς φοιτητές
Στον ξένο επενδυτή και με βούλα των μετόχων της Ermes η Superhome Center DIY-Αλλάζει χέρια η αλυσίδα
Αναδιοργάνωση ΚΤΚ με ρόλο στους εκτελεστικούς συμβούλους-Οι αρμοδιότητες Καρατζιά και Χριστοδούλου
H Cyta έτοιμη για την ψηφιακή ταυτότητα από τις 23 Δεκεμβρίου
Αυτά είναι τα μέτρα της Τράπεζας Κύπρου για στήριξη της κυπριακής οικονομίας και των πελατών της