powered by

ΜΙΕΕΚ: Διάκριση σπουδαστών του Προγράμματος Σπουδών «Αρτοποιία Ζαχαροπλαστική»

Σημαντική διάκριση των σπουδαστών Αναστασίας Χαραλάμπους, Νικολέττας Στυλιανού και Χρίστου Σκίτσα, του Προγράμματος Σπουδών «Αρτοποιία Ζαχαροπλαστική» των ΜΙΕΕΚ σε διαγωνισμό που διοργανώθηκε από το Κυπριακό Εμπορικό και Βιoμηχανικό Επιμελητήριο (ΚΕΒΕ) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου “Sea of Experience”.

 

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν τοπικά εκπαιδευτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η επιμέρους ερευνητική θεματική στην οποία έλαβαν μέρος οι σπουδαστές αφορούσε στη διαχείριση των απορριμμάτων τροφίμων (food waste management) στα κρουαζιερόπλοια. Η καινοτόμος εισήγηση των σπουδαστών πρόβλεπε τη μεταστροφή των προτεραιοτήτων αντιμετώπισης των τροφικών απορριμμάτων στα κρουαζιερόπλοια, από την παραγωγή τους στην κουζίνα στην εποικοδομητική και αποδοτικότερη αξιοποίηση των τροφικών απορριμμάτων.

Ειδικότερα, οι σπουδαστές προσέγγισαν το πρόβλημα υπό το πρίσμα μιας μαθηματικής εξίσωσης. Θεώρησαν το αποτέλεσμα (απορρίμματα τροφίμων) δεδομένο και δεν προσπάθησαν να αλλάξουν την υφιστάμενη εξίσωση (ποιοτικά πρότυπα και τρόπος λειτουργίας κρουαζιερόπλοιων). Σύμφωνα με τους σπουδαστές, οι σύγχρονες επιχειρήσεις κρουαζιερόπλοιων είναι πιστοποιημένες ακολουθώντας διεθνή αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα.

Ως εκ τούτου, οι εν λόγω οργανισμοί προσεγγίζουν το θέμα της παραγωγικής διαδικασίας στην κουζίνα με ιδιαίτερη προσοχή. Από την άλλη, δεν μπορεί να παραγκωνιστεί η άκρως ανταγωνιστική φύση της βιομηχανίας που καθιστά αναγκαία για τις τουριστικές επιχειρήσεις κρουαζιέρων την χρήση τακτικών μάρκετινγκ, ώστε μέσω μιας έντονης και παρατεταμένης προβολής εικόνων και εμπορικών μηνυμάτων για φαγητό και ποτό να κεντρίσουν το ενδιαφέρον περισσότερων πελατών. Τοιουτοτρόπως, το κύριο ερώτημα που έθεσαν οι σπουδαστές σχετιζόταν με τον εντοπισμό του ενδεικνυόμενου τρόπου αντιμετώπισης ενός τέτοιου προβλήματος.

Η εισήγηση των τριών σπουδαστών εστιάζει στη μεγιστοποίηση του οφέλους που προκύπτει από την αξιοποίηση των απορριμμάτων τροφίμων. Το όφελος αυτό μπορεί να είναι οικονομικής, κοινωνικής, περιβαλλοντικής ή άλλης φύσεως. Η βάση της εν λόγω ιδέας προέρχεται από τη Στρατηγική του Γαλάζιου Ωκεανού (Blue Ocean Strategy; W. Chan Kim, Renée Mauborgne, 2004) και στηρίζεται στην αξιοποίηση τεσσάρων πυλώνων: α) της εμπλοκής της ψηφιακής τεχνολογίας, β) της στρατηγικής αναδόμησης δασών ή αγρών, γ) του περιβαλλοντικού προσανατολισμού της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και δ) της ενεργής εμπλοκής ταξιδιωτών. Η προσπάθεια αυτή εκφράζεται μέσα από ένα κυκλικό ολιστικό σύστημα που ενεργοποιείται από την πράσινη πολιτική και κουλτούρα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των κρουαζιέρων.

 

Δειτε Επισης

Ευαγγελία Ηλιάδου: Η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού και ο στόχος της Pafilia για το Minthis Music Festival
Έτσι κτίζονται κορυφαίες επωνυμίες…H τέχνη του brand-building και πώς επιτυγχάνεται το δέσιμο της μάρκας με το κοινό
Οι ομάδες «Peellastic» και «MedschoolPal» εκπροσωπούν την Κύπρο στο φεστιβάλ νεανικής επιχειρηματικότητας GEN-E 2025
Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την κατασκευή κεντρικού σταθμού λεωφορείων Λάρνακας-Στα €7 εκατ. η αξία
Διευκρινήσεις Αρχής Λιμένων Κύπρου για την πυρκαγιά σε ιστιοφόρο σκάφος στην Μαρίνα Λάρνακας
Κινήθηκε σε ανοδική πορεία η βιομηχανική παραγωγή...Αυξημένη κατά 3,8% την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου
Υιοθετήθηκαν 95 πλοία εταιρειών-μελών του ΚΝΕ από ισάριθμες τάξεις δημοτικών σχολείων σε όλη την Κύπρο
ΚΕΒΕ: Χαιρετίζει την πρόθεση εισαγωγής των μετοχών της Eurobank Α.Ε. στο ΧΑΚ
Κάνει... παιχνίδι ο Budzinski-Παραχωρεί γη και κλειστό χώρο για τις ανάγκες της ΑΕΛ ο νέος μέτοχος
CBN Young Dragon Awards: Ξεκινά στις 3 Ιουλίου το open call για την υποβολή υποψηφιοτήτων-Όλες οι πληροφορίες