Powered by

Λιμάνι Λεμεσού: Έκκληση για δεύτερες σκέψεις όσον αφορά τις ταρίφες

Αναστάτωση στην αγορά αναμένεται ότι θα επιφέρει η πρόθεση των διαχειριστών του λιμανιού της Λεμεσού για αυξήσεις στις ταρίφες, στη βάση του Δείκτη Τιμών Παραγωγού της Eurostat, με τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών, Σταύρο Μιχαήλ, να καλεί τις τρεις εταιρείες σε δεύτερες σκέψεις.

Ο κ. Μιχαήλ κλήθηκε από το ΚΥΠΕ να αναφερθεί στο θέμα που προέκυψε μετά από πρόσφατη επιστολή του ΓΓ του ΚΕΒΕ Μάριου Τσιακκή αλλά και στη σύσκεψη που έγινε την περασμένη Παρασκευή στο Υπουργείο, με τη συμμετοχή των τριών διαχειριστών (DP World Limassol, Eurogate Container Terminal Limassol, P&O Maritime Cyprus) και άλλων εμπλεκομένων, όπως το ΚΕΒΕ, η ΟΕΒ και ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων.

«Η αύξηση η οποία βγαίνει από τη φόρμουλα είναι πολύ μεγάλη, ύψους του 16%, γι’ αυτό κάλεσα αμέσως σύσκεψη στο Υπουργείο μετά από παράκληση του ΚΕΒΕ και της ΟΕΒ, γιατί είναι μια μεγάλη αύξηση σε μια δύσκολη χρονική περίοδο πληθωριστικών πιέσεων και αυτό θα προκαλέσει μια αναστάτωση στην αγορά», είπε ο ΓΔ του Υπουργείου Μεταφορών.

Διαβάστε εδώ: Αυξήσεις στις ταρίφες στο λιμάνι Λεμεσού...πνίγουν τις επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τον κ. Μιχαήλ, η DP World Limassol δήλωσε αποφασισμένη να προχωρήσει στο 100% της αύξησης που δικαιούται στη βάση και της σύμβασης της, δηλαδή ύψους 16%, ενώ οι άλλες δυο εταιρείες θα επανέλθουν, αφού δεν έχουν λάβει συγκεκριμένη απόφαση τα Διοικητικά τους Συμβούλια.

Στη σύσκεψη, πρόσθεσε ο Σταύρος Μιχαήλ,  «τόσο εμείς όσο και οι οργανώσεις προσπαθήσαμε να πείσουμε τις εταιρείες να σκεφτούν πολύ σοβαρά τα οικονομικά προβλήματα, τα οποία θα δημιουργηθούν, ζητούμε να σκεφτούν τις αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία και να μην βάλουν αυξήσεις ή τουλάχιστον αυτές να είναι σε λογικά πλαίσια».

Επιπρόσθετα, συνέχισε, συμφωνήθηκε όπως εξεταστεί η φόρμουλα με την οποία υπολογίζονται οι αυξήσεις, υποδεικνύοντας ότι το ΚΕΒΕ έχει εκφράσει αντίθετη άποψη για τον τρόπο που γίνεται ο υπολογισμός αυτός.

«Αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να συναινέσουν και οι τρεις εταιρείες, για να δούμε αν μπορεί να αλλάξει αυτό που υπάρχει στη σύμβαση και να γίνει, κατά την άποψη μας, πιο ορθολογιστικό», συμπλήρωσε.

Οι εταιρείες, σύμφωνα με τον ΓΔ του Υπουργείου Μεταφορών, θα ενημερώσουν εντός ημερών για τις τελικές τους αποφάσεις και αναμένεται να συγκληθεί εκ νέου σύσκεψη στο Υπουργείο « για να δούμε πώς θα το χειριστούμε με την υφιστάμενη σύμβαση και να προσπαθήσουμε να κάνουμε αλλαγές, την επόμενη φορά, στη φόρμουλα υπολογισμού».

Την ίδια ώρα, εξέφρασε την ελπίδα ότι, μετά από τις απόψεις που ακούστηκαν, θα γίνουν δεύτερες σκέψεις από τις εταιρείες, ενώ σε περίπτωση που επιβληθούν τέτοιου μεγέθους αυξήσεις, ο Σταύρος Μιχαήλ σημείωσε πως «θα πρέπει να προετοιμαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι, ναυτικοί πράκτορες, εμπορευόμενοι κ.λπ., για το πώς θα χειριστούν το θέμα».
 

Δειτε Επισης

Μικρή άνοδος την Παρασκευή στο ΧΑΚ
Eurobank A.E.: Ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης για εξαγορά Ελληνικής, προχωρά στο squeeze out
Συρρίκνωση του δημοσιονομικού ελλείμματος-Περιορίστηκε στα €6 εκατ. το δ'΄τρίμηνο του 2024
Από διαφορετικές αφετηρίες για την ΑΤΑ-«Ο θεσμός είναι αναχρονιστικός και χρήζει βελτίωσης ή αντικατάστασης»
J+A Philippou architects-engineers: Το αρχιτεκτονικό γραφείο πίσω από το ιδιόκτητο γήπεδο του ΑΠΟΕΛ
Μισθολογικές αυξήσεις και βελτίωση ωφελημάτων διεκδικούν οι ωρομίσθιοι-Το μήνυμα προς την Κυβέρνηση
Έφεραν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κινδυνεύουν να τους μείνουν-Ανάστατοι και ξεκρέμαστοι οι εισαγωγείς
Υλοποιούνται με επικαιροποιημένους στόχους μέτρα για πράσινη κινητικότητα-Η διαβεβαίωση του Υπουργείου Μεταφορών
Περιμένουν έγκριση από την Apple για το e-kalathi… Τι ζήτησε η αμερικανική εταιρεία για να συνάδει με το iOS
Οι κατώτατοι μισθοί στην Ε.Ε.-Σε ποια θέση βρίσκεται η Κύπρος