Powered by

To Οne Stop Shop διασφαλίζει την ομαλή τροφοδοσία

«Τέλεια Καταιγίδα» χαρακτήρισε ο διευθυντής αγορών της MCC BEST VALUE LTD, Στέλιος Νικολάου τους εξωγενείς παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά την εφοδιαστική αλυσίδα και την ομαλή λειτουργία των επισιτιστικών υπηρεσιών. Μιλώντας στο 3ο Food and Beverage, HORECA Business Conference, ο κ. Νικολάου επισήμανε πως λόγω της πανδημίας τα τελευταία δύο χρόνια ο τομέας της εστίασης βρέθηκε αντιμέτωπος με σημαντικές προκλήσεις λόγω των μεγάλων περιόδων lockdowns, η τουριστική βιομηχανία επηρεάστηκε σημαντικά, ενώ το σταδιακό άνοιγμα των αγορών με περιοριστικά μέτρα περιόρισε και την ζήτηση.

Αναφερόμενος στους παράγοντες που επηρεάζουν την εφοδιαστική αλυσίδα το τελευταίο χρονικό διάστημα, ο κ. Νικολάου σημείωσε πως λόγω της κλιματικής αλλαγής τα ακραία καιρικά φαινόμενα εντείνονται με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ζήτηση για φυσικό αέριο για θέρμανση όπως και την παραγωγή πρώτων υλών. Η μείωση παραγωγής πρώτων υλών οδήγησε στη μείωση παραγωγής προϊόντων και στη σημαντική αύξηση στην τιμή τους.

Ο συνδυασμός των πιο πάνω, σημείωσε ο κ. Νικολάου, προκάλεσε μια παγκόσμια αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Μετά το πρώτο lockdown και την επιστροφή στην κανονικότητα παρατηρήθηκε αυξημένη ζήτηση από πλευράς καταναλωτών με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται η παραγωγή προϊόντων από τη βιομηχανία, ενώ δημιουργήθηκε σημαντική πίεση στις μεταφορές και ασφυξία στα λιμάνια. Το πρόβλημα οξύνθηκε περαιτέρω, όπως είπε, από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις λόγω καιρικών συνθηκών, η διακοπή λειτουργίας λιμανιών στην Ασία λόγω πανδημίας και από την έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων.

Οι επόμενες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα όπως και η αύξηση του ενεργειακού κόστους, πρόσθεσε, δημιούργησαν συνθήκες επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας και διατήρησης του πληθωρισμού σε υψηλά επίπεδα.

Ο κ. Νικολάου τόνισε πως ο τομέας της εστίασης έχει συγκεκριμένες βασικές ανάγκες ως προς την τροφοδοσία προϊόντων και υπηρεσιών για βέλτιστη λειτουργία των επιχειρήσεων τους. Βασικότατο στοιχείο, όπως είπε, η άριστη ποιότητα της πρώτης ύλης και το τελικό προϊόν που καταλήγει στον πελάτη. Βασική προϋπόθεση αποτελεί και η σταθερή τροφοδοσία προϊόντων με τις ελάχιστες δυνατές ελλείψεις και η συχνότητα παραγγελιών ώστε να υπάρχει βέλτιστη διαχείριση των αποθεμάτων.

One Stop Shop

Το μοντέλο χονδρικής πώλησης (Cash&Carry), όπως είπε, αποτελεί ένα πολύ διαδεδομένο τρόπο τροφοδοσίας που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες για την τροφοδοσία τους. Αναφερόμενος στα κύρια χαρακτηριστικά του στάθηκε στο γεγονός ότι η τροφοδοσία γίνεται μέσω ενός καταστήματος όπου ο επαγγελματίας μπορεί να επισκεφθεί και να βρει προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, να βρει προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές χωρίς περιορισμό ποσοτήτων. Το εν λόγω μοντέλο, είπε, χαρακτηρίζεται και ως One Stop Shop όπου ο επαγγελματίας μπορεί να απλοποιήσει τις διαδικασίες τροφοδοσίας της επιχείρησής του, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.

Η METRO ΑΕΒΕ ήταν η πρώτη που λάνσαρε το εν λόγω μοντέλο στην ελληνική αγορά, ανέφερε ο κ. Νικολάου για να προσθέσει πως η BEST VALUE MC LTD στην Κύπρο αποτελεί θυγατρική της METRO και έχει δημιουργήσει το πρώτο κατάστημα χονδρικής για επαγγελματίες το 2020.

Ο κ. Νικολάου σημείωσε τα πλεονεκτήματα του μοντέλου χονδρικής για επαγγελματίες, τονίζοντας πως υπάρχει πλήρης έλεγχος της συχνότητας αγορών από τον επαγγελματία, υπάρχει βέλτιστη διαχείριση αποθεμάτων βάσει των αναγκών της επιχείρησης, μείωση γραφειοκρατίας επιμέρους διαδικασιών εφοδιαστικής αλυσίδας και διασφαλίζεται η ομαλή τροφοδοσία με εναλλακτικά προϊόντα σε περίπτωση ελλείψεων.

Δειτε Επισης

Minthis Resort: Πασχαλινή πολυτέλεια σε έναν παράδεισο εκλεπτυσμένης απόλαυσης
Κώστας Κουμής: Επιβεβαιώνεται η μεγάλη συνεισφορά του αθλητικού τουρισμού στην τουριστική οικονομία
Στο 50% οι πληρότητες στα ξενοδοχεία το Πάσχα-Ετοιμάζονται για δύσκολη χρονιά οι ξενοδόχοι
WIZZ Experiences: Νέα πρόσθετη υπηρεσία για τους επιβάτες της Wizz Air
Στα €1,4 δισ. οι δαπάνες για ταξίδια Κυπρίων στο εξωτερικό το 2022
Ψηφίζουν εξωτερικό για τις πασχαλινές διακοπές τους οι Κύπριοι-Για 48ωρα οι κρατήσεις στο εσωτερικό
Ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο η Πορτογαλία
ΕΤΑΠ Λευκωσίας: Διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο GreenHost Project
Απογειώθηκαν τα ταξίδια των Κυπρίων-Πού αποδίδεται η αύξηση και οι δημοφιλέστεροι προορισμοί
Λαμπερό reopening για το The Retail Village στο Nammos Limassol του Parklane Resort & Spa (pics)