Powered by

Πλησιάζει η ώρα του ιπτάμενου ΙΧ;

Μπορεί κάποτε τα ιπτάμενα αυτοκίνητα να ήταν υλικό για ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως όλα δείχνουν όμως, στο άμεσο μέλλον θα γίνουν πραγματικότητα.

Η ιαπωνική κυβέρνηση για παράδειγμα έχει θέσει στόχο να πραγματοποιήσει μια πτήση με επιβάτες έως το 2025, ενώ συνολικά όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν σιγά σιγά στη συγκεκριμένη αγορά.

Σύμφωνα με έρευνα της Fortune Business Insights για την παγκόσμια αγορά των ιπτάμενων αυτοκινήτων και επανδρωμένων drones, μέχρι το 2030, το 60% του πληθυσμού παγκοσμίως θα μεταναστεύσει στις πόλεις, γεγονός που μπορεί να ασκήσει τεράστια πίεση στις αστικές μεταφορές.

Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για αστικές εναέριες μετακινήσεις μικρών αποστάσεων θα αυξηθεί σημαντικά. Επίσης, η αυξανόμενη ζήτηση για supercars χαμηλών εκπομπών ρύπων αναμένεται να "εκτοξεύσει" την αγορά, η οποία το 2021 διαμορφώθηκε στα 55 εκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley, η αγορά αναμένεται να αγγίξει τα 320 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030.

Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αποτελούν "στοίχημα" για αρκετούς επενδυτές. Ο Larry Page, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, της μητρικής εταιρείας της Google, ήταν από τους πρώτους που αναγνώρισαν τις δυνατότητές τους, χρηματοδοτώντας τρεις εταιρείες: την Zee Aero, την Opener και την Kitty Hawk. Ο Sebastian Thrun, ιδρυτής της self-driving ομάδας της Google έγινε CEO της startup Kitty Hawk.

Η πανδημία του COVID-19 είχε ισχυρό αντίκτυπο στην παγκόσμια αγορά λόγω των μέτρων περιορισμού που επιβλήθηκαν. Φυσικά σ' αυτό το πλαίσιο και ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας και γενικά των μεταφορών δέχτηκαν ένα πολύ μεγάλο πλήγμα καθώς η διακοπή διασυνοριακών συναλλαγών έβαλε στον "πάγο" πολλές παραγγελίες.

Την ίδια στιγμή, η νέα εργασιακή κουλτούρα του remote working, της  απομακρυσμένης εργασίας, επίσης μειώνει τη χρήση αυτοκινήτων και γενικά μέσων μεταφοράς.

Παρά τις παραπάνω δυσκολίες όμως το επόμενο διάστημα αναμένεται να διαμορφωθεί από σημαντικούς παράγοντες όπως η άνοδος της αστικοποίησης, το δημογραφικό πρόβλημα σε πολλές χώρες, την αυξανόμενη ανάγκη για ασφαλή οδήγηση και την κατακόρυφη αύξηση ζήτησης "πράσινων” οχημάτων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών, όλοι αυτοί οι παράγοντες θα επιταχύνουν την ανάπτυξη της αγοράς των ιπτάμενων αυτοκινήτων.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, με βάση τον τύπο του προϊόντος, η αγορά χωρίζεται σε ιπτάμενα αυτοκίνητα και επιβατικά drones. Στο άμεσο μέλλον τα επιβατικά drones ή αλλιώς τα επιβατικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV - Unmanned Aerial Vehicles) αναμένεται να κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Τα επιβατικά drones με τη σειρά τους χωρίζονται σε στρατιωτικά, εμπορικά και πολιτικά. Για την ώρα, ο στρατιωτικός κλάδος έχει τη μεγαλύτερη απήχηση.

Γεωγραφικά, η αγορά "ανθίζει" σε ΗΠΑ, Ευρώπη (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Σκανδιναβία), Ασία - Ειρηνικό (Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία, Αυστραλία, Νοτιοανατολική Ασία), Λατινική Αμερική (Βραζιλία, Μεξικό), Μέση Ανατολή και Αφρική (Νότια Αφρική, Μπαχρέιν, Κουβέιτ, Ομάν, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Στις ΗΠΑ το μέγεθος της αγοράς έφτασε φέτος τα 27,63 εκατομμύρια δολάρια. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν τέτοιου είδους οχήματα όπως η Joby Aviation, η Boeing και η Workhorse αναμένεται να τονώσουν την ανάπτυξη της αγοράς στην περιοχή. Μάλιστα, τα προσεχή χρόνια ο Καναδάς και το Μεξικό είναι πολύ πιθανό να αρχίσουν να χρησιμοποιούν ιπτάμενα αυτοκίνητα, ενώ και το αμερικάνικο Υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζεται να εγκρίνει αυτή την τεχνολογία από συμβατικούς εμπορικούς αερομεταφορείς.

Οι αμερικανικές εταιρείες (που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% της αγοράς) είναι οι πιο δραστήριες στην ανάπτυξη ιπτάμενων αυτοκινήτων, ενώ ακολουθούν οι κινεζικές εταιρείες.

Σύμφωνα με την έκθεση, η AeroMobil Company κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ιπτάμενων αυτοκινήτων. Η εταιρεία εστιάζει στην παραγωγή πρωτοτύπων ιπτάμενων αυτοκινήτων νέας γενιάς, ενώ κυκλοφόρησε πρόσφατα την τελευταία έκδοση του AeroMobil, η οποία αναμένεται το 2023.

Στους μεγαλύτερους κατασκευαστές ιπτάμενων αυτοκινήτων παγκοσμίως ανήκουν οι:

AeroMobil (Σλοβακία)

Boeing (Ιλινόι, ΗΠΑ)

Joby Aviation (Καλιφόρνια, ΗΠΑ)

Airbus (Λάιντεν, Ολλανδία)

PAL-V International B.V. (Ολλανδία)

Samson Motorworks (Όρεγκον, ΗΠΑ)

Cartivator (Τόκιο, Ιαπωνία)

Uber Technologies (Καλιφόρνια, ΗΠΑ)

Urban Aeronautics (Yavne, Ισραήλ)

Volcopter GmbH (Bruchsal, Γερμανία)

Moller International (Καλιφόρνια, ΗΠΑ)

 

Πηγή: Capital.gr

Δειτε Επισης

Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ