Powered by

Χάος στα κινεζικά λιμάνια: Σε υψηλό 13 ετών οι ναύλοι για μεταφορά χύδην φορτίων

Το «μποτιλιάρισμα» στα κινεζικά λιμάνια –κάποια εκ των οποίων έκλεισαν λόγω πανδημίας- έχει ως αποτέλεσμα να παραμένουν σε υψηλότατα επίπεδα οι ναύλοι των φορτηγών πλοίων και των containerships.

Περί τα 230 φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην συνολικής χωρητικότητας 15,7 εκατομμυρίων τόνων dw βρίσκονται συνωστισμένα στα αγκυροβόλια βασικών λιμανιών της βόρειας Κίνας περιμένοντας της σειρά τους ή την αλλαγή δρομολογίου.

Η αυξανόμενη συμφόρηση έχει ως αποτέλεσμα οι ναύλοι για μεταφορά χύδην φορτίων, μεταφοράς άνθρακα, σιτηρών και ορυκτών να βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 13 ετών. Ο μεγαλύτερος χρόνος αναμονής είναι 27 ημέρες.

Λόγω των καθυστερήσεων στα κινεζικά λιμάνια δυσκολεύει η διαχείριση εμπορευματικών όγκων – ρεκόρ  σιτηρών και βιομηχανικών υλικών. Αναλυτές εκτιμούν ότι ο φορτηγός στόλος μπορεί να ξαναζήσει τις χρυσές εποχές της περιόδου  2002-2008.

Οι ναύλοι για τα Panamax για ταξίδια από την Ευρώπη στην Ασία είναι κοντά στα 50.000 δολάρια ημερησίως σύμφωνα με το Baltic Exchange.

Τον τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Ningbo αυτήν την εβδομάδα – το τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο-που είδε τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναδρομολογούνται για να αποφύγουν τη συμφόρηση.

Άλλα 239 φορτηγά χύδην φορτίου 17,2 εκατ. τόνους  dw έχουν αγκυροβολήσει στο Ningbo και στη  Σαγκάη, και προστίθονται στα  94 πλοία μεταφοράς  εμπορευματοκιβώτια  που περιμένουν εκεί για να φορτώσουν.

Οι καθυστερήσεις στο Ningbo παρακολουθούνται στενά.

Η κατάσταση θυμίζει την πρόσφατη κρίση της Yantian, όταν η επίπτωση μερικών μολυσμένων εργαζομένων στο λιμάνι στο Guangdong παρέλυσε ολόκληρο τον τερματικό σταθμό για περισσότερο από έναν μήνα. Οι αναλυτές ανησυχούν ότι το κλείσιμο του τερματικού σταθμού Ningbo και οι πιθανές συνέπειες μπορεί να προκαλέσουν επιδείνωση της χαοτικής κατάστασης στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

Τα δεδομένα παρακολούθησης των πλοίων της Lloyd’s List Intelligence δείχνουν περισσότερα από 140 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική χωρητικότητα σχεδόν 750.000 teu, να συσσωρεύονται κοντά στα λιμάνια της Σαγκάης και του Νίνγκμπο. Σε συνδυασμό με άλλα 233.000 teu στο αγκυροβόλιο στο Δέλτα του ποταμού Περλ, αντιπροσωπεύουν το 4% της παγκόσμιας ικανότητας αποστολής κιβωτίων σε δύο μόνο αγκυροβόλια.

 

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Κοντά στο να ξεπεράσει ένα σημαντικό εμπόδιο και σε τροχιά ένταξης στη ζώνη του ευρώ η Βουλγαρία
Το στοίχημα των $10 δισ. στο deal Chevron–Hess και η «τρικλοποδιά» της Exxon
Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη κατά της κυβέρνησης Τραμπ για την απαγόρευση εγγραφής ξένων φοιτητών το Χάρβαρντ
ΕΚΤ: Η επιβράδυνση στους μισθούς στηρίζει τις προβλέψεις για νέα μείωση στα επιτόκια
Σε νέο ιστορικό υψηλό το bitcoin-Άγγιξε τα 112.000 δολάρια
Έκθεση HSBC: Οι αμερικανικές εταιρείες πλήττονται περισσότερο από τους δασμούς Τραμπ
Ιαπωνία: Σε υψηλό 28 μηνών ο δομικός πληθωρισμός
Γαλλία: Απροσδόκητη μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάιο
Με ρυθμό διπλάσιο από τον αναμενόμενο η ανάπτυξη της Γερμανίας το πρώτο τρίμηνο
Νέες απειλές Τραμπ κατά Ε.Ε.-Μειώστε τους δασμούς αλλιώς θα αντιμετωπίσετε νέους