Powered by

Πώς ο Buffett πόνταρε στο σωστό "άλογο" στην Κίνα

Ο Warren Buffett ποντάρει σωστά σε πολλές επενδυτικές του κινήσεις, με την υπομονετική και στοχευμένη στρατηγική της "αγοράς και αναμονής". Κι αυτό γίνεται φανερό ξανά με αφορμή τα ηλεκτρικά οχήματα. Για τους επενδυτές οι οποίοι ρίχνουν ποταμούς χρήματος στην τεχνολογία, θα ήταν σοφό να εξετάσουν το πώς προβλέπει το μέλλον του κλάδου ο "Προφήτης της Ομάχα".

Η αξία της συμμετοχής της Berkshire Hathaway στην BYD, έναν από τους παλαιότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων και μπαταριών αυτοκινήτων στην Κίνα, έχει εκτοξευθεί φέτος: η τιμή της μετοχής της BYD έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 30%. Ο Buffett υποστηρίζει την BYD εδώ και πάνω από μια δεκαετία, κατέχοντας περίπου το 22% στην εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία, η οποία έχει πλέον κεφαλαιοποίηση άνω των 915,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων Χονγκ Κονγκ (117,6 δισ. δολ.).

Το ποσό αυτό είναι κατά τι μεγαλύτερο εκείνου της αγαπημένης των επενδυτών Nio, της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας νέας γενιάς η οποία έχει εισαχθεί στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Σε τι διαφέρει λοιπόν από το υπόλοιπο σύμπαν των ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο συνεχίζει να αναδύεται παγκόσμια;

Η τομή της BYD

Η BYD είναι κάτι περισσότερο από ακόμη μία startup η οποία προσπαθεί να ανταγωνιστεί την Tesla. Πλησιάζει στην απόκτηση μιας επιτυχημένης τεχνολογίας για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων - τον πυρήνα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% της τιμής του και είναι ζωτικής σημασίας για την ευρεία υιοθέτηση του από τον γενικό πληθυσμό. Κι αυτό το στοιχείο είναι που "τελειοποιεί" η κεφαλαιακή παρουσία της Berkshire.

Ο βετεράνος συνεταίρος του Buffett, Charlie Munger, είχε εντοπίσει τη μεγαλοφυΐα του Wang Chuanfu, του χημικού και ερευνητή πίσω από την BYD, οδηγώντας την Berkshire να αποκτήσει μερίδιο 10% έναντι περίπου 230 εκατ. δολ. στην εταιρεία το 2008. Σε θέμα που φιλοξενείτο και στο εξώφυλλο του περιοδικού Fortune το 2009, ο Munger περιέγραφε τον Wang ως "συνδυασμό Thomas Edison και Jack Welch [της General Electric] - κάτι σαν τον Edison στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων και σαν τον Welch στο να πράττει αυτό που πρέπει να γίνει. Δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο".

Αυτή η τοποθέτηση αποδείχθηκε αρκετά προφητική. Ο Wang καταλαβαίνει τις μπαταρίες: η σωστή χημεία θα καθορίσει το πόσο καλά θα μπορούσαν να τα πάνε τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτούς τους απίστευτης δυναμικής παράγοντες κίνησης.

Ο ίδιος έχει δώσει στην εταιρεία του ένα πλεονέκτημα και προβάδισμα, την ώρα που ο υπόλοιπος τομέας "σκοντάφτει" σε ανακλήσεις και αναφλέξεις μπαταριών. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BYD είναι αισθητικά "ατσούμπαλα" και δεν φέρουν την τεχνολογικά "στυλάτη εικόνα" των αυτοκινήτων νέας γενιάς, όπως εκείνα της Nio ή το Model X της Tesla, με τις πόρτες που θυμίζουν φτερά γερακιού. Έχουν όμως τη σωστή τιμή και μια ασφαλή τεχνολογία μπαταρίας. Είναι έτσι σήμερα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, πωλώντας περισσότερα αυτοκίνητα από τους ανταγωνιστές της στην ηπειρωτική χώρα.

Η BYD έχει διπλασιάσει την παραγωγή προσιτών μπαταριών - και έχει ποντάρει στην τεχνολογία της για την επίτευξη αυτού του στόχου. Στα ετήσια αποτελέσματα της για το 2020, η εταιρεία δήλωσε ότι θα σταματήσει τα σχέδια για υιοθέτηση μπαταριών νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου, επάνω στις οποίες έχουν στηρίξει τα σχέδιά τους οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων και μπαταριών. Αντ' αυτών, η BYD έστρεψε όλη την προσοχή της στο λεγόμενο φωσφορικό σίδηρο λιθίου ή LFP για την μπαταρία της που είναι γνωστή ως Blade, η οποία κυκλοφόρησε στις αρχές του περασμένου έτους.

Παράγοντας που αλλάζει το παιχνίδι

Η εστίαση του Wang στις LFP αποδεικνύεται παράγοντας ο οποίος μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι. Είναι φθηνότερες και πιο εύχρηστες. Η χημική τους σύσταση είναι πολύ πιο σταθερή από τον ανερχόμενο τύπο NCM, ο οποίος υπόσχεται να οδηγεί τα αυτοκίνητα εκατοντάδες χιλιόμετρα πιο μακριά, χωρίς ωστόσο να είναι ιδιαίτερα ασφαλής. Την ίδια στιγμή, η επίπεδη μπαταρία Blade καταλαμβάνει λιγότερο χώρο και μειώνει το βάρος του αυτοκινήτου, έτερο σημαντικό πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Η BYD έχει καταφέρει να μειώσει το κόστος κατά σχεδόν 30% και να μειώσει τον αριθμό των ανταλλακτικών, αυξάνοντας παράλληλα την αποδοτικότητα.

Η BYD καταλαμβάνει σχεδόν το 15% της αγοράς μπαταριών στην Κίνα, πίσω από την Contemporary Amperex Technology. Σε παγκόσμιο επίπεδο, θα μπορούσε να βρεθεί με μερίδιο 3% στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2025, σύμφωνα με εκτίμηση των αναλυτών της Goldman Sachs. Οι παραδόσεις μπαταριών της BYD - για τα δικά της αυτοκίνητα και τις εξωτερικές πωλήσεις - θα μπορούσαν να φτάσουν το 30% της κατανάλωσης του συνόλου του κλάδου, προσθέτει η Goldman.

Ο δρόμος προς το μέλλον

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνειδητοποιούν επίσης ότι αυτός είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. Ή τουλάχιστον, έως ότου μπορούν να παραχθούν εμπορικά άλλες εναλλακτικές που δεν θα οδηγούν σε συχνές αναφλέξεις μπαταριών. Η Tesla δοκιμάζει την μπαταρία Blade της BYD για το μοντέλο Y της, σύμφωνα με αναφορές σε κινεζικά μέσα ενημέρωσης. Εταιρείες όπως η Volkswagen, από την πλευρά τους, θέλουν να φτιάξουν τις δικές τους μπαταρίες αυτού του είδους. Ακόμη και για μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, αυτό είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, το οποίο είναι απίθανο να αποφέρει αποτελέσματα σε σύντομο χρόνο.

Η αναγνώριση της εμπειρίας του Wang από την Berkshire και η αξία της "χημείας" της μπαταρίας της (πολύ περισσότερο από το υπόλοιπο αυτοκίνητο) αποδείχθηκε μια νίκη - προς το παρόν. Εάν ο Wang και η εταιρεία του μπορέσουν να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό με την εξελισσόμενη τεχνολογία τους για τα ηλεκτρικά οχήματα, η BYD θα μπορούσε να είναι ένα μοντέλο το οποίο οι επενδυτές θα οφείλουν να παρακολουθούν.

Αυτό - περισσότερο από τα συναρπαστικά αλλά μακρόπνοα σχέδια ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών - είναι το είδος του ρεαλισμού που τράβηξε την προσοχή του Buffett.

Πηγή: Capital.gr

Δειτε Επισης

Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ