Τράπεζα Κύπρου: Εργοδότης υψηλών αποδόσεων

Οι σύγχρονες επιχειρήσεις προσδοκούν να ικανοποιούν τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της κοινωνίας ώστε να εξασφαλίζεται βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ευημερία. Έτσι, όλο και συχνότερα, εντάσσουν στις πολιτικές τους την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης, μια μορφή αναπτυξιακής πολιτικής, βασιζόμενη στην παραδοχή ότι η ανάπτυξη πρέπει να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την ευημερία των επόμενων γενεών.

Η πανδημία αύξησε σημαντικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα το ενδιαφέρον για τα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς μια υγειονομική κρίση αναπόφευκτα απειλεί την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων, τις θέσεις εργασίας και κρίνει τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων έναντι της κοινωνίας, των ανθρώπων τους και του περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιούνται.

Σε κάθε επόμενη κίνησή της, η Τράπεζα Κύπρου αντιμετωπίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη ως μια ευκαιρία για να βελτιώσει και να αναβαθμίσει την εταιρική της συμπεριφορά και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις, όπως την αναπάντεχη υγειονομική κρίση της πανδημίας.

 

Oι καλύτεροι πρεσβευτές
Όπως καταγράφει η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Τράπεζας Κύπρου για το 2020, στη βάση του GRI Standards, «οι εργαζόμενοι αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές για την Τράπεζα και καθορίζουν την αντίληψη κοινού. Αποτελούν βασικό παράγοντα για την επίτευξη του Στρατηγικού Σχεδίου και των στόχων της. Έχουν εξουσιοδοτηθεί, κατά πρώτο και κύριο λόγο, να κάνουν το σωστό για τους πελάτες, την κοινωνία, τους μετόχους και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη».

Οι άνευ προηγουμένου αλλαγές του 2020 επιτάχυναν την υιοθέτηση εναλλακτικών μεθόδων εκπαίδευσης, όπως ζωντανά διαδικτυακά μαθήματα, μαθήματα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (e-learning) και διαδικτυακά σεμινάρια (webinars). Παραδόθηκαν εσωτερικά ζωντανά διαδικτυακά προγράμματα μέσω τηλεδιασκέψεων για θέματα όπως (δεξιότητες διαχείρισης, εκπαίδευση συστημάτων, συμμόρφωση) και τα σεμινάρια μετατράπηκαν σε προγράμματα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (π.χ. bancassurance για 1.542 συμμετέχοντες).

Επίσης, η ηλεκτρονική εκπαίδευση τέθηκε υψηλά στις προτεραιότητες της Τράπεζας Κύπρου και σημειώθηκε μια αναλογική αύξηση του αριθμού των επιλογών ηλεκτρονικής εκπαίδευσης που ήταν διαθέσιμες κατά τη διάρκεια του έτους και αύξηση στις παρακολουθήσεις τοπικών και διεθνών διαδικτυακών συνεδρίων.Το 2020, μια διαφορετική χρονιά, η Τράπεζα πέτυχε τους στόχους του σχεδίου της για ηλεκτρονική εκπαίδευση. Σύμφωνα με την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης «ολοκληρώθηκαν όλα τα κανονιστικά/υποχρεωτικά προγράμματα κατάρτισης όπως είχαν προγραμματιστεί».

Αξιολογήσεις απόδοσης
Οι υψηλές αποδόσεις και η οικοδόμηση μιας τέτοιας κουλτούρας θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους στρατηγικούς πυλώνες της Τράπεζας, γι’ αυτό και προς αυτή την κατεύθυνση, πραγματοποιήθηκαν αλλαγές στο Πλαίσιο Διαχείρισης της Απόδοσης. Οι αλλαγές περιλάμβαναν την αύξηση του «ανθρώπινου στοιχείου» στις αξιολογήσεις απόδοσης (εξισορρόπηση των Βασικών Δεικτών Απόδοσης (KPI) και των δεξιοτήτων, ώστε ο δείκτης των KPI προς τις δεξιότητες να είναι 60%:40%), την ενίσχυση της Κουλτούρας Κινδύνου και την αναθεώρηση των Πτυχών Επίδοσης.

Μια σημαντική πτυχή που αφορά τις αξιολογήσεις απόδοσης είναι ότι μετά την ολοκλήρωσή τους, πραγματοποιείται Έλεγχος Ποιότητας Αξιολόγησης Απόδοσης για την εκτίμηση της ποιότητάς τους. Η εκπόνηση ενός προσωπικού σχεδίου ανάπτυξης έγινε υποχρεωτική και αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης της απόδοσης.

Οι αξιολογήσεις απόδοσης για το 2019 που ολοκληρώθηκαν το 2020, κατέδειξαν ότι:

  • Το 95,6% των γυναικών ολοκλήρωσαν την αξιολόγηση της απόδοσής τους (1.831 από 1.915 γυναίκες)
  • Το 92,4% των ανδρών ολοκλήρωσαν την αξιολόγηση της απόδοσής τους (1.163 στους 1.259 άνδρες).

Η αναγνώριση της προσφοράς κάθε εργαζόμενου σε έναν οργανισμό συμβάλλει καθοριστικά στην καλλιέργεια ενός δεσμευμένου και αποδοτικού ανθρώπινου δυναμικού. Η Τράπεζα Κύπρου αναγνωρίζει και επιβραβεύει συμπεριφορές και επιτεύγματα του προσωπικού της. Για παράδειγμα, το «Extra Mile» που παρουσιάστηκε το 2018, επιβραβεύει τις εξαιρετικές συμπεριφορές των εργαζομένων στις κατηγορίες της Αλλαγής και Καινοτομίας, της Εξαιρετικής Συνεισφοράς, του  Ομαδικού Πνεύματος, της Πελατοκεντρικότητας και των Αξιών. Μόνο το 2020 αναγνωρίστηκαν 800 εργαζόμενοι για την υποδειγματική τους συμπεριφορά.

Σε κάθε επόμενή της κίνηση η Τράπεζα έχει στρατηγική και στόχους για το ανθρώπινο κεφάλαιό της. Δεν είναι τυχαίο που θεωρείται εργοδότης υψηλών αποδόσεων!

Δειτε Επισης

Νάγκελ: Η ΕΚΤ δεν πρέπει να μειώσει τα επιτόκια πολύ γρήγορα
Παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης για επανασύσταση του συνεργατισμού-«Ωρίμασαν οι συνθήκες»
Μηχανές ΑΤΜ της«Astrobank» σε Λιοπέτρι, Αυγόρου και Άχνα έξω από τα κτήρια των Κοινοτικών Συμβουλίων
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Α. Παπαθωμάς: Πόσα μπήκαν στο ταμείο από τις μετοχές της Τρ. Κύπρου και το ύψος των συνολικών εισπράξεων
Το ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων που κατέχουν οι εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων