Μπαράζ αγορών πλοίων ξηρού φορτίου από τον ελληνικό εφοπλισμό
08:02 - 28 Ιουνίου 2021
Με "φρενήρη" ρυθμό αλλάζουν χέρια τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς η ναυλαγορά παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα και οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα θετικές.
Παρότι οι περισσότεροι ανέμεναν μία σχετικά ισχυρή αγορά, λίγοι ήταν αυτοί που προέβλεψαν αυτά τα ρεκόρ και αυτήν τη διάρκεια.
Οι αριθμοί της ναυλαγοράς
Τα πακέτα στήριξης - ρεκόρ που δόθηκαν από τις κυβερνήσεις, με οδηγό την Κίνα, για την ενίσχυση των οικονομιών ήταν ο κύριος καταλύτης, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal.
Το αποτέλεσμα ήταν η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου να ανακάμψει σε σχήμα "V" στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, φτάνοντας σε υψηλά πολλών ετών.
Την Παρασκευή (25/6) ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς Baltic Dry Index έκλεισε στις 3.255 μονάδες, κερδίζοντας 1,2% στην εβδομάδα. Στις 25 Ιουνίου 2020 η τιμή του διαμορφωνόταν στις 1.738 μονάδες.
Τα μεγάλα πλοία της αγοράς, capesizes, κερδίζουν κατά μέσο όρο 33.069 δολάρια την ημέρα, ενώ αρκετά υψηλά είναι τα κέρδη και για τα μικρότερα panamaxes (32.774 ημερησίως).
Οι τελευταίες αγορές των Ελλήνων
Σε αυτό το περιβάλλον, οι πλοιοκτήτες έχουν βγει στις αγορές, "διψασμένοι" για νέο τονάζ και τα περισσότερα "κλεισμένα" deals αφορούν εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Με βάση τα στοιχεία της Allied Shipbroking (μέχρι 20 Ιουνίου), οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει 133 bulk carriers από την αρχή του έτους, ξοδεύοντας πάνω από 2 δισ. δολάρια, ποσό που είναι και το μεγαλύτερο που έχει διοχετευτεί φέτος στον κλάδο.
"Παρά την πρόσφατη άνοδο στις τιμές των second hand πλοίων, αναμένουμε έντονο ενδιαφέρον κι ακόμη περισσότερες συμφωνίες μέσα στο καλοκαίρι" σημειώνουν οι αναλυτές της Allied.
Στο δια ταύτα, σύμφωνα με τη Seasure Shipbroking, η NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα αγόρασε το capesize "Lowlands Tenacity", χωρητικότητας 179.900 dwt και κατασκευής 2011 (στις Φιλιππίνες), έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για τίμημα που συμπίπτει με τα επίπεδα της αγοράς για ένα cape δεκαετίας.
Παράλληλα, δύο ναυλομεσιτικά reports καταγράφουν τη Seanergy Maritime του Σταμάτη Τσαντάνη ως την αγοράστρια του capesize "Ocean Clarion", χωρητικότητας 176.952 dwt και κατασκευής 2009 (στην Ιαπωνία). Η ναυτιλιακή φέρεται να δαπάνησε 24 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία παρουσιάζεται ιδιαίτερα δραστήρια τους τελευταίους μήνες, μεγεθύνοντας το στόλο της, ο οποίος αποτελείται αμιγώς από πλοία τύπου capesize.
Στα "χέρια" της Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, φέρεται, σύμφωνα με την Banchero Costa, να κατέληξε το kamsarmax "Cecilia B", χωρητικότητας 82.017 και κατασκευής 2012 (στην Ιαπωνία), έναντι 23,5 εκατ. δολαρίων.
Ο ανταγωνισμός, όπως λένε οι αναλυτές της ναυλομεσιτικής, ήταν ιδιαίτερα σκληρός για ένα πλοίο, το οποίο σημειωτέον είναι εξοπλισμένο με scrubbers.
H Safe Bulkers βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, ανακοινώνοντας αρκετά νέα deals εσχάτως, με έμφαση, μεταξύ άλλων, σε μεταχειρισμένο τονάζ ιαπωνικής κατασκευής.
Το επενδυτικό "κρεσέντο" στην αγορά των bulk carriers συνεχίζει η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Μετά την αγορά 16 πλοίων που ανακοινώθηκε μέσα στο μήνα η ναυτιλιακή εμφανίζεται τώρα από δύο ναυλομεσιτικούς οίκους ως η νέα ιδιοκτήτρια του handysize "Malen", χωρητικότητας 34.627 dwt και κατασκευής 2011 (στην Κίνα), έναντι 13 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται, τέλος, ότι τουλάχιστον τέσσερα ακόμη μεταχειρισμένα bulk carriers συνδέθηκαν πρόσφατα από ναυλομεσίτες με εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, χωρίς, όμως, να ταυτοποιηθεί το όνομα του αγοραστή.
Πηγή: Capital.gr