Glovo: Το ισπανικό success story στον κλάδο των ταχυμεταφορών
10:45 - 28 Ιουνίου 2021
Ένα πολύ ενδιαφέρον success story έρχεται από την Ισπανία. Η Glovo, το διαδικτυακό παντοπωλείο, που πλέον έχει μπει ανταγωνιστικά στον κλάδο ταχυμεταφορών παγκοσμίως συγκέντρωσε 530 εκατομμύρια και υπόσχεται ότι «κάνει τα πάντα ένα κλικ μακριά από το σπίτι μας»
Δεν έχουν περάσει πάνω από έξι χρόνια από την ίδρυσή της και η εταιρεία με έδρα τη Βαρκελώνη έχει ήδη καταφέρει να συγκεντρώσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε χρηματοδότηση.
Το αμερικάνικο πρότυπο κατευθείαν στην Ισπανία
Η Glovo αποτελεί έμπνευση δυο νέων Ισπανών, των Oscar Pierre και Sacha Michaud, οι οποίοι επιδίωξαν να φέρουν τις αμερικάνικες τάσεις νωρίτερα στην Ευρώπη και να ζήσουν το ‘American dream’.
Ο Oscar, όσο σπούδαζε στο πανεπιστήμιο Georgia Tech των ΗΠΑ, βίωσε την αναδυόμενη οικονομία κατ ‘απαίτησης (economy on demand), που μόλις είχε αρχίσει να ανθίζει με πρωταγωνιστές την Uber και το Airbnb, και αφουγκράστηκε την ανάγκη για γρήγορές παραδόσεις, τις οποίες δεν μπορούσαν να καλύψουν οι παραδοσιακές υπηρεσίες αποστολής και τα courier. Γρήγορα, το όραμα του για καινοτομία και το επιχειρηματικό του δαιμόνιο τον ώθησαν να πάρει το δρόμο της επιστροφής και τον εξόπλισαν με το όραμα να φέρει πρώτος στην Ισπανία αυτό που αργά ή γρήγορα θα έρθει, τις υπηρεσίες ταχείας μεταφοράς για όλα τα αγαθά. Όταν συνάντησε τον Sacha, έναν έμπειρο επιχειρηματία τεχνολογίας, η ιδέα πήρε σάρκα και οστά και ιδρύθηκε η πλατφόρμα που υπόσχεται να δώσει πρόσβαση σε όλους και στα πάντα. Μόλις σε ηλικία 26 ετών, ο Oscar κατάφερε να μπει στην πολυπόθητη λίστα κάτω των 30 ετών του Forbes.
Το διαδικτυακό παντοπωλείο που είναι ένα κλικ μακριά
Η startup, που ιδρύθηκε στη Βαρκελώνη το 2015, παρέχει υπηρεσίες ταχυμεταφοράς φαγητού, ειδών παντοπωλείου και φαρμακείου και αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες νεοσύστατες επιχειρήσεις της Ισπανίας. Πλέον οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να παραγγείλουν οτιδήποτε με ένα κλικ και να το παραλάβουν στο σπίτι τους εντός μίας ώρας.
Οι παραγγελίες αποστέλλονται αυτόματα, μέσω της εφαρμογής, σε ταχυμεταφορείς, που ονομάζονται “Glovers”, και βρίσκονται σε κοντινή απόσταση. Οι Glovers παραλαμβάνουν και παραδίδουν οποιοδήποτε προϊόν, από είδη παντοπωλείου έως δώρα, μακιγιάζ, ηλεκτρονικά, βιβλία ή λουλούδια. Τα τελευταία τρία χρόνια η Glovo έχει σημειώσει ταχεία ανάπτυξη, ενώ κατάφερε να σταθεί όρθια παρά τα χτυπήματα στην οικονομία του COVID-19. Απασχολεί πλέον περισσότερους από 1.900 άτομα παγκοσμίως και έχει ολοκληρώσει πάνω από 10 εκατομμύρια παραδόσεις από περισσότερους από 21.000 ταχυμεταφορείς σε 75 πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η εταιρεία είναι μία από τις πολλές υπηρεσίες παράδοσης φαγητού που λειτουργούν παγκοσμίως, αλλά έχει συνειδητά επιλέξει να ξεχωρίσει στοχεύοντας αγορές εκτός του ραντάρ των γιγάντων της βιομηχανίας, όπως η βρετανική Deliveroo και το Uber Eats. Από το καλοκαίρι του 2019, το Glovo έχει επεκταθεί σε περισσότερες από 20 διαφορετικές χώρες σε όλο τον κόσμο.
Η επιχείρηση ξεκίνησε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, αλλά γρήγορα εξαπλώθηκε σε κάθε γωνιά του κόσμου. Οι περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται περιλαμβάνουν ενδεικτικά, την Καραϊβική, τη Δομινικανή Δημοκρατία, το Πουέρτο Ρίκο, την Ουρουγουάη, το Περού, την Αργεντινή, το Μαρόκο, την Κένυα, την Αίγυπτο, τη Νιγηρία και την Ακτή Ελεφαντοστού, χώρες της Κεντρικής Αμερικής, την Ονδούρα. Στην Ευρώπη έχει παρουσία σε Κροατία, Γεωργία, Ουκρανία, Σερβία, Ρουμανία, Γαλλία, Πορτογαλία και Ιταλία.
Η αγορά παράδοσης τροφίμων είναι από τις πλέον ανερχόμενες και αναπτύσσεται με αστραπιαία ταχύτητα. Σήμερα αξίζει περίπου 35 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως – και προβλέπεται να φτάσει τα 365 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια δεκαετία.
Η χρηματοδότηση μισού εκατομμυρίου
Η Glovo από νωρίς δεν χρειάστηκε να ανησυχεί για τη χρηματοδότηση των εργασιών της, καθώς υπήρξαν μεγάλοι επενδυτές που αφουγκράστηκαν αμέσως τις δυνατότητες της επιχείρησης. Ένας γύρος χρηματοδότησης το 2019 οδήγησε σε συγκέντρωση 150 εκατομμυρίων δολαρίων, με επικεφαλής το Μουμπαντάλα, ένα κρατικό ταμείο στο Άμπου Ντάμπι.
Στον πιο πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης, στον οποίο πρωταγωνίστησαν οι Lugard Road Capital και Luxor Capital Group, ενώ συμμετείχαν επίσης επενδυτές, όπως οι Delivery Hero, Drake Enterprises και GP Bullhound, η Glovo συγκέντρωσε ακόμη 530 εκατομμύρια δολάρια.
Με το βλέμμα στην q-commerce
Η Glovo δεν μένει σταθερή αλλά επιδιώκει συνεχώς να επεκτείνει τις υπηρεσίες της κερδίζοντας έδαφος και σε άλλους τομείς. Έτσι, τους τελευταίους μήνες, με φόντο τους περιορισμούς της πανδημίας που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό το λιανεμπόριο, έχει πέσει με τα μούτρα στην αρένα του «q-commerce», ένα νέο πεδίο μάχης στον ανταγωνιστικό κλάδο των ταχυμεταφορών, που επιταχύνει θεαματικά τις παραδόσεις. Συγκεκριμένα, η υπηρεσία υπόσχεται παράδοση σε μόλις 30 λεπτά για παραγγελίες προϊόντων από μεγάλα εμπορικά ονόματα και σούπερ μάρκετ. Η εταιρεία συνεργάζεται ενδεικτικά με την Unilever, τη Nestle και τη L’Oreal και με σούπερ μάρκετ, όπως η Walmart και η Carrefour.
Το «q-commerce», επιδιώκει να κερδίσει περισσότερο έδαφος στην αγορά παράδοσης τροφίμων και παντοπωλείων που έχει διογκωθεί κατά την περίοδο της καραντίνας, επεκτείνοντας την υπηρεσία σε αγαθά όπως παιχνίδια, λουλούδια, βιβλία ή “στα πάντα”, όπως το λέει η εταιρεία.
Η παράδοση είναι δωρεάν και λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα.
Ο Daniel Alonso, παγκόσμιος διευθυντής q-commerce της Glovo και πρώην διευθυντής του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Walmart, δήλωσε ότι το q-commerce είναι μια δίοδος για τους λιανοπωλητές να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πελάτες, τη στιγμή που οι περιορισμοί κατά του Covid-19 κρατούν τις βιτρίνες κλειστές και τους ανθρώπους στο σπίτι.
«Με τους περιορισμούς που επιβάλουν οι κυβερνήσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας, είναι πιο αναγκαία από ποτέ η αποτελεσματική και γρήγορη παράδοση των αγαθών στο κατώφλι των σπιτιών”, δήλωσε ο Alonso. «Οι ιδιάζουσες συνθήκες έφεραν στο προσκήνιο νέες απαιτήσεις – δεν είναι ανεκτή, ούτε λειτουργική, πλέον μια περίπτωση αναμονής 24-48 ωρών για παράδοση».
«Σκοτεινά καταστήματα»
Η Glovo έχει επίσης επενδύσει σε δικά της «σκοτεινά καταστήματα» (dark stores) στη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη, τη Λισαβόνα και το Μιλάνο, δηλαδή σε αποθήκες που στεγάζουναγαθά που πωλούνται αποκλειστικά στο διαδίκτυο. Τα σκοτεινά καταστήματα είναι κέντρα που δημιουργήθηκαν από τη Glovo σε συνεργασία με μια σειρά παντοπωλείων και καθιστούν δυνατό το σχέδιο της Glovo να παρέχει υπηρεσίες q-commerce επτά ημέρες την εβδομάδα. Αυτά τα σκοτεινά καταστήματα βρίσκονται σε όλα τα κεντρικά μέρη της πόλης και παρέχουν στη Glovo πλήρη πρόσβαση και έλεγχο των προϊόντων που είναι διαθέσιμα στους πελάτες τους.
Η εταιρεία σχεδιάζει, μάλιστα, να φτάσει τα 100 σκοτεινά καταστήματα στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2021.
Πηγή: NewMoney.gr