Κυπριακή Εταιρεία Πιστοποίησης (ΚΕΠ) - Προστιθέμενη αξία στις επιχειρήσεις
10:15 - 11 Ιουνίου 2021
Με την πιστοποίηση από έναν δυναμικό φορέα, επιχειρήσεις και οργανισμοί μπορούν να πετύχουν αναβαθμισμένη ανταγωνιστικότητα προς όφελος των ιδίων, των πελατών τους, του προσωπικού, των συνεργατών τους και του κοινωνικού συνόλου. Η γενική διευθύντρια της Κυπριακής Εταιρείας Πιστοποίησης (ΚΕΠ) και του Κυπριακού Οργανισμού Τυποποίησης (CYS), Αθηνά Παναγιώτου, μίλησε ανάμεσα σε άλλα για τις βασικές παρεχόμενες υπηρεσίες της ΚΕΠ και την αξία της πιστοποίησης σε ένα ξενοδοχείο, αλλά και σε επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα.
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ
Η ΚΕΠ ιδρύθηκε το 2002 και λειτουργεί ως Εταιρεία Ιδιωτικού Δικαίου, περιορισμένης ευθύνης, με μοναδικό μέτοχο την Κυπριακή Δημοκρατία. Είναι διαπιστευμένη από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης της Ελλάδας (ΕΣΥΔ) και από τον Κυπριακό Οργανισμό Προώθησης Ποιότητας (ΚΟΠΠ), έχει εγκριθεί από την Κυπριακή Κυβέρνηση ως Κοινοποιημένος Φορέας (Αρ. 2010) καθώς επίσης και από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας ως Εξουσιοδοτημένος Ελεγκτής Ανελκυστήρων. Είναι πλήρες μέλος του Διεθνούς Δικτύου Φορέων Πιστοποίησης IQNET (International Quality Network), σφραγίζοντας έτσι τη διεθνή αναγνωρισιμότητα των πιστοποιητικών της.
Διαθέτει πιστοποιημένο από την ΑνΑΔ Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) και προσφέρει διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά κατάρτισης, μέσω των εγκεκριμένων προγραμμάτων της από την Ακαδημία του Διεθνούς Δικτύου Φορέων Πιστοποίησης IQNET (IQNET Academy).
ΠΕΛΑΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ
Ένας από τους στρατηγικούς στόχους της ΚΕΠ είναι η εκτός συνόρων επέκταση των δραστηριοτήτων της. Τα τελευταία χρόνια έχει εδραιωθεί με μόνιμη παρουσία και γραφεία σε Ελλάδα, Ιταλία και Αίγυπτο, με πελάτες σε πολλές άλλες χώρες από τη μακρινή Βραζιλία μέχρι και το Πακιστάν. Η γκάμα υπηρεσιών ελέγχου και πιστοποίησής της διευρύνεται συνεχώς με την ανάπτυξη νέων σχημάτων πιστοποίησης, που σκοπό έχουν να καλύψουν ανάγκες της αγοράς στην κάθε χώρα στην οποία έχει παρουσία. Όσον αφορά την Κύπρο και την Ελλάδα, η ΚΕΠ έχει ένα ευρύ πελατολόγιο, το οποίο περιλαμβάνει Δημοσίους και Ιδιωτικούς Οργανισμούς και Εταιρείες από όλο το φάσμα της οικονομίας ,με ένα μεγάλο αριθμό πελατών να είναι ξενοδοχεία αλλά και εταιρείες οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες ή προϊόντα στον ξενοδοχειακό τομέα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Ο τομέας δραστηριοτήτων της ΚΕΠ είναι ευρύς. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
Τη διεξαγωγή επιθεωρήσεων συστημάτων διαχείρισης με στόχο της πιστοποίηση Οργανισμών/Εταιρειών με βάση τις απαιτήσεις διεθνώς αναγνωρισμένων προτύπων.
Τη διεξαγωγή τεχνικών ελέγχων σε ανελκυστήρες, ανυψωτικά, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, παιδικές χαρές, νεροτσουλήθρες και άλλα. Την παροχή πολυεπιχειρησιακών και μονοεπιχειρησιακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Την αξιολόγηση και πιστοποίηση προσώπων σε συμμόρφωση με το Πρότυπο ISO 17024.
Την πιστοποίηση προϊόντων.
Τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα κ.ά..
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η πιστοποίηση σαφώς δίνει προστιθέμενη αξία σε ένα ξενοδοχείο, αλλά και σε επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα, διαφοροποιώντας τις από τον ανταγωνισμό. Μέσω της εφαρμογής διαδικασιών οι οποίες πληρούν τις απαιτήσεις προτύπων και με τελικό σκοπό την πιστοποίηση της επιχείρησης, επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη λειτουργία, αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών, διασφάλιση της ασφάλειας και υγείας του προσωπικού και των πελατών, αύξηση της ικανοποίησης των πελατών, αλλά και βελτίωση της εικόνας και της φήμης τους.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Σε ένα ξενοδοχείο μπορεί να εφαρμοστεί ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων διαχείρισης είτε μεμονωμένα είτε σε συνδυασμό. Για όλες τις υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου θα μπορούσε να εφαρμοστεί το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας με βάση το Πρότυπο ISO 9001, μέσα από το οποίο θεσμοθετούνται διαδικασίες και πολιτικές για την ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών σε όλες τις λειτουργίες και τα οργανωτικά επίπεδα του ξενοδοχείου.
Για την καλύτερη διαχείριση των καταναλώσεων αλλά και των αποβλήτων εντός του ξενοδοχείου, το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO 14001, ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός EMAS και το Σύστημα Ενεργειακής Διαχείρισης ISO 50001 παρέχουν το πλαίσιο για ανάπτυξη πρακτικών οι οποίες βασικό στόχο έχουν να βελτιώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μίας επιχείρησης και να καθορίσουν τρόπους μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δραστηριοτήτων της.
Το πρότυπο ISO 45001 μπορεί να είναι το εργαλείο μέσα από το οποίο θα αναπτυχθούν διαδικασίες με σκοπό τη διασφάλιση της ασφάλειας και της υγείας του προσωπικού και των πελατών και την εξάλειψη ή ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων και συμβάντων στους χώρους του ξενοδοχείου.
Οι χώροι διαχείρισης τροφίμων μπορούν να εφαρμόζουν το Πρότυπο ISO 22000 για την ασφάλεια και την υγιεινή των τροφίμων.
Για τη σωστή διαχείριση των προσωπικών στοιχείων των πελάτων, ενδείκνυται το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών με βάση το ISO 27001 ή και το ISO 27701. Στους παιδότοπους εσωτερικού και εξωτερικού χώρου αλλά και στα υδροπάρκα ενός ξενοδοχείου, μπορούν να εφαρμοστούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα για τις παιδικές χαρές, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής χρήση τους.
Όλα αυτά τα πρότυπα περιλαμβάνουν απαιτήσεις μέσα από τις οποίες ένα ξενοδοχείο παρακολουθεί την επίδοση και απόδοσή του, διατηρεί δείκτες και δεδομένα που σκοπό έχουν να το βοηθούν να αξιολογεί τα δυνατά στοιχεία αλλά και τις ελλείψεις και σημεία μη συμμόρφωσής του, με σκοπό τη διόρθωση των προβλημάτων αλλά και τη λήψη μέτρων για αποφυγή επανάληψής τους.
ΣΥΝΕΧΙΣΑΜΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ
Η πανδημία του COVID έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της οικονομίας και κατά συνέπεια και τον δικό μας. Μας έδωσε, όμως, την ευκαιρία για αναπροσαρμογή των διαδικασιών μας, αναπτύσσοντας παράλληλα νέες υπηρεσίες ελέγχου και εκπαίδευσης, στο πλαίσιο κανονισμών και πρωτοκόλλων σχετιζόμενων με την πανδημία αλλά και με τον ευρύτερο τομέα της επιχειρησιακής συνέχειας.
Λόγω των μέτρων και της αποστασιοποίησης έχει επηρεαστεί η άμεση και κατά πρόσωπο επαφή με τους πελάτες μας, κάτι το οποίο είναι προτεραιότητα για την ΚΕΠ, διατηρήσαμε όμως συνεχώς ανοικτά κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες και παρείχαμε την απαραίτητη υποστήριξη αυτή τη δύσκολη εποχή.
Όσον αφορά τη λειτουργία της Εταιρείας κατά την περίοδο της καραντίνας, είχαμε την τεχνολογική υποδομή η οποία μας επέτρεψε να συνεχίσουμε κανονικά με τη μέθοδο της τηλεργασίας, τα εκπαιδευτικά προγράμματα διεξάγονταν διαδικτυακά και οι επιθεωρήσεις με μία μεικτή μέθοδο εξ αποστάσεως αξιολόγησης και επί τόπου επαλήθευσης της συμμόρφωσης.
ΠΛΑΝΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ
Στόχος μας είναι η διατήρηση της παροχής υψηλού επιπέδου προσφερόμενων υπηρεσιών σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησής μας και παράλληλα η διεύρυνση των δραστηριοτήτων μας σε νέους τομείς, όπως αυτοί θα προκύψουν από τις ανάγκες των πελατών μας.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Διεύθυνση: Κώστα Αναξαγόρα 30, 4ος όροφος, 2014, Λευκωσία
Τ.Θ.: 16197, 2086 Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22411435
Φαξ: 22519115
E-mail: info@cycert.org.cy
Ιστοσελίδα: www.cycert.org.cy
Facebook: @cypruscertificationcompany
LinkedIn: Cyprus Certification Company / Κυπριακή Εταιρεία Πιστοποιήσης